Ilustracija (Unsplash)
Razlike između muškaraca i žena ne vide se samo u plaćama. Žene kraći kraj izvlače i plaćajući "ružičasti porez", odnosno, dodatni trošak s kojim se često suočavaju dok više plaćaju proizvode i usluge identične onima koje se prodaju i muškarcima, po manjoj cijeni, prenosi N1.
Go Banking Rates donosi sedam iznenađujućih primjera u kojima određivanje cijena na temelju spola više pogađa žene nego muškarce.
Nije tajna da moda može biti skupa. Međutim, ono što je manje poznato je da žene često plaćaju više zbog spola, a ne samo stila.
Njujorški odjel za zaštitu potrošača otkrio je da žene troše više na nekoliko vrsta odjevnih predmeta. Prema njihovom istraživanju, žene troše:
6 posto više na svečane hlače,
13 posto više na košulje,
6 posto više na veste,
10 posto više na traperice,
15 posto više na majice,
29 posto više na donje rublje.
Od britvica do šampona i balzama, ‘ženske’ verzije predmeta za osobnu njegu mogu doći s pozamašnom maržom. Britvice su klasični primjeri, ženski setovi brijača su često skuplji od muških unatoč minimalnim, ako ih uopće ima, razlikama u kvaliteti.
Dezodorans namijenjen ženama također košta malo više, čak i kada ista robna marka nudi različitu verziju za muškarce i žene. Iako postoji nekoliko marki šampona i regeneratora, proizvodi namijenjeni ženama mogu koštati i 48 posto više od proizvoda koji se prodaju muškarcima.
Žene obično imaju jedinstvene zdravstvene potrebe, uključujući usluge reproduktivnog zdravlja kao što su papa testovi, mamografije i kontrola trudnoće. Ove usluge često zahtijevaju doplate ili možda nisu u potpunosti pokrivene osiguranjem, što dovodi do dodatnih troškova iz vlastitog džepa.
Čak i u svijetu igre, igračke zasnovane na spolu mogu napraviti razliku. Proizvođači igračaka često određuju različite cijene gotovo identičnim igračkama na temelju spola. Na primjer, automobil na daljinsko upravljanje može doći u ružičastoj boji i koštati više od svog plavog dvojnika koji se prodaje za dječake.
Mnoge vrste igračaka za djevojčice imaju osjetno više cijene od igračaka namijenjenih dječacima. Bicikli i romobili za djevojčice koštaju u prosjeku 6 posto više, a igračke za predškolsku djecu 13 posto više.
Jedan veliki trošak koji žene mogu platiti više je – njihov dom. Prema studiji koju je proveo Jerry, neudane žene u SAD-u plaćaju 2 posto više za svoje nekretnine od muškaraca. Cijene nekretnina su rasle, ali ovaj mali postotak može značiti tisuće eura.
Osim toga, žene u SAD-u također plaćaju 0,04 posto više hipotekarne stope od muškaraca, što znači da bi mogle platiti i više od pet tisuća dolara više tijekom 30-godišnjeg hipotekarnog kredita s fiksnom stopom.
Kada je riječ o održavanju automobila, ženama se često navode više cijene u automehaničarskim radionicama ili za usluge poput izmjene ulja. Žene se mogu suočiti s dvosjeklim mačem, ne samo da plaćaju više za pojedinačne usluge, već i potencijalno plaćaju više tijekom vremena zbog pretjeranih troškova za nepotrebne ili pretjerane popravke.
Osim što plaćaju više za održavanje, žene se također mogu suočiti s većim troškovima pri kupnji vozila. Poznato je da autosaloni pregovaraju o nižim cijenama s muškarcima češće nego sa ženama. Žene u SAD-u plaćaju u prosjeku 142 dolara više godišnje za vlasništvo automobila od muškaraca i plaćaju između 300 i 7800 dolara više tijekom životnog vijeka svog automobila.
Analizirane su cijene za više od 106 proizvoda za kućnu zdravstvenu njegu, uključujući štapiće, podupirače i proteze, kompresijske čarape i proizvode za zdravlje probavnog sustava. U prosjeku, ženske verzije ovih proizvoda bile su 8 posto više.
Od svakodnevnih proizvoda do velikih životnih troškova, žene se suočavaju s dodatnim troškovima zbog određivanja cijena prema spolu. Važno je da potrošači budu svjesni ovih razlika i zalažu se za jednake i primjerene cijene.