do 24. prosinca

Mirza Čizmić, poznati suvremeni umjetnik izlaže u Galeriji Poola. Provokativni autor koji se ne propušta

Izložbom "Equilibrium" želim objelodaniti kreativni odnos između konzervativnog i modernog društva te svijeta slika. Namjera mi je srušiti tradicionalne i perceptivne prepreke između sebe, svog rada i gledatelja, a zauzvrat, moje umjetničko trebalo bi postati dvosmjerna razmjena, kaže Mirza Čizmić

| Autor: Lara BAGAR
"Sretan rođendan moj imaginarni prijatelju"

"Sretan rođendan moj imaginarni prijatelju"


Galerija Poola, taj jedini bljesak nade zbog čega Kandlerova ulica na momente, ali samo momente i to isključivo ulaskom u galeriju s početka rečenice opravdava željeni naziv art ulica do 24. prosinca nudi još jednu izuzetnu, vrlo provokativnu izložbu "Equilibrium Part II" Mirze Čizmića, bosanskog umjetnika sa skandinavskom adresom. Pula time ima priliku vidjeti vrlo tražene radove sve poznatijeg suvremenog mladog umjetnika koji u svojim radovima te crtežom jakog kolorita i oblika hipertrofira svakodnevnicu kroz teatralnost i grotesku pri čemu konstantno provocira situacijama smještenim u interijere.

Metafore kulturnog i seksualnog uzbuđenja

Tako primjerice na slici "Sretan rođendan moj imaginarni prijatelju", kojom se i najavljuje izložba, u prvom je planu dječak čije je lice nalik klaunu i slavi rođendan te puše svjećice na torti, iza njega je postarija žena vjerojatno baka koja korbačem tuče golu stražnjicu koja je tik do rođendanske torte, a u pozadini smireno hoda mačak.

Jedan od izloženih radovaJedan od izloženih radova

"U svom umjetničkom istraživanju bavim se međuljudskim odnosima, razvojem tih odnosa tijekom vremena te njihovim utjecajem na nas u određenom kontekstu. Ništa nije suvremenije ili životnije od načina na koji pojedinci, na temelju iskustava, formiraju društvo. Izložbom "Equilibrium" želim objelodaniti kreativni odnos između konzervativnog i modernog društva te svijeta slika.

Namjera mi je srušiti tradicionalne i perceptivne prepreke između sebe, svog rada i gledatelja, a zauzvrat, moje umjetničko trebalo bi postati dvosmjerna razmjena, kaže umjetnik. Konstruira narative ljudskih iskustava koji, veli, djeluju kao metafore kulturnog i seksualnog buđenja.

S izložbe "Equilibrium Part II" Mirze Čizmića u Galeriji PoolaS izložbe "Equilibrium Part II" Mirze Čizmića u Galeriji Poola

"Obično slikam figure u domaćem okruženju, u utopijskom svijetu kaotične stvarnosti. U mojim posljednjim slikama uvijek se neprestano pojavljuju elementi teatralnosti. U svom radu tražim razumijevanje i prihvaćanje, a ne nekakvu identifikaciju. Prikazujući obične interijere i ljude koji u njima žive koristim elemente koji 'deformiraju' prizore iz običnog, svakodnevnog života te izvrću stvarnost.

Time moji radovi postaju bezvremenski, puni emocija, čuđenja i znatiželje", piše autor o svojim radovima kojima iz civilizacijske memorije koristi superheroje, kućne ljubimce no ima i religioznih momenata koji u nadasve ironičnom i nadrealnom kontekstu - provociraju. Tako na jednoj slici svećenik s malenim djetetom od nepunih godina dana za stolom u ruci drži cigaretu dok ga svećenik ponosno gleda. Pritom im hranu servira žena u poznim godinama čije su grudi otkrivene dok je na tanjuru serviran - štakor. Istovremeno cijelu tu priču iz televizija gleda - majmun.

Od zbunjenosti do razumijevanja

"Kao i u životu, ali u kontekstu slikarstva, rekao bih da je za mene slikanje proces koji me vodi od zbunjenosti do razumijevanja... Sjećanja iz moje prošlosti temelje se na pričama mojih roditelja i rodbine. Nemam svojih fotografija iz djetinjstva, zato koristim tuđe fotografije kako bih konstruirao poruku prema vlastitom konceptu. Slike (fotografije) su postale instrumenti koji su nužni da bi poslužili konceptu stvaranja narativa za seriju 'Ukradena sjećanja'", pojašnjava autor.

Začudni Čizmićevi motiviZačudni Čizmićevi motivi

"Slikam ono što osjećam, a ne ono što vidim. To je čisti odgovor na ideju mojih vlastitih sjećanja. Neki odgovori su nelogični i dopuštam da se pojave, obustavljajući svoj kritički sud. U kontekstu mog djetinjstva, slike su trebale oponašati subjektivni doživljaj događaja koji su se dogodili. Većina slika nastala je kao kombinacija više starih polaroid fotografija. To je u osnovi proširenje ili pojačanje kolažnog pristupa. Stalno se borim sa svojom prošlošću; to je beskrajna borba bez pobjednika. Sloboda je moj cilj; hrabrost je moj saveznik.

"Sretan rođendan moj imaginarni prijatelju""Sretan rođendan moj imaginarni prijatelju"

Pitanja su 'Tko sam ja?' i 'Što sam postao?'. Osim unutarnjeg straha od nepoznatog, pitam se gdje pripadam", zaključuje autor koji je posljednjih godina održao nekoliko samostalnih izložbi i aktivno sudjelovao na skupnim izložbama u Finskoj i inozemstvu. Radovi mu se nalaze u brojnim privatnim i javnim zbirkama kao što su Muzej suvremene umjetnosti Kiasma, Nacionalna galerija Finske i Hanaholmen, švedski kulturni centar, Finska.


Podijeli: Facebook Twiter