PIŠE LARA BAGAR

Grad kao galerija, a ne lunapark


Rovinj, perjanica ne samo istarskog već i hrvatskog turizma, odlučila je zadržati tu titulu i opako se počela pripremati za turističku sezonu. Za razliku od ostalih istarskih gradova, Rovinj je shvatio da je turizam jako ozbiljna grana, živi organizam koji se mijenja i razvija, evoluira u svojoj promjenjivoj dinamici i koji ne može preživjeti samo na suncu i moru, već mora pružiti i neki sadrža, doživljaj…

Pippy reklama je passe! I dok su ostali gradovi, a tu su Pula i Medulin koji brojčano stoji za vratom Rovinja, prava estetska kakofonija i perjanice šlamperaja, neukusa i neznanja te funkcioniraju po principu "take money and run", dovoljno je kupiti par novih plastičnih stolica i stolova, nekoliko jeftinih stolnjaka, staviti svjetleće reklame iliti pak jastoga koji mami turiste u restoran s patagonijskim lignjama, Rovinj je okrenuo ploču te se okrenuo nekim drugim turistima - kojima nije bitan kvantitet, već kvalitet koji sa sobom nosi neku zvjezdicu kao mjerilo te kvalitete.

A da bi vidio zvijezde nebo mora biti čisto. U narodu kažu da je zvjezdano nebo uvečer znak da nam se sprema predivan, sunčan dan. A zvijezda sve manje vidimo, zabrinuto upozoravaju astronomi. Krivo je za to svjetlosno onečišćenje koje gradove pretvara u lunapark koji tjera ptice i udaljava zvijezde. Shvatili su to ne samo astronomi već i ljudi u Gradu Rovinju. Previše svjetla ne ide uz hotele s nekoliko zvjezdica kakvih je Rovinj krcat.

Dakle, nakon što je lani u praksi zaživio Pravilnik o uvjetima i načinu izlaganja umjetničkih slika i radova, fotografija, razglednica te izvornih rovinjskih i istarskih suvenira na javnoj površini, te konačno sa zidova iliti samozvanih "portunskih galerija" skinuo made in China suvenire u vidu peraja, jeftine odjeće i obuće, zimus, nakon što je na dan 4. studenog ostvarena čarobna brojka od četiri milijuna noćenja, shvatili su da im ove sezone opet prijeti pravo svjetlosno onečišćenje u vidu nakaradnih neukusnih svjetlećih i XXL reklama. Netko bi mogao reći da su svjetleće reklame estetsko pitanje, no izgleda da je Rovinj shvatio da su one i svojevrsno etičko pitanje jer pokazuju odnos ne samo prema turistima, već i prema vlastitom gradu, prema društvu, pa i prirodi. A taj je odnos nekada bio agresivan, nametljiv, primitivan, neukusan, nakaradan, sebičan pa i na neki način eksploatatorski.

Rovinj sada stvara neku novu turističku priču u kojoj mali grad s velikim G postaje galerija, a ne lunapark. U skladu s time je Odjel za komunalni red na adrese vlasnika trgovina poslao obavijest o uklanjaju svjetlećih neprikladnih i ostalih neodgovarajućih reklama. A gdje ima previše svjetlosti - nema zvijezda. A Rovinj opako korača prema zvijezdama i to ekskluzivnom Monte Mulini zonom s Hotelom Grand Park, gdje podiže standarde za goste koji žele nešto više i mogu platiti više u hotelu s pet zvijezda. Stoga se i mora spriječiti svjetlosno onečišćenje, kako u novoj rezidencijalnoj turističkoj zoni, tako i u starom gradu u kojem također blista velika Michelinova zvijezda na restoranu Monte podno crkve sv. Eufemije.

Da, zvijezde su važne, na nebu i turističkim objektima. Tko zna, možda se za koju godinu dogodi i Supernova?!

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter