Glumački ansamblčine Lucija Blagonić, Tara Buić, Alja Erjavec, Gregor Flego, Iva Kovač, Daria Krepkova, Dora Macuka, Melissa Malešević, Moris Nikolić, Petra Povrzanović, Ema Vještica i Laura Vuković
Mladi glumci čine ansambl predstave (Foto INK)
Premijera predstave "DNK" Dennisa Kellyja u režiji Aleksandra Bančića bit će održana sutra, u petak u 20 sati na Maloj sceni Istarskog narodnog kazališta – Gradskog kazališta Pula, no ulaznice za premijeru kao i za dvije reprize, u subotu i ponedjeljak, već su rasprodane, objavljeno je jučer na konferenciji za medije.
Iznimno angažiran ansambl
Ravnateljica INK-a Gordana Jeromela Kaić kazala je da su ponosni na ovu predstavu koja je nastajala dugo, a 80 posto glumačkog ansambla čine maturanti koji se spremaju otići na studije. Ponosni su i na to što je ovo već treća premijera ove godine u INK-u i to unatoč pandemiji.
Glumački ansambl čine Lucija Blagonić, Tara Buić, Alja Erjavec, Gregor Flego, Iva Kovač, Daria Krepkova, Dora Macuka, Melissa Malešević, Moris Nikolić, Petra Povrzanović, Ema Vještica i Laura Vuković.
Predstava je nastala u produkciji Dramskog i Plesnog studija INK-a. Prijevod, scenografiju i režiju potpisuje Aleksandar Bančić, asistentica režije i za scenski pokret zadužena je Andrea Gotovina, oblikovanje svjetla potpisuje Dario Družeta, glazbu je radio Saša Stepanović, za rekvizite se brine Desanka Janković, a vizualni identitet i video projekcije napravila je Melissa Malešević uz asistenta Morisa Nikolića, dok su kostimi izbor izvođača.
Otkada je pročitao Kellyjev tekst Bančić je maštao kako bi htio napraviti predstavu što je jedna skupina Dramskog studija objeručke prihvatila i bili su vrlo angažirani u pripremi i analiziranju teksta, tema koje tekst otvara i njihovih likova.
Čimpanze ili bonobo majmuni?
- Privuklo me što s jedne strane na površini imamo priču grupe tinejdžera koji su odbačeni od društva, nalaze se u jednoj šumi, gdje postoje nekakva pravila. Ti tinejdžeri u jednom trenutku učine nešto i dolazi do problema koji trebaju riješiti, no što ga više rješavaju, više se zapetljavaju, kaže Bančić. Zašto "DNK"? Zato što su, objašnjava Bančić, ljudi po DNK-u vrlo slični čimpanzama i bonobo majmunima, pa tako predstava otvara temu jesu li ljudi sličniji okrutnim čimpanzama ili dobrim i empatičnim bonobo majmunima.
- S druge strane tu je tema čovječanstva i njegovog konstantnog ponavljanja istih grešaka kroz povijest i koliko se zapravo mi kao ljudi možemo othrvati iz tog začaranog kruga, možemo li uopće mijenjati stvari nabolje ili ćemo se i dalje vrtjeti u krug. Struktura ove predstave je upravo takva, cijelo vrijeme imamo ponavljanje, imamo četiri čina i svi počinju na isti način i završavaju na isti način, osim četvrtog, kaže Bančić.
Predstava je inspirirana stvarnim događajem koji je prije 15 godina potresao Britaniju kada je dvoje djece, od 12, 13 godina, u jednom supermarketu kidnapiralo dijete od 7 godina, da bi kasnije to dijete bilo pronađeno mrtvo. Britansko društvo nije bilo spremno na tako nešto i nije moglo shvatiti kako djeca mogu biti tako okrutna. Kako kaže Bančić, ova predstava postavlja jako puno pitanja, ali nema konkretnog odgovora.
Mladost, prirodnost ali i okrutnost
- Jako mi je drago što na predstavi rade neka nova lica koja ne poznajem otprije, kazala je Andrea Gotovina koja se zadnjih godinu i pol uglavnom bavila plesnim predstavama tako da je malo izašla iz tog dramskog svijeta pa joj je ovo bila prilika da opet kroz tekst traži smisao tijela, da tijelo prilagodi tekstu. Bila je zaokupljena time kako da izvuče tu mladost na fizički način, ali da bude prirodna i da se pokaže okrutnost među mladim ljudima, da se snažno prikaže ono o čemu predstava govori. Gotovina smatra da se na sceni treba govoriti i o nasilju koje se događa među mladim ljudima pa joj je drago da je bila dio ovog projekta.
Saši Stepanovu ovo je drugi put da radi glazbu za neku predstavu u produkciji INK-a.
- U ovoj predstavi više nego ikada se pokazuje da muzika za kazalište i muzika za film moraju pratiti ono što se događa na sceni, ne preuzimati od glumaca već samo pojačati ono što već postoji. Tu je moj posao bio relativno lagan, kada sam vidio ove predivne klince prvi put na sceni i vidio koja je to energija, trebalo je to samo pojačati, kazao je Stepanov.