(snimila V. B.)
"Krajolik bez premca, to je vaša duša/Gdje idu ljupke maske, plešu krinke,/A, svi, dok zvonka lutnja se sluša/Kao da su tužni ispod čudne šminke". Stihovi su to iz pjesme "Clair de Lune" (Mjesečina) Paula Verlainea, koji su pročitani u poetsko-glazbenoj večeri posvećenoj francuskoj glazbi (i književnosti) izvedeni u povodu Međunarodnog dana frankofonije u organizaciji Muzičke akademije u Puli. Cijeli, dobro posjećen, program bio je naslovljen "Mon coeur s`ouvre a ta voix/Moje srce se otvara tvojem glasu", upriličen je u foajeu Istarskog narodnog kazališta - Gradskog kazališta Pula, a nastupili su studenti Muzičke akademije, kao i učenici pulske Gimnazije.
Međunarodni dan frankofonije obilježava se 20. ožujka (često kroz cijeli mjesec), a posvećen je francuskom jeziku i književnosti.
Počelo je djelom "Comtesse de Ségur: "Pauline et Cadichon (Les Memoires d'un Âne)", u recitatorskoj interpretaciji Barbare Božac, a potom je to isto djelo koje je uglazbio Paul Ladmirault odsvirala pijanistica Anastazija Šimunović, s prve godine Preddiplomskog studija Glazbene pedagogije.
Vrlo je uvjerljiv i uigran bio kvartet koji je izveo djelo Charlesa Gounoda "Juliette! Ah! Le ciel soit loué" iz opere "Romeo et Juliette", a djelovao je u sastavu Valentina Elizabeta Šilje, sopran, 2. godina, Ivana Mikulčić, mezzosopran, 1. godina; Josip Krajačić, tenor, 3. godina preddiplomskog studija Solo pjevanja, Lovro Matešin, bariton, 1. godina diplomskog studija Solo pjevanja te Laura Marin, klavir, 1. godina diplomskog studija Klavira. Bila je to vrlo emotivna izvedba, puna strasti, u znaku kvalitetnog muziciranja.
Iako su svi studenti pokazali vrlo dobro tehničke karakteristike tijekom nastupa, nadahnut i uigrani pristup, jedan od vrhunaca večeri bio je nastup Irine Subašić, sopranistice s četvrte godine preddiplomskog studija Solo pjevanja, koja je iz ove iste Gounodove opere interpretirala ariju Julije "Je veux vivre", u pratnji profesora Sandra Vešligaja, inače cijenjenog pulskog pijanista s međunarodnim karijerom.
Dakako, u programu posvećenom francuskoj glazbi nije mogao izostati Claude Debussy, s djelom "Snow is Dancing" (Children's Corner) u izvedbi Lorene Turković, klavir, s prve godine preddiplomskog studija Glazbene pedagogije.
Debussy je svakako jedan od najznačajnijih predstavnika glazbenog impresionizma. Njegova glazba je u biti definirala prijelaz između glazbe kasnoga romantizma i modernističke glazbe 20. stoljeća. U francuskim književnim krugovima, to razdoblje je poznato kao simbolizam. Sam pojam "Clair de Lune" označava jedan od najpoznatijih motiva u svijetu francuske glazbe, ali i šire, kao i književnosti. Učenik Patrick Uzon najprije je pročitao ovu pjesmu čiji je autor čuveni Paul Verlaine, a potom smo mogli čuti Debussyjevu istoimenu čuvenu skladbu koju je interpretirao Frano Živković, klavir, 2. godina preddiplomskog studija Glazbene pedagogije. Bio je to još jedan čarobni moment večeri, uz note čuvenog Debussyja, a uslijedila je izvrsna interpretacija Marije Ticl, sopranistice s prve godine diplomskog studija Solo pjevanja uz djelo G. Bizeta "Je dis que rien m’epouvante", što je u biti arija Michaele iz opere "Carmen", uz korepetitora Sandra Vešligaja.
Kao jedna od najraznovrsnijih glazbenih ličnosti XX. stoljeća, Erik Satie se smatra pretečom avangarde, minimalizma i teatra apsurda. Njegovo možda i najčuvenije djelo "Gymnopédie I" izvela je Andreja Mijak, klavir, prva godina preddiplomskog studija Glazbene pedagogije.
I za kraj službenog dijela izvedena je Arija Mefista iz opere "Faust" Charlesa Gounoda, u interpretaciji Daria Bercicha, bas bariton, prva godina diplomskog studija Solo pjevanja, ponovno uz pratnju Sandra Vešligaja.
Vesna Ivanović Ocwirk, jedna od organizatorica te ideatorica programa, inače poznata pulska pijanistica i glazbena pedagoginja te organizatorica brojnih glazbenih ciklusa i programa, recitirala je na vrlo dobrom francuskom, vrlo sugestivno "L'Étranger (Poèmes en prose)" Charlesa Baudelairea, a za kraj su djelo Djanga Reinhardta "Nuages" izveli Frano Živković, gitara; Marin Bilić, harmonika i Teodor Trampuš, bas gitara.
Koncertno druženje osmislile su i priredile viša predavačica Vesna Ivanović Ocwirk i doc. art Marija Kuhar Šoša, koje su pripremile i neke od točaka, a uz njih mentori su bili Marko Kalčić, profesor francuskog jezika u Gimnaziji Pula, mr. art. Elda Krajcar Percan, izv. prof. mr. art. Sofija Cingula, red. prof. art. Lidija Horvat-Dunjko i doc. art. Ivan Šverko.
Iako studenti nisu dugo nastupali zbog dobro poznate situacije te premda su protekle akademske godine bile u znaku i online i hibridne nastave, ovaj je koncert potvrdio da je studentima itekako važna i potrebna javna prezentacija te suradnja, ali i činjenicu da su cijelo vrijeme svi marljivo vježbali.