Izložba prema kustoskoj koncepciji Draženke Jalšić Ernečić, donosi pregled šest desetljeća grafičkog dizajna i dizajna ambalaže jednog od najslavnijih hrvatskih brendova – Podravkine "Vegete". Osim 60 muzejskih primjeraka ambalaže za Vegetinih 60 godina, izložba sadrži i veliku količinu arhivskog materijala, fotografija, starih reklamnih spotova, isječaka iz legendarnih "Malih tajni velikih majstora kuhinje" i tekstova koji oživljavaju priču o brendu s kojim su živjele generacije
Zanimljiva, prava "domaća" izložba "Vegeta 60 – Paketić povijesti: dizajn i evolucija Vegete od 1959. do 2019" bit će otvorena u Noći muzeja, u petak 31. siječnja od 19 sati do ponoći u zagrebačkoj HDD galeriji. Izložba prema kustoskoj koncepciji Draženke Jalšić Ernečić, donosi pregled šest desetljeća grafičkog dizajna i dizajna ambalaže jednog od najslavnijih hrvatskih brendova – Podravkine "Vegete". Osim 60 muzejskih primjeraka ambalaže za Vegetinih 60 godina, izložba sadrži i veliku količinu arhivskog materijala, fotografija, starih reklamnih spotova, isječaka iz legendarnih "Malih tajni velikih majstora kuhinje" i tekstova koji oživljavaju priču o brendu s kojim su živjele generacije.
Muzejska priča
- "Vegeta 60 – Paketić povijesti" temelji se na priči o dizajnu ambalaže i grafičkom dizajnu jedne od zasigurno najpoznatijih i najdugovječnijih brendova prehrambene industrije u Hrvatskoj. U svojoj osnovi temelji se na muzejskoj priči o predmetima koji se čuvaju u Zbirci grafičkog i produkt dizajna Muzeja grada Koprivnice, zbirci ambalaže Muzeja prehrane Podravka te na predmetima sačuvanima u službi Ambalaža i dizajn, odnosno Marketingu Podravke.
Sinergija baštinske ustanove i privrede omogućila je istraživanje povijesti dizajna i ambalaže te evoluciju percepcije i recepcije dodatka jelima stvorenog u tvorničkom laboratoriju Prehrambene industrije Podravka u Koprivnici, ističe kustosica izložbe Draženka Jalšić Ernečić u tekstu koji prati izložbu.
Povijesni razvoj ambalaže
Ona napominje da bi se priča o razvoju i evoluciji marke proizvoda koja je u šest desetljeća postala jedan od najznačajnijih hrvatskih brendova mogla u kontekstu industrijske povijesti 20. stoljeća temeljiti na povijesti istraživanja i razvoja tehnologije, ekonomske povijesti i povijesti marketinga i oglašavanja.
No, ovdje je naglasak stavljen na povijesni razvoj ambalaže i grafičkog dizajna Vegete te pregled agencijskog dizajna kroz šest desetljeća.
- Vegeta kao predmet istraživanja u kontekstu povijesti primijenjenih umjetnosti i dizajna u 20. stoljeću odražava prostor, vrijeme i ljude koji su je stvarali, razvijali i mijenjali u skladu sa zahtjevima vremena i tržišta. Muzejska priča o industrijskoj baštini Podravke i Vegete nije samo priča o oblikovanju ambalaže i likovnim rješenjima grafičkog dizajna i redizajna ili o razvoju i evoluciji brenda. Izložba u galeriji Hrvatskog dizajnerskog društva ima daleko dublje simbolično značenje nego što se to na prvi pogled čini. Na razini kustoskog koncepta i priče o razvoju i evoluciji ambalaže te grafičkom dizajnu jednog dugovječnog hrvatskog brenda, izložba o Vegeti priča je o prostoru, vremenu i ljudima. Istraživanju i razvoju Ideja. Inovaciji. Kreaciji. Emocijama. Preispitivanju i analitičkom pristupu. Potrebi za novim spoznajama, novim tržištima, novom izgledu ambalaže, kaže Draženka Jalšić Ernečić.
Produkciju izložbe, koja će se u zagrebačkoj HDD galeriji moći razgledati do 18. veljače, potpisuju Muzej grada Koprivnice i Podravka d.d., Koprivnica, a oni su i organizatori uz Hrvatsko dizajnersko društvo. Prostorna koncepcija i postav izložbe djelo je Brigade, a vizualni identitet izložbe i dizajn kataloga potpisuju Bruketa&Žinić&Grey d.o.o.