Muči li Vladu Andreja Plenkovića nečista savjest zbog nečinjenja u pogledu Uljanika – pa aktivacijom dvadeset godina starog plana o izgradnji turističkih kapaciteta na pulskoj Hidrobazi spašava ugled – ili su pak stručnjaci za izborni marketing zaključili kako je korisno da se takva odluka donese upravo tri dana prije izbora? Istina bi mogla imati oba lica, ali nema sumnje da će ministar državne imovine Goran Marić zajedno s premijerom Plenkovićem tvrditi da oni brinu za Pulu i Istru bez obzira na stečaj Uljanika, sudbinu njegovih radnika i izbore koji su pred vratima.
Projekt Hidrobaza star je desetljećima i o njemu se uglavnom govorilo kao o djelu nikad dovršenog projekta Brijuni Rivijera s kojim su se bavile sve Vlade nakon 2000. godine. Zamisao da se na golemom prostoru koji je koristila nekadašnja jugoslavenska armija urede hoteli s četiri zvjezdice i 1.200 ležajeva svakako je korisna za pulski i istarski turizam i nevjerojatno je kako su svi dosadašnji pokušaji i natječaji propali. Država i grad Pula kao vlasnici tog zemljišta danas traže 2,3 milijuna kuna godišnje rente od koncesionara koji će to zemljište zakupiti na pola stoljeća da bi na njemu napravio hotelske kapacitete, no nema sumnje da bi poslovni učinak bio mnogo veći, jer bi tu ljetovali gosti dubljeg džepa i raskošnijih navika.
Ali, zašto se projekt Hidrobaza lansira upravo pred izbore i u tjednu kada radnici Uljanika u stečaju podižu radne knjižice i kreću na put u nepoznato? Taj potez Vlade neizostavno zvuči kao predizborna reklama, kao još jedna poruka Istri da centralna država ne računa samo na njezine turističke prihode, nego da je spremna pomoći i u pokretanju razvojnih projekata.
Pokretanje projekta Hidrobaza skladno se uklapa u nedavne HDZ-ove stranačke skupove na Istarskom ipsilonu i prilikom otvaranja nove ACI-jeve marine u Rovinju, kada su razdragani kandidati govorili o razvoju cijele Hrvatske, posebice Istre, na desetak kilometara od Uljanika i njegovih radnika koji su tada čekali i ne dočekali sedmu plaću za redom.
Ministarstvo državne imovine trebalo bi u roku od mjesec dana raspisati javni poziv za prikupljanje obavezujućih ponuda za projekt Hidrobaza. Ne objavi li taj poziv, postat će razvidno kako je tek riječ o predizbornom triku. Bude li pak sve po planu, javnost se može nadati kako će s tim projektom biti postignuto nešto više od izbornog obećanja.
Puli je, u izbornoj kampanji za parlamentarne izbore, obećan putnički terminal za kruzere, a na listi istarskih obećanja su i željeznički tunel kroz Učku te slični projekti koji su na listama želja već dvadeset - trideset godina. Među njima je i projekt Brijuni Rivijera čiji su nezaobilazan dio turistički kapaciteti na Hidrobazi koje Vlada ponovno pokreće, možda posve slučajno, tri dana prije izlaska na birališta za europske izbore.