(Hina/EPA)
Scenska izvedbe opere "Samson i Dalila" Camille Saint-Saensa, u režiji Roberta Boškovića, u petak navečer je premijerno izvedena u osječkom Hrvatskom narodnom kazalištu.
Redatelj Bošković istaknuo je da je ponosan na autorski tim, koji je stvorio prelijepu priču, te pohvalio soliste i zbor.
Ono što me motiviralo da krenem razmišljati o režiji je povijesna priča o Samsonu i Dalili i ljubavi koja je postojala. Puno sam istraživao u židovskim zajednicama, i među ljudima koji znaju cijelu priču, i saznao da je ljubav Samsona i Dalile postojala i prije nego što kreće radnja opere, naveo je Bošković.
U ulozi Samsona na premijeri je nastupio Igor Krišto, a Dalilu je odigrala Gordana Kalmar.
U predstavi su, uz ostale, nastupili Leon Košavić, Berislav Puškarić, Miloš Milojević, Ladislav Vrgoč, Robert Adamček i Jana Pogrmilović, a sudjelovali su zbor, orkestar i baletni ansambl osječkog HNK-a.
Dirigent predstave je Filip Pavišić, scenografkinja je Vesna Režić, kostimografkinja Duška Nešić, koreograf Vuk Ognjenović, a autor 3D mapiranja i projekcije Matej Bodrušić.
Intendantica Dražena Vrselja istaknula je da je to iznimno važna premijera za osječki HNK te podsjetila kako je koncertna izvedba te opere održana 7. lipnja prošle godine, u skladu s tada važećim epidemiološkim mjerama, s ograničenim brojem posjetitelja.
Kada se predstava stvarala, imali smo čitav niz priprema, scena je bila potpuno gotova, kostimi skoro potpuno završeni, a onda se dogodila epimedija koronavirusa, i sve je potpuno stalo. Tada smo se odlučili za jedinu moguću formu, a to je bila koncertna izvedba, pojasnila je Vrselja.
Dodala kako scenska izvedba nije usporediva s koncertnom, osim djelomično u glazbenom smislu, budući da ta izvedba ima kompletnu scenu, kostime i balet.
Operna publika u Osijeku vrlo je sofisticirana, a da osječki HNK zaslužuje tako velik i ozbiljan naslov na repertoaru, rekla je te smatra da, kada se govori o režiji, sceni i kostimima, to predstava koje se ne bi postidjele daleko veće i bogatije operne kuće.
Ravnatelj opere osječkog HNK-a Filip Pavišić također je ukazao na razliku koncertne i scenske izvedbe, istaknuvši kako se u glazbenom dijelu nije ništa mijenjalo, ali da scenska izvedba ima sjajnu scenografiju, odličan zvuk i nastup baletne skupine.
Svi solisti, neovisno o ulozi, odradili su posao kako treba, od početka do kraja, zaključio je.