ZAGREB

Velika retrospektiva Milana Vulpea u MUO tijekom ljeta

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

(Hina/EPA)


Na velikoj retrospektivnoj izložbi u MUO jednoga od najznačajnijih hrvatskih grafičkih dizajnera Milana Vulpea, koja će se moći razgledati tijekom ljeta, bit će predstavljeno više od 800 njegovih radova dizajnerske produkcije od pedesetih do osamdesetih godina 20. stoljeća.

Izložba tog istaknutoga pionira hrvatskoga dizjana bit će otvorena u Muzeju za umjetnost i obrt (MUO) u ponedjeljak, 28. lipnja. Kustosica izložbe i autorica stručne koncepcije je Koraljka Vlajo, muzejska savjetnica i voditeljica Zbirke grafičkoga dizajna i Zbirke produkt dizajna MUO.

Riječ je o izložbi koja predstavlja i valorizira bogat dizajnerski opus Milana Vulpea koji je tijekom četrdesetak godina djelovanja intenzivno radio na unaprjeđivanju vizualne kulture u području dizajna i uvođenju suvremenih dizajnerskih postulata u područje ekonomske propagande u Hrvatskoj od pedesetih godina dvadesetoga stoljeća, priopćio je u ponedjeljak MUO.

Publiku očekuju dobro poznati reklamni materijali

Izložba donosi odabir najznačajnijih Vulpeovih projekata među kojima i mnoge dobro poznate reklamne materijale poput Chromosove maskote "Ličioca", logotipove, promotivne materijale, ambalaže, mnoštvo cjelovitih vizualnih rješenja dugogodišnjih suradnji s Plivom, Saponijom, TOZ-om, Željezarom Sisak, OZEHA-om, Interpublicom i drugima.

Razvoj Vulpeova likovnog izraza i interesa bit će pak prikazan kroz brojna prepoznatljiva rješenja dizajna naslovnica i omota knjiga, dizajna filmskih, sportskih i političko-propagandnih plakata, ilustracija i eksperimenata s fotografijom te kroz brojne druge izložene radove.

Izložba će biti popraćena fotodokumentacijom, originalnom privatnom Vulpeovom dokumentacijom te video intervjuima s Vulpeovim suradnicima i suvremenicima.

MUO je najavio kako je ovo izložba koja zaokružuje rad Milana Vulpea kao protagonista visokorazvijene svijesti o važnosti suvremenoga marketinškoga jezika, ali i o važnosti primjene sustavnoga i konzistentnoga grafičkog izričaja u svim vidovima javnih istupa domaćih tvrtki.

Retrospektiva nakon pune 44 godine

Posljednja retrospektivna Vulpeova izložba održana je u MUO prije 44 godine - 1977. u sklopu 12. zagrebačkoga salona.

Milan Vulpe rođen je 1918. u Dubrovniku, a na zagrebačkoj Akademiji likovnih umjetnosti završio je slikarstvo u klasi profesora Vladimira Becića. Nakon završetka studija zaposlio se u propagandnom odjelu "Jadran filma" u Zagrebu, a nešto kasnije je u statusu slobodnoga suradnika surađivao s OZEHA-om, OZEBIH-om te Interpublicom.

Premda je bio akademski slikar, slikarstvom se nikada nije bavio već se vrlo rano posvetio grafičkom dizajnu kojemu će provesti ostatak svog radnog vijeka.

Iako bez formalne dizajnerske naobrazbe, eksperimentirajući u praksi formira vlastiti izraz koji u ranijoj fazi počiva na korištenju i kombiniranju apstraktnih oblika od kojih tvori složenije, stilizirane kompozicije razigranoga kolorita.

S vremenom sve veću ulogu u njegovoj praksi preuzimaju fotografija i kolaž. Od 1953. do 1959. radi cjelokupnu grafičku opremu i vizualni identitet tvornice "Chromos". U sklopu toga  projekta oblikuje jednu od svojih najprepoznatljivijih figura - maloga ličioca, logo tvrtke, koji se kao centralni lik javlja i u većini kasnijih reklamnih materijala

Od 1956. počinje raditi za "Plivu" a ta suradnje potrajala je čak 21 godinu. Sudjelovao je i kod izrade mnogih projekata i cjelokupne likovne opreme jugoslavenskih paviljona za međunarodne izložbe u inozemstvu.

Nagrada za životno djelo na području likovne umjetnosti "Vladimir Nazor" dodijeljena mu je 1980. Milan Vulpe umro je 1990. u Zagrebu.  

Izložba će biti otvorena do 12. rujna ove godine.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter