METAMEDIJ

PROJEKT "MLADI NA MREŽI": Povećati socijalnu uključenost mladih kroz suvremenu kulturu i umjetnost

| Autor: Vanesa BEGIĆ
Metamedij (Snimio Dejan Štifanić)

Metamedij (Snimio Dejan Štifanić)


U prostoru Udruge Metamedij u Društvenom centru Rojc jučer su projekt "Mladi na mreži" predstavili njegov voditelj Marino Jurcan i projektna asistentica Ivana-Nataša Turković.

- Dana 7. ožujka otvoren je prvi u nizu nagradnih natječaja - "Odabir najbolje fotografije - Mladi na mreži" na kojega se mogu prijaviti mladi od 16 do 25 godina. Broj fotografija koje mogu prijaviti nije ograničen, a natječaj ostaje otvoren do 13. ožujka. Za prijavu je potrebno poslati fotografiju/e i osobne podatke (ime i prezime, adresa, datum rođenja, broj mobitela i kratki životopis) na e-mail adresu [email protected], kazala je Ivana- Nataša Turković koja će uz fotografa Đanija Celiju biti i u komisiji za izbor fotografije, a treći glas ima publika koja će glasati od 14. do 20. ožujka putem službene Facebook i Instagram stranice Udruge Metamedij.

- Na tim stranicama te na službenoj web-stranici bit će 21. ožujka objavljena imena pobjednika, koji će biti nagrađeni s tri poklon bona u Svijetu Medija. Za prvo mjesto nagrada je bon od 300, za drugo od 200, a treće od sto kuna. Najbolji radovi pristigli na natječaj bit će naknadno predstavljeni online izložbom, kazala je Ivana-Nataša Turković.

Najavila je i da će uskoro biti otvorena još četiri natječaja - za GIF animacije, stickere i emojije, koji će također imati popratnu online izložbu, te video-spot na TikToku, DJ set i društveno odgovoran digitalni marketing.

- Projekt "Mladi na mreži" adresira problem manjka motivacije i navika kod mladih za sudjelovanje u kulturno-umjetničkim programima, online edukacijskim programima te participativnim projektima koji omogućuju preobrazbu iz pasivnih konzumenata u aktivne stvaratelje, kritičare i komentatore. Ciljevi su povećanje socijalne uključenosti kroz suvremenu kulturu i umjetnost, poticanje participacije, osobnog razvoja i kvalitetnog provođenja slobodnog vremena putem korištenja novih medija i tehnologija, te unapređenje kreativnih i socijalnih vještina zahvaljujući zanimljivim i prilagođenim kanalima, platformama i formatima. Projekt se provodi od lipnja 2021. do lipnja 2022. godine, a 200 mladih bilo je uključeno u kulturno-umjetničke projekte i educirano za online sadržaje koji ih zanimaju. Osim toga, pružena im je stručna, tehnička i mentorska podrška za razvoj participativnih umjetničkih projekata, kazao je Jurcan govoreći potom o programu "Mladi na mreži".

- Projekt je započeo snimanjem video-lekcija, odnosno tutoriala za šest online edukacija/radionica čiji su sastavni dijelovi online mentorstva usmjereni k realizaciji praktičnih radova polaznika. Uključili su se Tehnička škola Pula, Srednja škola "Zvane Črnja" Rovinj, Srednja škola "Vladimir Gortan" Buje, Srednja škola Buzet i Gimnazija Pula, umjesto koje je potom uključen preddiplomski studij Kultura i turizam Sveučilišta Jurja Dobrile. Radionice su počele u studenom prošle godine, a trajat će do sredine ožujka, kazao je Jurcan.

Od radionica, tu su "Digitalni vokabular - osnove izrade GIF animacija, stickera i emojija" koju vode Maja Kolar, Tina Ivezić i Damir Prizmić, a voditelj i mentor radionice "Remiksiranja glazbe u Fruity Loopsu" je glazbenik i DJ te glazbeni pedagog Denis Goldin. Radionica "Snimanje i editiranje videa za TikTok online platforme" Darija Marčaca objašnjava kako postati TikToker i kreirati priču, dok "Digitalni DJ-ing - uvod za rad na PC aplikacijama" glazbenika i glazbenog pedagoga Ivana Šugara približava osnove DJ-inga.

"Osnove fotografije za mobilne uređaje" naslovljena je radionica profesionalnog fotografa Đanija Celije, a "Uvod u digitalni marketing" Miška Macolića povezuje digitalni marketing i društveno odgovorno poslovanje.

U sklopu projekta snimljene su i tri video-lekcije, odnosno predavanja o Gig ekonomiji, Fake newsu i medijskim kompetencijama, putem kojih se razvija kritički odnos prema medijima i društvenim mrežama.

Nadalje, ističe Jurcan "obavezna predavanja razvijaju različite medijske pismenosti i kompetencije tako što obrađuju pitanja isprepletenosti naših života s onim provedenim na društvenim mrežama. Na tapetu su teme poput kvalitete naše informiranosti (npr. teorije zavjere), mogućnosti postizanja osobnog uspjeha kreiranjem sadržaja na društvenim mrežama (npr. influenceri) te načini prikazivanja ideala tijela na društvenim mrežama i stvaranja iskrivljenih predodžbi. Voditelji su doc. dr. sc. Krešimir Krolo i Izv. prof. dr. sc. Željka Tonković".

Video-lekcije, tutoriale snimila je MedVid produkcija, a redateljica je bila Katarina Radetić, koja je i s Brankom Škarom, akademskim glazbenikom i profesorom klarineta, sudjelovala u procesu izrade i razrade sinopsisa.

Vrijednost projekta iznosi 463.988 kuna, od čega iznos od 394.389 kuna (85 posto) sufinancira Europska unija iz Europskog socijalnog fonda, dok je iznos od 69.598 kuna (15 posto) sufinanciran iz Državnog proračuna Republike Hrvatske.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter