Bogata prošlogodišnja produkcija

KAZALIŠNA SCENA U PULI Nešto je u novcu, a nešto je i u čistom entuzijazmu

Od premijernih naslova u Istarskom narodnom kazalištu - Gradskom kazalištu Pula kao najbolji u 2021. izdvojio se "Potplaćeni! Ne plaćamo!" Darija Foa u režiji mladog Patrika Lazića. Predstava je nastala kao dio programa Čakavske scene, a priča je to o pobuni radničko-potrošačke klase protiv nepravde * Najcjelovitiji umjetnički doživljaj krajem svibnja u dvorištu Rojca izveli su Bacači sjenki. Riječ je o predstavi "Sve je u novcu" Borisa Bakala

| Autor: Mladen RADIĆ
Predstava Beskrilci u oblacima

Predstava Beskrilci u oblacima


Kazališna scena u Puli preživjela je još jednu godinu noseći se sa svom silom ograničenja uspostavljenih zbog pandemije, no Istarsko narodno kazalište - Gradsko kazalište Pula je svejedno uspjelo iznjedriti osam premijera, a ni neki drugi se nisu dali tako da smo imali solidnu kazališnu godinu čijoj su kvaliteti pridonijela i gostovanja.

Počelo je s dvije predstave sa samo dva glumca pa se tako i prva premijera u INK-u prošle godine zvala "Ludilo u dvoje" i održana je početkom veljače. Luka Mihovilović prihvatio se režije Ionescovog teksta te je glumio zajedno s Larom Živolić u priči o dvoje ljudi u nemirnoj bračnoj vezi dok se svijet oko njih ruši i guši u dimu građanskog rata. Dovoljno groteskno i prikladno za usporedbe s nekim aktualnim temama.

"Macchiavellijev vladar" na tekst Garyja Gravesa u INK-u je premijerno izveden sredinom travnja u režiji Jasminka Balenovića. Ovaj put na sceni su se odmjeravali Luka Mihovilović i Luka Juričić i izvukli maksimum iz teksta koji, usprkos naslovu i likovima, suštinski nije imao puno veze s utjecajnim i još uvijek kontroverznim renesansnim misliocem.

Od premijernih naslova u INK-u kao najbolji u 2021. izdvojio se "Potplaćeni! Ne plaćamo!" Darija Foa u režiji mladog Patrika Lazića. Predstava je nastala kao dio programa Čakavske scene, a premijeru je imala 18. lipnja. Priča o pobuni radničko-potrošačke klase protiv nepravde ne bi bila toliko efektna da nije bilo jako dobre podijele uloga koja uključuje nikad toliko raspoloženog Aleksandra Bančića te tri pjesme KUD Idijota, a spomenimo i odličnu scenografiju Paole Lugarić i Lene Modrušan.

Predstava "Bog masakra" na tekst Yasmine Reze u režiji Renate Carole Gatice premijeru je u INK-u imala 22. listopada.

Bilo je i predstava namijenjenih mlađim generacijama pa smo vidjeli "DNK" u režiji Aleksandra Bančića, namijenjen tinejdžerskoj publici, a za najmlađe osmišljena je predstava "Vrtuljak" u režiji Marijane Peršić i Leonarde Sep, koja je nastala u suradnji s izvođačima, polaznicima Dramskog i plesnog studija INK-a.

Plesna pedagoginja i koreografkinja Andrea Gotovina i prošle je godine osmislila predstavu za djecu, i opet nešto drukčije, a to su bili "Beskrilci u oblacima" koji su premijeru doživjeli 19. ožujka. Ova priča prikazala je svijet kukaca iz jedne drukčije perspektive i time kao da je, možda nesvjesno, odaslala jednu angažiranu poruku o potrebi novog pogleda na svijet u cjelini i njegove žitelje. Ovo nije predstava koja se trudi pod svaku cijenu dopasti svojoj publici, već traži da je se sagleda iz različitih kutova, odnosno da se ne uživa samo u živopisnim kostimima nego da se razmišlja o onome što se vidi. Jasnu poruku ima i "Ružno pače" čiju režiju i koreografiju potpisuje Andrea Gotovina, a predstava je premijerno izvedena u sklopu predblagdanskog prosinačkog programa. Vizualnu atraktivnost, glazbene numere te pametno osmišljenu koreografiju pojačala je i atmosfera iščekivanja prije same izvedbe te burni aplauz na kraju. Bila je to zadnja premijera u INK-u 2021., a prošle je godine pulsko kazalište dobilo i novu web stranicu te je uz kraj godine za umjetničkog ravnatelja imenovan Luka Mihovilović.

Bilo je tu i kvalitetnih gostovanja. Predstava "Hotel Zagorje" stigla je u INK ovjenčana Nagradom hrvatskog glumišta za najbolje scensko ostvarenje u cjelini te za najbolju režiju za koju je zaslužna Anica Tomić. Svi hvalospjevi pokazali su se opravdani, počevši od uvjerljive uloge glavne glumice Puljanke Dijane Vidušin do intrigantno složene priče o prognaničkim sudbinama. Kvalitetan program donijela je i suradnja INK-a s riječkim Hrvatskim narodnim kazalište Ivana pl. Zajca pa smo u sklopu "Zajca u INK-u", između ostalog, imali prilike vidjeti jednu originalnu interpretaciju "Kralja Edipa" u režiji Luciana Delprata, a da Riječani imaju i kvalitetnih plesnih predstava pokazala je "Plamteća voda" za čiju je koreografiju zaslužan Andonis Foniadakis.

Ipak, možda najbolja predstava koju sam imao prilike vidjeti prošle godine izvedena je na pola puta do pulske periferije, ako se tamo može smjestiti Rojc. U njegovom su unutrašnjem dvorištu krajem svibnja Bacači sjenki izveli kazališnu satiru "Sve je u novcu", pod glumačkim i redateljskim ravnanjem umjetničkog voditelja projekta Borisa Bakala uz poticaj i podršku tršćanske umjetničke udruge Mamarogi, Stalnog Slovenskog Gledališča, doma za umirovljenike ITIS u Trstu, te zagrebačke Bookse i Pogona. Ova predstava o moći novca ali i koječemu drugom u kojoj su s Bakalom sudjelovali kolege koji su se javili putem Zooma nije obećavala prvih 20 minuta, no Bakal je pokazao koliko je osim priče važno da glavni glumac bude uvjerljiv. Miješajući stvarno s nestvarnim poigravao se publikom, na trenutke lažući joj u lice i navukavši je na svoj koncept klasične predstave pomiješane s osobnom ispovijesti i svojevrsnim stand upom, ali i fino serviranim političkim porukama. Šteta jedino što je bilo (pre)malo ljudi koji bi te svibanjske večeri tome posvjedočili.

Kazališni festival PUF koji je dogurao do 27. izdanja prebačen je i prošle godine na rujan, što je možda i bolje od klasičnog termina početkom srpnja, a programska koncepcija opet nije iznevjerila pa se i ovaj put na programu našlo prvoklasnih predstava poput "Kada je ljubav ušetala" koji su izveli Yossi Berg & Oded Graf Dance Theatre. Posebna atrakcija bio je Teatro dei venti s predstavom "Moby Dick", koja je izvedena u vanjskom dvorištu Rojca na kraju kišnog dana što Puljane nije spriječilo da se okupe jer je predstava, ne bez razloga, najavljivana kao kazališni spektakl. PUF je kao i uvijek održan u organizaciji Kazališta Dr. Inat i umjetničkog direktora Branka Sušca koji su za kraj godine imali spreman još jedan program jednostavno nazvan "Dani Inata", a održan je u prosincu. Uz performanse i predstavljanje književne zbirke u program je ubačen i dvodnevni festival Treća koza u organizaciji udruge Trećeprostor pod vodstvom pulske umjetnice sa zagrebačkom adresom Irene Boćkai i bilo je to prvo izdanje ove kazališne manifestacije koja bi se mogla vratiti na proljeće.

Bilo je u prostoru Inata na trećem katu Rojca tijekom godine i nekih "samostalnih" predstava, poput vrlo zanimljive "Funeral For My 20's" odnosno "Sprovod za moje dvadesete" autorice i koreografkinje Sabine Perry u izvedbi Koraljke Begović.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter