Problem je i nabavka materijala

BORIS VRETENAR, SUVLASNIK VINARIJE SAN MARTINO IZ OKOLICE LABINA: Ne očajavamo iako se tržište neće normalizirati do kraja godine

| Autor: Branko BIOČIĆ

Prednost nam je što dio proizvodnje plasiramo u Retail kanalu prodaje odnosno trgovačkim lancima koji, na sreću, ipak funkcionira. Vjerujem da će ova situacija u svima nama ispoljiti veću dozu kreativnosti za koju možda nismo ni bili svjesni da ju posjedujemo

Od kada je proglašena pandemija koronavirusa direktno su pogođena i naša tradicionalna tržišta, naročito sektor Horeca, ugostiteljstvo, gdje plasiramo oko polovice naše proizvodnje, kaže Boris Vretenar, suvlasnik vinarije San Martino iz okolice Labina.   Vinarstvom se bavi od 2009. godine i jedna je od mlađih istarskih vinarija. Obrađuju 28 hektara vinograda, pretežito malvazije, a nešto manje chardonnaya, muškata, merlota i cabernet sauvignona. Pored domaćeg, glavna izvozna tržišta su im Nizozemsko, Talijansko, Srpsko i Crnogorsko.

- Pored prodaje velikih problema imamo i u nabavci materijala za proizvodnju, jer djelomično nabavljamo od nekoliko inozemnih dobavljača. Trenutno odrađujemo radove u vinogradu sa kompletnim brojem zaposlenih, jer to ne može čekati. Dakle, troškovi poslovanja se stvaraju, ali nažalost prihoda nema, govori Vretenar.

- Ukoliko trenutna situacija potraje mjesec - dva i Vlada pomogne koliko su najavili, ne očekujemo veće probleme u poslovanju. Iako se situacija s virusom primiri ili čak dovede u normalu iluzorno je očekivati da će cijela Europa jurnuti na naš dio Jadranskog mora. Prvo, radi straha i opreznosti. Drugo, siguran sam da dio stranaca koji su planirali godišnji odmor ljeti, prisilno ga koriste sada. Dakle možemo očekivati izraženije poteškoće, prvenstveno mislim na likvidnost u poslovanju, kaže Boris.

Pitamo što sa zalihama koje će se stvoriti zbog ove krize, zatvorenih hotela i restorana.

- Već je sada izvjesno da postojeće zalihe vina nećemo moći plasirati ranije očekivanom dinamikom, ali nećemo očajavati. Ono što nam je činiti je pokušati što bolje procijeniti situaciju, uložiti dodatni angažman kroz pronalaženje novih tržišta, pa i kreiranje novih proizvoda. Prednost nam je što dio proizvodnje plasiramo u Retail kanalu prodaje odnosno trgovačkim lancima koji, na sreću, ipak funkcionira. Vjerujem da će ova situacija u svima nama ispoljiti veću dozu kreativnosti za koju možda nismo ni bili svjesni da ju posjedujemo.

- Realno je očekivati da se tržište neće vratiti u svoj optimum do kraja godine. Kako iz svega lošega na kraju izađe i nešto dobro i ovdje vidimo nekoliko pozitivnih stvari koje bi nam se mogle dogoditi. Konačno ćemo shvatiti da ne možemo sve snage i sva očekivanja bacati na turizam. Turizam je tercijarna djelatnost i ona mora doći kao šlag na tortu primarnih i sekundarnih djelatnosti, prvenstveno mislimo na jaku poljoprivredu, domaću proizvodnju hrane i industrijsku proizvodnju. Dalje, očekujemo dodatnu selekciju na tržištu jer će kriza i vrijeme izlaska iz nje ukazati na mnoge postojeće slabosti. Također, lijepo je vidjeti da je Hrvatska kao država ipak sposobna kvalitetno se nositi sa najzahtjevnijim problemima, zaključio je Boris Vretenar.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter