Vjerojatno se iz nečije perspektive s mutnim pogledom kroz zamagljenu stvarnost činilo nezamislivim da Glas Istre svoje tri top stranice, u pravilu i na dnevnoj razini rezervirane za najvažnije političke intervjue i teme, posveti relativno poznatom Goranu Matiću iz pulske organizacije Radničke fronte. Vjerojatno i na njegovo iznenađenje, bez cenzure mu se ekstenzivno objavilo sve što je rekao. Možda je mislio, ako je žrtva predrasuda kao i mnogi iz tog ultraljevičarskog miljea, da mi u Glasu Istre na živo jedemo komuniste, ljevičare i aktiviste. Možda je mislio da smo nalik kanibalima iz plemena Korowai koje živi u džungli Zapadne Papue u Indoneziji i tamo po određenom kriteriju jede svoje nepodobne članove. Vjerojatno bi po analogiji to značilo da u Glasu Istre uskraćivanjem prava na život eliminiramo one s kojima se politički, ideološki, plemenski ili čisto ljudski ne slažemo.
Možda neki misle da se s takvima, osim ritualnim kanibalizmom, još razračunavamo egzekucijama po kratkom postupku, bacajući njihova beživotna te nacionalizmom i kapitalizmom unakažena tijela u fojbe. Kao što su to, recimo, radili i komunisti, a još više, nemjerljivo više, fašisti i nacisti, najveći zlotvori u povijesti ljudskog roda
Što god mislili oni koji ne prepoznaju našu koncepciju otvorene novine, mi ne pakiramo, ne služimo ni krupnom kapitalu, ni pokvarenim političarima, ni liberalima, ni konzervativcima, a još manje revizionistima. Jer, to nam neki neuspješno imputiraju. Mi samo, na svoj način, nekome milo, nekome mrsko, nekad uspješno, a nekad bez pravog efekta, služimo narodu, javnosti i općim interesima. Mi smo vox populi. I potičemo raznolikost, raznovrsnost, različitost, suprotstavljenost mišljenja i pogleda, od jedne do druge krajnosti. Pritom naše stranice, unatoč predrasudama slabo argumentiranih kritičara, otvaramo i onima koji nas najviše buše. No njima vjerojatno ta sloboda uživanja prava u konzumiranju demokratskih i medijskih standarda ne odgovara baš uvijek. Zašto? Pa zato jer će oni koji su politički neuspješni i nerealizirani, loše opravdanje, glupu izliku i falše argumente za to pronaći u samozvanom statusu žrtve medijskih nesloboda. Izmislit će, recimo, da ih uništavaju klasni neprijatelji utjelovljeni u lokalnom mediju nesklonom političkoj opciji koju oni zdušno i legitimno zagovaraju. Još malo pa će zbog ideoloških razmimoilaženja takvi progurati tezu da je Glas Istre ispostava masonske lože P2 čiji je član, recimo, i Silvio Berlusconi. A iza svega se, naravno, nalazi mafija: sofisticirana, ali ipak brutalna, tradicionalna po ustroju, a po modelima funkcioniranja krajnje moderna. Ma ako niste znali, bolje vam je odmah i unaprijed reći da je Glas Istre nešto poput najvećeg talijanskog dnevnika, umjerenog milanskog konzervativnog glasila „Corriere della sera“ – prije svega, uzdanica krupnog kapitala prožetog isprepletenim interesima masona, mafijaša i političara! Da, da, naravno…
Bez obzira što neki vjeruju u mafijaško-masonsko-političku povezanost Glasa Istre sa strukturama moći, podzemlja i tame, krupnog kapitala i ekstraprofita, nacionalističko-revizionističkih s pseudohistoriografskim strukturama, činjenica da je naša redakcija sastavljena od pojedinaca čija razmišljanja međusobno odudaraju kao da žive na najudaljenijim planetama dokaz je praktične tolerancije različitosti koju ne promoviramo nego živimo. I to se, dobrim dijelom, svakodnevno vidi u našim tekstovima.
Upravo zato je bez bilo kakvih problema i ograničenja na stranicama lista, koji je po njemu dio „odavno opustošene medijske scene“, svoja zanimljiva socijalističko-utopistička razmišljanja iznio Goran Matić. Osim što u nekim situacijama povezuje nepovezivo i osim što mu se gadi Franjo Tuđman, taj pulski ljevičar kaže da je u našem listu s gnušanjem pročitao komentar u kojem se zelenu aktivisticu Dušicu Radojčić uspoređuje s notornom Željkom Markić. Potpisnik teksta za Radojčićku i Markićku zajednički nazivnik u djelovanju pronašao je u njihovom aktivizmu koji postupno prelazi u otvoreni politički angažman. On u tome vidi problem, u modusu operandi, u tom beskrajnom koketiranju s politikom na distanci koja se, protekom vremena, sve više krati dok obje ne uđu u ono što preziru. Tu detektira problem, a ne u stavovima koje obje gospođe zastupaju. Pri čemu, treba li to uopće naglasiti, Radojčić razmišlja urbanije, modernije, prihvatljivije i s puno većom dozom poštivanja ljudskih prava koje pak Markićka uskraćuje po raznim osnovama. Matić, naravno, u svojoj zaluđenosti Radojčićkom, za njega nedodirljivom kao svetom kravom u indijskoj kulturi, od šume ne vidi drvo. Ne vidi da komentator ne izjednačava njihove vrijednosne sudove i stavove, gdje je Radojčić superiorna nad Markić, nego samo zaključuje da im je aktivizam, nažalost, objema poslužio kao moguća odskočna daska za ulazak u svijet politike. I sad se Matić, štujući kult Dušice Radojčić, kao sljedbenik njenog lika i djela okomio na novinara koji se, zamislite sad bezobrazluka, usudio nešto kod nje dovesti u pitanje. To se, Matiću, zove sloboda mišljenja. Bez vrijeđanja. Samo drugačiji stav o istoj situaciji.