Uljanik je od srijede i službeno mrtav – takvim ga je proglasio mrtvozornik u formi pazinskog Trgovačkog suda – ali likvidacija njegove krovne tvrtke Uljanik d.d. ipak ne znači konačan kraj pulskog brodogradilišta. Iako su vjerovnici – među kojima država ima najviše potraživanja – tražili likvidaciju tvrtke zbog jednostavne računice da su dugovi gotovo tri puta veći od imovine kojom Uljanik raspolaže – ostavili su i "odškrinuta vrata" odlukom da se ne rasprodaje imovina potrebna za nastavak i revitalizaciju građenja brodova u brodogradilištu. Pri tome se, naravno, misli na nedovršeni brod za prijevoz stoke, materijal i opremu koja je potrebna da se on dovrši i isporuči, kao i dosadašnju koncesiju na pomorskom dobru, dok bi se posao radio pod novom i neopterećenom tvrtkom Uljanik brodogradnja 1856.
Ostatak Uljanika otići će u staro željezo, zajedno s njegovom prethodnom upravljačkom i činovničkom strukturom. Ali, za novi Uljanik i dovršenje izgradnje novog broda ipak treba – politička odluka Vlade na Markovu trgu koja treba izdati jamstva od pedeset milijuna eura da bi novi Uljanik mogao pozvati na posao dio radnika s burze rada i nastaviti s poslovanjem u skromnijem obliku.
Inače, na sličan je način Vlada posljednjih mjeseci izdala jamstva za preživljavanje riječkom 3. maju i slavonskobrodskom "Đuri Đakoviću”. Signali koji prema Puli dolaze iz Vlade nisu posve jasni – ministar gospodarstva Darko Horvat smatra kako sudska likvidacija ne mora značiti kraj brodogradnje, ali o konkretnoj pomoći Vlada ipak se ne odlučuje. Spominju se i vječne isprike kad treba otvoriti državnu blagajnu – Bruxelles i Europska komisija – pa se posve opravdanima čine primjedbe predsjednika IDS-a Borisa Miletića kako bi Uljanik bio spašen da se nalazi u nekoj drugoj županiji poput "Đure Đakovića", gdje županijsku vlast drži HDZ.
Dok se čeka odluka Vlade o novim jamstvima, agonija radnika Uljanika koji nisu pronašli novi posao se nastavlja. Najgori scenarij koji se može dogoditi je odugovlačenje odluke hoće li Vlada uopće donijeti odluku o spasu brodogradnje na Uljanikovim navozima u dogledno vrijeme ili će se čekati raspisivanje parlamentarnih izbora kako se to predstavilo kao prigodna briga HDZ-ove vlade za Istarsku županiju.
Od pustih obećanja i lažnih nada brodovi se u obnovljenom Uljaniku svakako neće izgraditi. Politika koja treba donijeti odluku mora djelovati hitno i odgovorno.