PIŠE VANESA BEGIĆ

Povratak Božiću

Vanesa Begić

Vanesa Begić


Treba biti prilagodljiv, prilagodit se vremenima, situaciji i (ne)prilikama koje su svugdje oko nas. Vremena nisu laka ni za koga, i treba se voditi onom, ako ti život da limun, napravi limunadu, a ako ti da krišku limuna, napravi vodu s limunom koja je opet neka vrsta limunade, iako slabija. Više-manje. Manje-više.

Ranijih godina u ovo doba pričalo se samo o dočeku, putovanjima, feštama, o tome što odjenuti za doček, što skuhati, koga od obitelji pozvati na Badnjak, koga za Božić, jurcalo se po poklone, peglale su se kartice i nikada nije bilo dovoljno vremena.

Blagdani su postali toliko komercijalizirani da se izgubila njihova bit, ono što predstavljaju, postali su pravi konzumistički i konzumerističi praznici. Ove će godine sve biti drukčije, i u svom zlu, možda treba pronaći i nešto dobro, nešto pozitivno ostajući pri tome negativan, iako je to teško, a i nema baš puno dobrih stvari.

Možda je bit pronaći radost u skromnosti, u druženju s najužom obitelji, pripremajući zajedno objed, s manje poklona, ali onim pravima, naučiti biti zajedno, bez stresa, jurnjave i velike pompe, pokazati pravu bit blagdana, kao što nas je to svojevremeno učila Dickensova "Božićna priča".

U međuvremenu, čekajući blagdane, nove odluke i bolja vremena koja nikako da dođu, brojni su poduzetnici pokazali svoju poduzetnost prilagodivši poslovanje sadašnjim uvjetima. Kava koja se dijeli s prozorčića, dostavljači koji jure na sve strane obrocima iz pizzerija i finijih restorana, svijet kulture i znanosti s online sadržajima, instrukcije, tečajevi online. Nema isprike za nedostatak tjelovježbe, brojni fitness centri prilagodili su svoje vježbe online, kao i škole stranih jezika, razne vrste obrazovanja za treću dob, tečajevi razno raznih prekvalifikacija… Istina, sve to nije kao uživo i nikada neće biti, ali u nedostatku boljeg, treba prihvatiti što nam se pruža u određenom trenutku.

Modni dizajneri po malo su se preorijentirali na - pidžame, kućne haljine, trenirke…jer to će biti najpopularnija odjeća za doček 2021. Ili, bolje rečeno, za ispraćaj nikada teže, čudnije i nesretnije 2020.

Istina, neki su se i obogatili prodajom sredstava za dezinfekciju, maskica i drugog te preokrenuli i preusmjerili proizvodnju onako kako diktiraju potrebe tržišta.

Dok su ljudi većinom kući, ne troši se za kave, restorane, ide se puno manje okolo, dakle manje se troši benzin, manje se kupuju odjeća i obuća te odlazi na uljepšavanje, ne putuje se, možda bude više novca za 2021. No, mnogi kupuju sve i svašta preko interneta s raznih akcija, popusta, crnih petka (pa zar nije cijela godina crna). Neki kupuju sve što treba i što ne treba, što će možda jednom negdje nekome zatrebati, a sve to po onom efektu, bolje to nego se šopati čokoladom od muke i dosade.

Druga osoba koja je u Engleskoj primila toliko spominjano cjepivo zove se William Shakespeare. Ostaje samo nada da neće sve završiti kao u šekspirovim djelima. Kada smo već kod književnosti, nadajmo se i da neće, od sve te silne otuđenosti, biti sve više Camusovih i Fassbinderovih "Stranaca", da nećemo vječno čekati Godota, da će Decameron 21. stoljeća imati sretan završetak i da će ova godina uskoro po svemu postati pluskvamperfekt, odnosno pretprošlo vrijeme.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter