IZLOŽBA

Hram Rome i Augusta u Puli - geodetski i matematički pristup: POSVE DRUGI PRISTUP PROUČAVANJU AUGUSTOVOG HRAMA

Sudionici projekta proučili su proporcije arhitektonskih elemenata Augustova hrama slijedom teoretskih pravila zapisanih u djelu rimskog pisca i arhitekta Vitruvija (Marcus Vitruvius Pollio): "Deset knjiga o arhitekturi", pokušavajući utvrditi jesu li antički graditelji toga hrama slijedili navedene propise

| Autor: Vanesa BEGIĆ


Izložba "Hram Rome i Augusta u Puli - geodetski i matematički pristup" postavljena je u Galeriji Amfiteatar, a ostvarena je uz potporu Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske.

Rezultat je to edukativnog projekta koji je trajao tijekom 2020./2021. godine i u kojemu su sudjelovale dvije institucije: Arheološki muzej Istre uz ravnatelja Darka Komšu, dipl. arheologa i muzejskog savjetnika i Tehnička škola Pula, čija je ravnateljica Sandra Balde, dipl. ing. strojarstva.

Sudionici projekta

U sklopu projekta proučen je jedan od najznačajnijih rimskih spomenika ne samo grada Pule, već i šire: Augustov hram.

Sudionici projekta su: profesori Tehničke škole Pula: Jadranka Vreš Rebernjak, dipl. ing. geodezije, prof. geodetske grupe predmeta (Geodezija, Analiza i obrada geodetskih mjerenja, Primijenjena geodezija, Geodetska izmjera, Opća kartografija), Mladenka Kosanović, dipl. ing. geodezije, prof. geodetske grupe predmeta (Geodetska grafika, Fotogrametrija, Katastar, Kartografija, Geodetski planovi, Geodetska izmjera), Bojan Bradač, dipl. ing. geodezije, profesor geodetske grupe predmeta (Metrologija, Geodetska izmjera, Nacrtna geometrija, Osnove geoinformatike, Geodetski planovi, Izabrana područja iz geodetskih mjerenja), Gordana Vasilijević, dipl. matematičarka, prof. matematike, te Megi Ahmetović, prvostupnica dipl. ing. građevine, profesorica arhitektonske grupe predmeta (Arhitektonske konstrukcije, Praktikum i računalstvo).

Zanimljiv i interaktivan rad na projektu

Tu su i učenici 3. razreda, smjer Tehničar geodezije i geoinformatike (III. gt): Marco Antonio Barišić, Calvin Čikada, Benjamin Grgorinić i Anamarija Tomišić te 3. razreda, smjer Arhitektonski tehničar: Dorotea Poldrugovac, Lucija Franković, Gabrijela Milovan i Mateo Jakara te Giulia Codacci-Terlević, dipl. arheologinja, voditeljica Edukacijskog odjela Arheološkog muzeja Istre i voditeljica projekta.

Sudionici projekta proučili su proporcije arhitektonskih elemenata Augustova hrama slijedom teoretskih pravila zapisanih u djelu rimskog pisca i arhitekta Vitruvija (Marcus Vitruvius Pollio): "Deset knjiga o arhitekturi", pokušavajući utvrditi jesu li antički graditelji toga hrama slijedili navedene propise.

Učenici smjera Tehničar geodezije i geoinformatike Tehničke škole Pula pod mentorstvom profesora geodetske grupe predmeta odradili su geodetsku izmjeru Augustova hrama na temelju koje su odredili položajne i visinske odnose spomenika.

Potom su učenici smjera Arhitektonski tehničar, pod mentorstvom profesorica matematike i arhitektonske grupe predmeta matematičkim metodama provjerili odabrane dimenzije dijelova Augustova hrama u Puli i usporedili dobivene rezultate s propozicijama koje u svom djelu "Deset knjiga o arhitekturi" navodi rimski arhitekt Vitruvije.

Augustov hram kao tema projekta

Dodatno je profesor geodetske grupe predmeta objasnio učenicima smjera Tehničar geodezije i geoinformatike teorijski dio postupaka primjene fotogrametrijskog snimanja modela u arheologiji na primjeru Augustova hrama u Puli.

Svim sudionicima u projektu voditeljica Edukacijskog odjela Muzeja Giulia Codacci Terlević prenijela je vrijedne informacije koje se odnose na arhitektonsku dekoraciju, dataciju i povijest spomenika.

Za usporedbe o načinu gradnje Augustova hrama u Puli u odnosu na Vitruvijeve preporuke antičke arhitekture sudionici projekta poslužili su se vrijednim hrvatskim prijevodom Vitruvijeva djela "Deset knjiga o arhitekturi".

Uživo i online

Slijedom neočekivanih promjena nastalih tijekom školske godine zbog koronavirusa, projektu se pristupilo u reduciranom obimu u odnosu na početnu zamisao.

Tako se rad na projektu odvijao u hodu, ovisno o mogućnosti održavanja redovne ili online nastave.

Kako navode iz Arheološkog muzeja Istre "za svaku su pohvalu ozbiljnost i entuzijazam koje su, unatoč izmijenjenim uvjetima u izvođenju nastave i samog projekta, pokazali učenici i profesori Tehničke škole Pula".

Izložba je otvorena u virtualnom obliku, a može se razgledati do 20. prosinca uz poštivanje epidemioloških mjera, svaki dan od 10 do 17 sati u Galeriji Amfiteatar Pula.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter