Kad je riječ o festivalima u inozemstvu, njih je u zadnje dvije godine posjetilo sedam posto ispitanika. Taj je broj je nešto veći među mladima između 18 i 29 godina (deset posto), Istranima (12 posto) te onima s mjesečnim prihodima većim od 9.000 kuna (18 posto)
Hrvatska je u proteklih nekoliko godina doživjela festivalski boom, o čemu se najčešće govori u vidu broja turista koje festivali privlače. No, dosad nije bilo poznato kako hrvatski građani vide festivale i koliko ih posjećuju.
Prema rezultatima istraživanja MasterIndex, koje je Mastercard u svibnju proveo u Hrvatskoj, polovica ispitanika, odnosno njih 52 posto posjetila je neki festival u zadnje dvije godine, a riječ je uglavnom o uličnim, glazbenim i kulturnim festivalima u zemlji.
Ulični festivali
Hrvati najčešće posjećuju ulične festivale (42 posto), festivale pop glazbe (32 posto), rock i metal glazbe (29 posto), gastronomske festivale (28 posto), festivale elektroničke glazbe (21 posto) te razne druge kulturne manifestacije. Na festivale najčešće idu ispitanici iz sjeverne Hrvatske (57 posto ih je bilo na barem jednom festivalu u zadnje dvije godine) te oni mlađi, u dobi od 18 do 29 godina (58 posto ih je u istom razdoblju posjetilo barem jedan festival).
S druge strane, festivale najrjeđe posjećuju oni u dobi između 40 i 49 godina te je među njima čak 56 posto onih koji nisu bili niti na jednom festivalu u protekle dvije godine. Međutim, to je skupina koja najviše posjećuje ulične festivale – prema istraživanju najpopularnije među Hrvatima.
Kad je riječ o festivalima u inozemstvu, njih je u zadnje dvije godine posjetilo sedam posto ispitanika. Taj je broj je nešto veći među mladima između 18 i 29 godina (deset posto), Istranima (12 posto) te onima s mjesečnim prihodima većim od 9.000 kuna (18 posto).
Festivali pop glazbe najpopularniji su u Dalmaciji te u Lici (41 posto). Više ih vole žene (41 posto) i tek 22 posto muških ispitanika.
Odlučujući faktori pri izboru festivala su troškovi i izvođači
Većina ispitanika koji idu na festivale (52 posto) je u protekle dvije godine posjetila jedan do tri festivala, dok je posto 59 ispitanika s primanjima iznad 12.000 kuna u istom razdoblju posjetilo više od tri festivala.
Presudni troškovi
Glavni faktor koji utječe na odluku o odlasku na festival te izboru događanja su troškovi (68 posto). Pri vrhu popisa su i odabir izvođača (50 posto), atmosfera (40 posto), vremenski uvjeti ili godišnje doba u kojem se manifestacija održava (35 posto) te trajanje i termin događanja (19 posto). Hrvati na festivalima najviše troše na piće (90 posto), hranu (75 posto), prijevoz do lokacije (54 posto), suvenire (33 posto), smještaj (29 posto) i cigarete (24 posto).
Sami putuju najčešće ispitanici s visokim primanjima te oni iz Istre, Primorja i Gorskog kotara. (Priredila Vanesa BEGIĆ, snimio Srećko NIKETIĆ/CROPIX)