VODNJAN

Relikvija će biti trajno izložena u župnoj crkvi sv. Blaža u Vodnjanu: KOPIJA TORINSKOG PLATNA UMETNUTA U SIGURNOSNU KOMORU

  Tijekom znanstvene analize dijela relikvija 2017. godine, u Vodnjanu je, ispod relikvija sv. Kordule, rimske mučenice iz 305. godine, pronađena "krpa", naizgled samo podstava za relikvije. Nakon istraživanja u Hrvatskom restauratorskom zavodu u Zagrebu, ustanovljeno je da se radi o kopiji Torinskog platna u prirodnoj veličini

| Autor: Cristian Bruno GALIĆ
Torinsko platno

Torinsko platno


Kopija Torinskog platna koja se čuva u vodnjanskoj župnoj crkvi ovih je dana umetnuta u sigurnosnu komoru u kojoj će biti trajno izložena, navodi Porečko i Pulska biskupija. Godine 2017., u vrijeme kanonske rekognicije i znanstvene analize dijela relikvija, u Vodnjanu je ispod relikvija sv. Kordule, rimske mučenice iz 305. godine, pronađena "krpa", naizgled samo podstava za relikvije. Nakon istraživanja u Hrvatskom restauratorskom zavodu u Zagrebu, ustanovljeno je da se radi o kopiji Torinskog platna u prirodnoj veličini.

Restauratori su ga obradili i postavili na čvrstu podlogu. Restauratorica i stručnjakinja za tekstil Marija Zupčić je samo našivanje Platna na podlogu radila deset mjeseci. Na Platnu se lijepo vide tragovi Isusova tijela. Da bi Platno moglo biti izloženo u vodnjanskoj župnoj crkvi, izrađena je mikroklimatska komora od 800 kilograma. U pomanjkanju novca, u odnosu na ponudu Tvornice laboratorijske opreme iz Semiča u Sloveniji, župnik mons. Marijan Jelenić je, u suradnji s višim restauratorom Denisom Vokićem iz Dubrovnika, projektirao škrinju koju je izradio bravar Goran Čupić iz Pule. Osim toga, od dnevnog svjetla zaštićeno je baldahinom visokim četiri metra. Smješteno je neposredno do ulaza u župnu crkvu s lijeve strane.

Platno je u Vodnjan stiglo iz Venecije 1818. godine sa mnoštvom od 300 relikvija i neraspadnutim svetim tijelima. Akademski slikar Gaetano Gresler je, nakon ulaska francuske vojske u Veneciju 1810., u bojazni od uništenja, skupljao relikvije iz crkava i samostana i skrivao u svojoj palači Lezze. Godine 1818. u velikoj je tajnosti jedrenjakom iz Venecije dopremio relikvije u Vodnjan odakle su Francuzi bili otišli 1815. godine. Sreća što su relikvije dopremljene u Vodnjan jer bi u poplavama, kakve se zbivaju u Veneciji, bile davno uništene.

Do danas je poznata 61 kopija raznih veličina. Vodnjanska je u naravnoj veličini 4,14 sa 1,43 metra. Kopija tih dimenzija, prema dostupnim podacima, na svijetu ima samo pet. Kopije su naručivale bogate crkve i samostani gdje je bio velik protok ljudi. Do danas nije otkriveno tko je naručitelj kopije koja se čuva u Vodnjanu.

Kopisti su pri svom poslu radili s dubokim suosjećanjem prema Kristu patniku, a kopijom su dodirnuli originalno Torinsko platno. Tako Vodnjan, uz mnoštvo relikvija, ima još jednu dragocjenost za pobožnost posjetitelja.

Ivan Pavao 2. nakon posjete Torinskom platnu rekao je: "Zaslugom znanosti, Torinsko platno nam omogućava vidjeti kako je izgledao tjelesni lik Isusa Krista". Sveti papa rekao je također: "Doći i vidjeti!".

Vodnjansku kopiju je nakon restauracije, na župnu svetkovinu sv. Blaža, 3. veljače 2022., blagoslovio umirovljeni porečki i pulski biskup Ivan Milovan. Dok se Torinsko platno javno izlaže samo 25 godina, njegova vodnjanska kopija bit će trajno izložena.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter