Riječ je o jako zanimljivoj izložbi ovog vrijednog, plodnog autora, ali prilično samozatajnog. Lijepo je ovdje imati kvalitetna djela vrsnog autora, u doba kada je Kandlerova sve samo ne ulica umjetnika. Eugen Borkovsky napisao je sjajan tekst o ovome autoru, a slike govore više od onoga što se može reći o njemu i njegovom stvaralaštvu, kazao je Eros Čakić u ime domaćina prilikom otvorenja izložbe
Milan Marin u Gradskoj galeriji Pula (snimio Danilo MEMEDOVIĆ)
Izložba slika Milana Marina, inače predsjednika Hrvatskog društva likovnih umjetnika Istre, otvorena je preksinoć u Gradskoj galeriji Pula.
- Riječ je o jako zanimljivoj izložbi ovog vrijednog, plodnog autora, ali prilično samozatajnog. Lijepo je ovdje imati kvalitetna djela vrsnog autora, u doba kada je Kandlerova sve samo ne ulica umjetnika. Eugen Borkovsky napisao je sjajan tekst o ovome autoru, a slike govore više od onoga što se može reći o njemu i njegovom stvaralaštvu, kazao je Eros Čakić u ime domaćina prilikom otvorenja izložbe.
- Milan Marin, izniman i plodan autor, predstavlja se novom kolekcijom radova. Umjetnik projekt uvjetno dijeli na dva dijela, dvije teme: Imaginarni krajolici i Ptice. No, mogli bismo cijeli projekt, bez obzira na ponuđen motiv, nazvati vizualizirana stanja. Ovaj je naslov već korišten za njegove radove, a vrijeme pokazuje da je to realna impresija koja emanira većina Milanovih radova. Osim dojma, razlozi su spontanost izvedbe, neuobičajena tehnologija i neformalan pristup vizualizacijama bilo koje vrste. Umjetnik i sam kaže kako osim potrebe za oblikovanjem, nema drugih uvriježenih načina realizacije. Obradu površina platna Marin ne započinje premisom nekog motiva, oblika ili inspiracijom, on jednostavno kreće u komunikaciju s materijalom bez opterećenja primisli o podražavanju oblika, kazao je Eugen Borkovsky.
Izloženi su radovi iz novog ciklusa Milana Marina
Predstavljajući Marinove radove, Borkovsky je kazao da umjetnik koristi slikarske i ne slikarske materijale, da je to i svojevrsna (re)interpretacija ekspresije, ističući činjenicu i da su završni slojevi najčešće baršunastog, umjerenog tona no, kroz naslage se nazire kolor ili ton koji je uvijek najčešće snažan detalj.
- Područja su uvijek definirana slikarskim ili crtačkim potezima koji su uvijek snažno gestualni i na manjim i na većim formatima. Često su i reljefni a ponekad su kolorirani tamno. To može biti potezom ugrebani gornji sloj ili kasnije ocrtan element. Umjetnik ne planira unaprijed oblik koji će biti nositelj dojma. Prednji plan mu se iskazuje spontano, na raskrižju iskustva i slučajnosti pa se oblici pojavljuju na rubu prepoznavanja, a samo (pod)naslovi usmjeruju promatrača prema ideji oblika, naveo je Borkovsky te zaključio da se "ovom izložbom, imaginarnim teritorijima i ptičjim letom, nudi ideja slobode, zamisao neograničenog kretanja, svojevrsne bezbrižnosti, spontanosti trenut(a)ka".
Umjetnik je na otvaranju zahvalio svima onima koji su omogućili realizaciju ove izložbe.
Milan Marin diplomirao je povijest umjetnosti na Filozofskom fakultetu u Ljubljani. Magistrirao je slikarstvo na Akademiji za likovnu umjetnost i oblikovanje u Ljubljani. Sudjelovao je na brojnim samostalnim i skupnim izložbama, u Hrvatskoj, Sloveniji, Austriji, Italiji, Švedskoj, Francuskoj, Njemačkoj, Rumunjskoj, Bosni i Hercegovini itd. Za svoj rad dobio je više od 50 međunarodnih nagrada i priznanja. Radovi mu se nalaze u mnogim privatnim i javnim zbirkama, a dvije skulpture na javnim površinama grada Umaga. Predsjednik je Hrvatskog društva likovnih umjetnika Istre, živi i radi u Umagu.
Izložba se može razgledati do kraja kolovoza od ponedjeljka do petka od 17 do 21 sat, a subotom od 10 do 13 sati. U rujnu će u ovom prostoru biti otvorena izložba skulptura Alije Rešića.