FINALNI DAN S TRI PREDSTAVE

FESTIVAL PLESA I NEVERBALNOG KAZALIŠTA Gran Bolero za veliko finale

Koprodukcija dviju najvažnijih plesnih kuća u Španjolskoj, madridskog Teatros del Canal and Mercat de les Flors iz Barcelone, vodi u novu dimenziju Ravelove čuvene skladbe

| Autor: Vanesa BEGIĆ
Gran Bolero za kraj (Snimio Danilo Memedović)

Gran Bolero za kraj (Snimio Danilo Memedović)


Festival plesa i neverbalnog kazališta priveden je kraju u nedjelju navečer. Tamnim oblacima unatoč, interes publike za plesnim ostvarenjima bio je velik, a posebna vrijednost festivala, naročito tijekom ove pandemijske godine, sastoji se u činjenici da inozemnim plesačima zbog mjera, granica i svega ostalog nije bilo lako doći do ove festivalske meke.

Brojnu je publiku privukla na Trgu predstava "Druga strana: noć sanjarenja", koreografkinje Sare Shelton Mann, gdje je izvođačica bila Abby Crain.

Kako je rečeno i u najavi "Od romantičnosti romana do hyperpop zazivanja suza, Abby Crain i Sara Shelton Mann dijele palimpseste pokreta nadahnute njihovom dvadesetogodišnjom suradnjom. Ovaj dugi koreografski proces ne može se ponoviti. Pohranjene studije karaktera, partiture pokreta i narativne pjesme stvaraju proces i poeziju".

Vrlo dinamična koreografija, narativna, ali i naglašeno deskriptivna prikazuje to "putovanje" kroz razne žanrove, kulture i poglede na kulturu - uz pažljive koreografske korake u maniri velikih plesnih škola, ali i uz improvizaciju.

Za kraj je u Kaštelu izveden "Gran Bolero", a ideja, umjetničko vodstvo i koreografija djelo su Jesúsa Rubia Game.

Izvođači su Alberto Alonso, Eva Alonso, Albert Barros, Agnès Balfegó, Natalia Fernandes, María Hernando, Joel Mesa, Iván Montardit, Clara Pampyn, Carlos Peñalver, Jose Ruiz i Paula Tato, a glazbu potpisuje José Pablo Polo prema "Boleru" Mauricea Ravela.

"Bolero" je orkestralno djelo koje je skladao Maurice Ravel.

Iako je primarno napisano kao balet, djelo, koje je praizvedeno 1928., danas je Ravelovo najpoznatije ostvarenje, a svako njegovo plesno uprizorenje u biti je povratak u iskonske i istinske korijene ovoga djela. Samo po sebi, djelo predstavlja preokupaciju restiliziranja plesa, a španjolski plesači u prostorima svetvinčentskog Kaštela na vrlo su ga efektan način prikazali.

Preporod

"Bolero" kao nada u bolje dane. Kao preporod. Kao osvježenje. Kao novi početak. Kao točka na "i". Uvijek iznova svjež, aktualan, nadahnut i snažan ples. Odnosno glazba koja (po)diže iz sjetnog, melankoličnog raspoloženja, iz nujnog stanja, spontano. Pokreti na sceni stopljeni, u simbiozi sa snažnom glazbom atemporalnog djela čuvenog skladatelja.

- Sve je započelo prije tri godine. Sve je bilo prilično teško i nisam znao što bih učinio. Jednog dana slušao sam Ravelov "Bolero", koji je kao pokretačka sila; neprestano te tjera naprijed. Prepustio sam mu se. Glazba i ples često spašavaju od usamljenosti. Najprije sam kreirao petnaestominutni duet. Sad sam ovdje s dvanaest plesača", kazao je Jesús Rubio Gamo u najavi predstave.

I upravo to prikazuje bit predstave, ta pokretačka snaga kao lajtmotiv, kao splet raznih umjetničkih (pod)stilova.

Koprodukcija dviju najvažnijih plesnih kuća u Španjolskoj, madridskog Teatros del Canal and Mercat de les Flors iz Barcelone, vodi u novu dimenziju Ravelove čuvene skladbe. "To je djelo o trudu i radosti odolijevanja; tvrdoglava koreografija o tankoj granici između užitka i umora, ples koji slavi vrijeme i prostor koji dijelimo", kazali su iz tog kazališta.

Nagrađen je nagradom MAX (španjolskom nacionalnom nagradom za izvedbene umjetnosti) kao najbolja plesna produkcija 2020. godine.

Posljednja festivalska večer počela je u Mediteranskom plesnom centru gdje je izvedena predstava "SKUPA". SKUPA je plesna predstava za šest izvođačica u koreografiji Petre Hrašćanec, dobitnice nagrade za najbolju koreografiju strukovnih udruga UPUH i UPU Puls u 2020. godini. U ovoj predstavi gledatelj sam pronalazi značenje, a glazba, scenografija i kostimi nude višestruke mogućnosti interpretacije. Tu se kreće i u istraživanje raznih koreografskih postavki, a u montaži materijala najviše koriste pretapanja koja naglašavaju kaleidoskopsku prirodu događanja na sceni.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter