U odnosu na prošlu godinu za referentno razdoblje, od siječnja do lipnja, u 2022. godini vidljiv je rast prevezenih putnika od preko 350 posto, a ako uzmemo u obzir da su pandemijske godine u potpunosti zaustavile zračni promet i da industrija kreće od nule, ovo pokazuje oporavak sektora, ali i turizma u cjelini, ističu iz Uprave pulske Zračne luke
(Snimio Duško Marušić ČIČI)
Brz oporavak zrakoplovne industrije koji je uslijedio ukidanjem epidemioloških ograničenja usporedno s početkom ovogodišnje ljetne turističke sezone avionskom je sektoru na globalnoj razini donio mnoge izazove.
"Usprkos krizi koja je posljednje dvije godine obilježila zračni promet i izazvala prije svega val otpuštanja zaposlenika na aerodromima, Zračna luka Pula pokazala se kao stabilan pružatelj usluga, ali i kao stabilan poslodavac, što je rezultiralo time da smo imali minimalne fluktuacije osoblja, a trenutno imamo dovoljno kadrova za svoje potrebe, pa prihvat i otprema zrakoplova, kao i ostali segmenti našeg poslovanja, nisu dovedeni u pitanje", kažu iz Uprave pulskog aerodroma.
Jer, posljednjih tjedana svjedočimo poteškoćama u zračnom prijevozu na velikim europskim zračnim lukama, poput odgođenih letova, kašnjenja u dolasku prtljage, izmjena reda letenja ili kašnjenja letova.
"Zračna luka Pula nije u tolikoj mjeri osjetila poremećaje u prometovanju te zasad nije zabilježila veća kašnjenja, ali problemi s kojima se suočavaju ostale zračne luke mogu se prelijevati na druge aerodrome. Primjerice, ako se prtljaga na određenom aerodromu nije stigla prekrcati u zrakoplove za krajnje destinacije, to može uzrokovati nedolazak prtljage na krajnja odredišta. Također, sam red letenja u ingerenciji je aviokompanija i zračne luke na taj dio ne mogu utjecati", pojašnjavaju i dodaju da je broj zaposlenika Zračne luke Pula od 2019. do danas uglavnom stabilan, a u odnosu na prošlu godinu (zaključno s lipnjem) zbog povećanih potreba zaposleno je dodatnih 19 zaposlenika, pa je trenutni broj radnika 169.
"Manjak radne snage je problem koji je općenito prisutan na tržištu rada, a u posljednje vrijeme je posebno izražen kod avioprijevoznika, slijedom čega brojne aviokompanije otkazuju letove pa su zbog toga i određeni letovi otkazani u Zračnoj luci Pula. Ne treba zaboraviti da su iz pojedinih zemalja poput Rusije letovi zabranjeni zbog sankcija, a da zbog ratnog stanja u Ukrajini nemamo gostiju ni s tog tržišta. Kada se jedno i drugo uzme u obzir, radi se o gubitku otprilike 20 posto prvobitno planiranog prometa", ističu iz Zračne luke Pula.
Što se tiče usporedbe s prethodnim razdobljima, napominju da je 2019. godina imala rekordnu turističku sezonu po svim pokazateljima, pa je tako i Zračna luka Pula zabilježila najveći broj putnika u svojoj povijesti - njih 777.568, što govori o velikom kapacitetu Zračne luke Pula za koji se nadaju da će moći ostvariti nakon stabilizacije svih vanjskih okolnosti i u budućnosti.
"U odnosu na prošlu godinu za referentno razdoblje, od siječnja do lipnja, u 2022. godini vidljiv je rast prevezenih putnika od preko 350 posto, a ako uzmemo u obzir da su pandemijske godine u potpunosti zaustavile zračni promet i da industrija kreće od nule, ovo pokazuje oporavak sektora, ali i turizma u cjelini. Nadamo se da će u vrhuncu ovogodišnje turističke sezone pokazatelji biti još bolji", poručuju.
"Zadnje statistike vezane uz prihode koje je Istra ostvarila u dosadašnjem dijelu sezone razlog su za optimizam i pokazuju da je predan i sustavan rad svih koji su vezani uz turizam itekako prepoznat od strane gostiju. Značaj Zračne luke Pule za istarski turizam je neupitan, a doprinos koji dajemo u ostvarenju dobrih rezultata za uspješan razvoj destinacije za nas je veoma važan.
Vjerujemo da će izazovi s kojima se u ovom trenutku suočavaju aviokompanije i pojedine europske zračne luke biti riješeni. Iako se radi o umreženom sustavu, Zračna luka Pula spremna je za pružanje usluga u punom kapacitetu i poslovanju sukladno svim situacijama u industriji", zaključuju iz Uprave ZL-a.