Izložba "T.F.I.D. (The Future is Dead)" u organizaciji udruge Labin Art Express XXI i galerije Novo otvorena je u četvrtak, 27. veljače u pulskoj galeriji Novo. Na izložbi se sa svojim radovima predstavljaju Edward Quist, Bruce LaBruce, John Duncan, Paul Kendall, Pan Sonic, Ilpo Väisänen, Alan Vega, Alex Rutterford, Paul Stein i Sz. Berlin ± Panic, a kustos izložbe je Edward Quist koji djeluje pod imenom Embryoroom.
Voditeljica galerije Marijeta Bradić iz udruge Metamedij je na otvaranju pozdravila brojne okupljene i napomenula da se radi o prvoj izložbi koju organizira partnerska udruga Labin Art Express XXI u galeriji Novo.
(Snimila Nastasja Miletić)
- Izložbu je kurirao Edward Quist koji je inače kustos, umjetnik i izvođač iz New Yorka i donosi nam niz inozemnih umjetnika koji djeluju u području video umjetnosti, filma, glazbe i umjetnosti zvuka, kazala je Bradić i predstavila ostale govornike: Deana Zahtilu iz Labin Art Expresa i Alexeia Monroa koji je kulturni teoretičar i jedan od organizatora i autora ove izložbe.
Zahtila je kazao da su se odlučili postaviti izložbu odmah nakon što mu je Alexei spomenuo da je njen naziv "The Future is Dead".
- Tijekom ovogodišnjeg, 5. Bijenala industrijske umjetnosti koji će se održati u Labinu, Raši, Puli i Vodnjanu od 13. rujna do 31. listopada, jedan od popratnih programa biti će upravo u galeriji Novo. Naziv bijenala je "Wanted: Dead or Alive – The Future". Kad mi je Alexei predložio da izložimo ovaj projekt pomislio sam de je on savršen za prostor ove galerije koja je jedinstvena u hrvatskim okvirima i šire i koja samom svojom arhitekturom, dimenzijom i ljudima koji je vode upravo stvorena za umjetnost koja nam slijedi, kazao je Zahtila.
Alexei Monroe se zahvalio timu galerije Novo i kazao da je jako zadovoljan s rezultatom te se ujedno zahvalio i Deanu Zahtili koji je objeručke prihvatio ovaj nekonvencionalan projekt.
(Snimila Nastasja Miletić)
- Ovo što možete vidjeti u galeriji je vizija jednog kuratora i umjetnika još od 90-ih godina uz brojne suradnje s elektroničkim umjetnicima i glazbenicima te tri rada gostujućih autora. Savjetovao bih vam da ponovo posjetite izložbu koja će biti otvorena četiri tjedna i na miru pogledate sve radove. Niti jedan od ovih radova nije do sada izlagan u Hrvatskoj pa ni u široj regiji, stoga je ovo prilika da vidite nešto sasvim različito, kazao je Monroe i zahvalio se kustosu i svim umjetnicima koji sudjeluju u projektu te je potom održao vođenu turu izložbe.
"T.F.I.D. (The Future is Dead)" odvažan je i inovativan filmski i izložbeni program, do sada predstavljen u New Yorku, Šangaju, Mexico Cityju, Wroclawu i Tokiju. Dok je koncept konstantan, svako nomadsko izdanje ima svoje razlike, predstavljajući novi materijal i istražujući nove teme. Program predstavlja niz visoko naprednih i vizionarskih digitalnih perspektiva o sadašnjosti i kamo ona može voditi. Na način na koji je nagovijestio William Gibson, pokušava unaprijed dati smisao fikciji koja ćemo uskoro postati. Središnji dio T.F.I.D.-a u Puli je novi film Evil Spirit. Iako je film pripremljen unaprijed i trenutna događanja nisu izravno komentirana, jezive paralele filma su jasne. U njemu zlonamjerna, sveprisutna sila degradira i korumpira Ameriku. To je putovanje u srce tame nalik noćnoj mori koje je ujedno vizualno fascinantno. Kao Embryoroom, Edward Quist se oslanja na svoje dugogodišnje filmsko iskustvo i u svoj rad unosi utjecaje distopijskih američkih i britanskih filmova bliske budućnosti iz 1970-ih i 1980-ih. Njegovu umjetničku viziju upotpunjuju mračni i atmosferični elektronički zvučni zapisi. Kombinacija svih ovih elemenata nalik je noćnoj mori, ali je i opčinjavajuće lijepa.
(Snimila Nastasja Miletić)
"Izložba također pruža hrvatskoj publici priliku da upozna nekoliko Quistovih ranijih znanstveno-fantastičnih filmova, kao i njegove suradnje s istaknutim elektroničkim glazbenicima, uključujući Pan Sonic, Ilpa Vaisenena, Johna Duncana i Paula Kendalla. Suradnje obuhvaćaju neke od najnaprednijih elektroničkih glazbi i vizuala od 1990-ih do danas. U konačnici, gostujući filmovi istražuju važna suvremena tehnološko-društvena pitanja. Rutterfordov sablasni scenarij prati buđenje umjetne inteligencije i načine na koje bi mogla poremetiti stvarnost kada se potpuno probudi. Embryoroomovo intenzivno prerađivanje filmografije ozloglašenog filmaša Brucea LaBrucea postavlja pitanja umjetničke slobode i cenzure, posebno u kontekstu rastućeg populizma. Na kraju, Sz. Berlin ± Panic istražuje nasljeđe racionalističkog industrijalizma 20. stoljeća u 21. stoljeću. Kakvo značenje ove ogromne i štetne industrijske ruševine imaju danas? Jesu li one samo upozorenje o neuspjesima neostvarenih budućnosti, ili mogu biti i mjesta u kojima možemo razmišljati i pronaći privremeno utočište od sadašnjosti?", navodi se u opisu izložbe koja se može razgledati do 28. ožujka u radno vrijeme galerije, od ponedjeljka do srijede od 10 do 14 sati te u četvrtak i petak od 17 do 20 sati.