Turistički zaposlenici i organizatori manifestacija ne odustaju, posebno na sjeveru Istre, uz granicu, gdje su najbliže destinacije za vikend i druge goste iz prvog susjedstva i ostatka Europe. Jesen je pravo vrijeme za ljubitelje aktivnog odmora, tradicije, kulture i povijesti, wellnessa i enogastronomskih užitaka
Glavna sezona je za nama, ali turistički zaposlenici i organizatori manifestacija ne odustaju, posebno na sjeveru Istre, uz granicu, gdje su najbliže destinacije za vikend i druge goste iz prvog susjedstva i ostatka Europe. Jesen je pravo vrijeme za ljubitelje aktivnog odmora, tradicije, kulture i povijesti, wellnessa i enogastronomskih užitaka.
Tako je Novigrad za svoje posezonske goste, nakon 3. "Wine & walk by the sea" šetnje kroz vinograde, prošlog vikenda imao novi gastro događaj - prvi Park Food Fest, spoj street fooda sa showcookingom chefova iz restorana u Istri s Michelinovom preporukom.
- Novim festivalom u Novigrad smo donijeli suvremene gastronomske trendove i renomirane chefove, a i dalje ćemo razvijati manifestacije kojima promoviramo gourmet specijalitete sjeverozapadne Istre. U listopadu imamo i puno sportskih događanja - Istria Youth Cup, humanitarni teniski turnir Colours of tennis, Novigrad-Cittanova Run, Istria Granfondo i druge. Ove smo godine započeli s procesom kreiranja novih turističkih sadržaja i manifestacija, koji su proizašli kao rezultat definiranja turističke ponude Novigrada započetog 2018. Svi novigradski turisti mogli su tako uživati u brojnim manifestacijama, prilagođenima raznim uzrastima i ukusima, ništa previše pretenciozno ni veliko, ali svakako doživljajno. Nude se i razni sadržaji kao što su posjeti vinskim podrumima vlakićem, organizirani razgledi grada i slično, kaže Vesna Ferenac, direktorica Turističke zajednice Novigrada.
Manjak parkinga
Milijunto noćenje na novigradskom području zabilježili su 20. kolovoza, dan ranije nego lani.
- Što se tiče kvalitete smještajne ponude, i ove su godine određeni objekti svojim ulaganjima znatno pridonijeli njezinom povećanju. Pozitivan je primjer Aminess Maravea Camping Resorta, gdje su znatna sredstva uložena u kvalitetu gotovo svih sadržaja u kampu, od sanitarne opremljenosti, izgrađenosti i opremljenosti parcela do raznih sadržaja za slobodno vrijeme kao što je novi bazenski kompleks, ali i bogati animacijski program. Ulaganje u sve te sadržaje donijelo im je najjače priznanje u svijetu kampinga - prestižnu oznaku ADAC Superplatz 2019. Pokrenuli su i projekt Aminess Gourmet Lab koji za cilj ima edukaciju mladih kuhara, konobara i barmena. Tu su i ostali, manji ugostiteljski i drugi objekti koji su također znatna sredstva uložili u obnovu i opremanje svojih lokala, ali su i svoju ponudu diverzificirali. Vrlo je bitno raditi na različitosti ponude, na autentičnosti, to svakako podiže kvalitetu, ističe Ferenac.
Ove godine, vjeruje direktorica novigradskog TZ-a, iskristalizirat će se ponuda onih koji su marljivo radili i ulagali u uređenje i usluge, za razliku od drugih koji možda tome nisu davali toliku pažnju. Putokaz za budućnost mogle bi biti reakcije gostiju, a prema iskustvu zaposlenih u novigradskom TZ-u, ove godine najviše su se žalili na manjak parkirnih mjesta, a najviše su hvalili uređenje grada - obnovljene prilazne ceste, nove biciklističke staze uz glavne prometnice, uređenje parkova i šetnica.
Dobar listopad
Erika Legović, koja zajedno sa suprugom vodi obiteljski Boutique Hotel Kaštel u Motovunu, kaže da su ove godine ipak imali manje gostiju nego lani, kao i dosta drugih malih hotela, ali su najave za posezonu dobre.
- Rujan je nešto bolji, a ako se ostvare najave, bit će dobar i listopad pa ćemo valjda pokriti taj mali minus iz srpnja i kolovoza. Nama su gosti bolji u posezoni nego u špici sezone jer dolaze parovi, stariji ljudi koji hoće nešto konkretno doživjeti i njima možemo puno dodatnih programa ponuditi i prodati. Najviše gostiju imamo iz Austrije i Njemačke, nešto malo iz Italije, Hrvatske i Slovenije. Ovo je doba godine atraktivno za aktivan odmor pa dolaze i biciklisti, pješaci, budući da klimatski uvjeti to dopuštaju. Tražene su i wellness usluge, sad je upravo vrijeme za wellness, kaže gospođa Legović.
Uz sobe ekskluzivnije i standardne kvalitete te restoran ala carte koji koriste i gosti hotela i drugi posjetitelji Motovuna, hotel Kaštel ima zatvoren bazen, saune, dvije sale za masažu s jacuzzijem i kupkom. Zanimljiva ponuda privlači goste, a riječ je o kupkama u vinu i masažama s tartufima. U prekrasnom hotelskom vrtu, sa stoljetnim cedrom i drugim bujnim zelenilom, organiziraju luksuzna vjenčanja. Iza hotela prije dvije godine uredili su kulturno-edukativni centar gdje pričaju priču o Motovunu i njegovoj povijesti - rijeci Mirni s vodenicama, Motovunskoj šumi i tartufima, Parenzani, Motovun Film Festivalu, Mariju Andrettiju… Kulturno obrazovanje posjetitelja Istre u režiji voditelja hotela Kaštel uključuje i poduku iz tradicijskih igara - pljočke, školica, boće, te radionice izrade tjestenine, fuža, njoka, kruha, degustacije maslinovog ulja, vina, kruha od tartufa…
- Ljudi traže nešto drugačije. Traže adrenalin, hoće nešto naučiti. Pokušavamo osluhnuti svoje goste i tome prilagođavamo ponudu. Imamo puno grupa, one su koncentrirane kroz tjedan, a individualci su nam uglavnom vikend-gosti. Hotel je otvoren čitave godine, ali u prosincu interes već opada. U doba Adventa ljude više privlače veliki urbani centri, pa je sezona skijanja. Ponovno smo u punom pogonu negdje od ožujka, kaže gospođa Legović. Ističe velik doprinos Zigantea ovom kraju, čija manifestacija posvećena tartufima privlači brojne turiste, pa bi tako i lokalni TZ-ovi, kaže, možda trebali više toga organizirati, od promocija na dalje.