Sam naziv ciklusa "Fake lights/Lažna svjetla" asocijativno nas upućuje na termin "fake news" i pojavu lažnih vijesti koju sve češće susrećemo u svijetu javnog informiranja, a ciklus – kao aluzija na spomenuti termin donosi autorov likovni odgovor na pitanja o značenju poimanja lažne stvarnosti koja nas okružuje i važnosti istog za društvo ili pojedinca, kazala je povjesničarka umjetnosti Tina Širec Džodan
"Fake Lights/Lažna svjetla", naziv je izložbe slika Dražena Turkovića koja je otvorena u prostorima Hrvatskog društva likovnih umjetnika Istre - online. U pozdravnim riječima predsjednik HDLU-a Istre Milan Marin je istaknuo da nastoje čim više raditi i to situaciji unatoč, a potom je o autoru i njegovim radovima govorila povjesničarka umjetnosti Tina Širec Džodan.
- Ciklus radova Dražena Turkovića, nastao u proteklih godinu dana, nosi naziv "Fake lights/Lažna svjetla" i autorov su uobičajeni način likovnog reagiranja na neposrednu stvarnost i okolinu. Sam naziv ciklusa asocijativno nas upućuje na termin "fake news" i pojavu lažnih vijesti koju sve češće susrećemo u svijetu javnog informiranja, a ciklus – kao aluzija na spomenuti termin donosi autorov likovni odgovor na pitanja o značenju poimanja lažne stvarnosti koja nas okružuje i važnosti istog za društvo ili pojedinca. U tom kontekstu, sintagma "Fake lights" nameće nam se kao ishodište za razmišljanje o prisutnosti i našem poimanju stvarne slike svijeta u kojem živimo, a koji sa sobom donosi pregršt situacija od kojih su mnoge temeljene na lažnim uvjerenjima i nadama. Nešto poput lažnog tj. umjetnog svjetla na kraju tunela, kazala je Tina Širec Džodan.
Ovaj ciklus akrila na platnu, satkan je od figurativnih i apstraktnih motiva, unutar kojeg figurativne motive nalazimo u segmentima i detaljima slikarske kompozicije, dok se apstrakcija, uglavnom pojavljuje kao likovni prostor na platnu.
- Vizualni identitet ciklusa nosi likovno-grafičko rješenje izraženo putem kolorističkog rastera uskih vertikalnih linija koje predstavljaju vizualnu asocijaciju na površinsko "listanje" informacija, slika, vijesti i sl. na mobilnom uređaju i time nas, htjeli – ne htjeli, neposredno dovodi u korelaciju sa samom temom. Među motivima nailazimo i na sliku Covid-19 monster, na kojoj motiv starog debla, rogatog i okrunjenog te obučenog u bršljan zelene akrilne boje, u nas gleda jednim bistrim okom. Igrajući pri tom ulogu čudovišta Corone, staro deblo djeluje pomalo komično vraćajući nas pitanju: koji su naši iskonski strahovi, a koji se vežu na ona "lažna svjetla" iz naslova, dezorijentirajući nas u fokusu na važne nam životne vrijednosti, kazala je Tina Širec Džodan.
Neke od slika nadograđene su proširenom stvarnošću na način da određenu sliku možemo pogledati kroz foto objektiv mobilnog uređaja spojenog na za to određenu aplikaciju te u slici vidjeti i njenu proširenu stvarnost.
Autor je rođen 1950. godine u Pribanjcima, selu blizu Bosiljeva gdje provodi djetinjstvo. Osnovnu školu završio je u Vodnjanu, potom u Ljubljani Školu primijenjenih umjetnosti, a diplomirao je na Likovnoj akademiji Brera u Milanu. Izlaže od 1974. godine. Dobitnik je nagrada u Italiji, potom na ex temporima u Rovinju i Portorožu te na Grisiji.
Izložba se može razgledati od 9 do 15 sati od ponedjeljka do petka, sve do 22. studenog.