KONCERT

Nastupili violinist Matej Mijalić i pijanistica Jelena Barbarić Mijalić: PEDANTNA I PRECIZNA IZVEDBA

Jelena Barbarić Mijalić i Matej Mijalić (Dejan ŠTIFANIĆ)

Jelena Barbarić Mijalić i Matej Mijalić (Dejan ŠTIFANIĆ)


Premda je publika bila malobrojna - hladni zimski dan, usnuli grad nakon prosinačkog slavlja, to nije umanjilo sjajnu izvedbu mladog violinista iz Rijeke i njegove klavirske pratnje

Prvi ovogodišnji koncert klasične glazbe u Puli iz ciklusa akademske koncertne sezone 2018./19. Muzičke akademije u Puli priredili su violinist Matej Mijalić i pijanistica Jelena Barbarić Mijalić u dvorani Doma hrvatskih branitelja.

Premda je publika bila malobrojna - hladni zimski dan, usnuli grad nakon prosinačkog slavlja, to nije umanjilo sjajnu izvedbu mladog violinista iz Rijeke i njegove klavirske pratnje.

Sjajne kritike

Matej Mijalić (2000.), učenik i četvrtog razreda srednje škole i druge godine Muzičke akademije u Zagrebu, gdje se upisao sa svega 16 godina, dobitnik je brojnih nagrada i priznanja, a redovito se usavršava na raznim seminarima. Iako tek punoljetan, vrlo je dugačak popis mjesta na kojima je nastupao, uvijek praćen sjajnim kritikama.

Počelo je Bachovom "Sonatom za violinu solo u a-molu", odnosno njezinim trećim stavkom Andante i četvrtim Allegro, složenim djelom koje je zahtijevalo veliku pedantnost i preciznost u izvedbi, što je ovaj mladi izvođač sjajno pokazao, a nastavljeno je Paganinijevim "24 Carpices, op.1, br.19 i br.20". Upravo izvodeći djela Paganinija, pokazao je svu svoju virtuoznost, jer Niccolo' Paganini znatno je utjecao na stil violinske glazbe, a obogatio je i tehniku sviranja violine.

Sugestivno i nadahnuto zvučala je i Vlahekova "5 etida za violinu, op. 53", s četvrtim stavkom naslovljenim "Lamento", gdje je došla do izražaja njegova odnjegovana muzikalnost, kao i nevjerojatna koncentracija i usredotočenost na svaku pojedinu glazbenu dionicu.

Paganinijev "Koncert za violinu i orkestar, op.7, br.2 u a-molu", odnosno prvi stavak "Allegro maestoso" pokazalo je temperamentnu izvedbu ovoga glazbenika, ali i nevjerojatnu tehničku preciznost.

Temperamentno

Prije neizostavnog bisa, koncert je završio izvedbom "Polonaise brillante, op.21, br.2 u A-duru" H. Wieniawskog. Jelena Barbarić Mijalić bila je više od korepetitorice, vrlo pažljiva, tehnički pedantna, izvrsno pripremljena, a glazbenici su bili vrlo usklađeni.

Iako je publika bila malobrojna, tu su bili vrsni glazbeni znalci, koji su uživali u koncertu. O Mijaliću će se zasigurno još puno čuti i pisati. (Vanesa BEGIĆ)

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter