(snimio Duško Marušić Čiči)
Sastavni dio Pulskog filmskog festivala su i izložbe, a zahvaljujući trudu i velikom angažmanu povjesničarke umjetnosti Branke Benčić, projekt Cinemaniac opstaje već 21. godinu.
Izložba je otvorena u nedjelju navečer u Gradskoj galeriji Pula, a naslovljena "SANJA, LYNNE, MARTINA, TANJA, GUNVOR, BARBARA, CAROLEE, MARIJA, GUERILLA GIRLS" imenuje, uključuje, ističe rad umjetnica, i umjetnički rad žena, a formira se kao privremena konstelacija nekoliko recentnih radova umjetnica koji u sastavu skupne izložbe stvaraju dijalog umjetničkih pojava, te otvaraju prostor mišljenja i djelovanja koji se bavi pozicijom umjetnica u sustavu umjetnosti i umjetničkom radu, kao i njihovim položajem u društvu.
Dakako, obuhvaćeno je i ne lako razdoblje korone te izolacije i stvaranja u takvim uvjetima.
- U ovom dijalogu teksta, glasa, riječi i govora, statičnih i pokretnih slika, uz autorice Sanju Iveković, Lynne Sachs, Martinu Meštrović i Tanju Vujasinović, prisutne su kao protagonistice oko kojih se razvija izložbeni narativ značajne međunarodne umjetnice upisane u antologiju avangardnog filma Gunvor Nelson, Barbara Hammer, Carolee Schneeman u kratkom eksperimentalno- dokumentarnom filmu "Carolee, Barbara, Gunvor" (2018.) američke umjetnice i filmašice Lynne Sachs, zatim hrvatska kiparica Marija Ujević u zapaženom animirano eksperimentalnom filmu "Mačka je uvijek ženska" (2019.) Martine Meštrović i Tanje Vujasinović, dok je tekstualni rad, poetsko-politički pamflet "Zašto je dobro biti umjetnica u karanteni" (2020.) poster Sanje Iveković posveta antologijskom proglasu The Advantages of Being a Woman Artist (1988.) feminističke umjetničko-protestne grupe Guerilla Girls, navedeno je na otvorenju.
Već dva desetljeća Cinemaniac Misliti film kao popratni program Pulskog filmskog festivala predstavlja aktivni kontekst koji omogućava prezentiranje umjetničkih djela, mjesto susreta u kojem se integriraju društveni, kulturni, tehnološki aspekti, mjesto gdje se susreću umjetnost, umjetnici, institucije i publika, stvaraju novi oblici suradnje, formirajući mjesto kritičke refleksije konteksta u koji smo uronjeni.
Kustosica je Branka Benčić, a organizator: Apoteka – Prostor za suvremenu umjetnost. Partneri su Pula Film Festival, Gradska galerija Pula, a izložba se realizira u suradnji s Galerijom Waldinger - Gradske galerije Osijek.
Zahvala je Benčić uputila umjetnicama, Bonobo Studiju i Kinu Reblede. Izložba je financirana sredstvima Ministarstva kulture i medija RH, Hrvatskog audiovizualnog centra, Grada Pule i Istarske županije.