(Hina)
Iz Istre su nagrađeni Robert Gortan i Vesna Vujasin Ilić iz Gimnazije i strukovne škole Jurja Dobrile Pazin, Mirhada Šehić i Danijela Panić iz Medicinske škole Pula, Martina Sertić iz Industrijsko-obrtničke škole, Ingrid Sau iz SŠ Zvane Črnje Rovinj, Dragan Radovanović iz Industrijsko- obrtničke škole Pula, Ivan Gambiroža OŠ Veruda - Pula, Igor Jovanović iz OŠ Veli Vrh Pula, Irena Kiss iz Škole za turizam Pula, Kristina Mijandrušić Ladavac iz OŠ Vladimira Nazora Pazin, Boris Pein iz pulske Gimnazije
Svjetski dan učitelja ove godine u Hrvatskoj poseban je jer je prvi put Ministarstvo obrazovanja nagradilo najbolje - 510 odgojno-obrazovnih djelatnika kojima je u subotu na svečanosti u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici (NSK) nagrade uručila ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak.
NSK je tako u subotu okupio najbolje odgojiteljice i odgojitelje, učiteljice i učitelje, nastavnice i nastavnike te profesorice i profesore iz cijele Hrvatske koji su se posebno istaknuli tijekom prošle školske godine, a kojima je ministrica Divjak poručila da budu hrabri u provedbi obrazovne reforme te da će ih Ministarstvo u tomu podupirati i pomagati jer bez njih reforma jednostavno ne može uspjeti.
Igra brojki
Ministrica Divjak napomenula je kako joj je, kao matematičarki, zanimljiva igra brojki da je 510 najboljih nagrađeno upravo 5. 10., a Ministarstvo je za to iz državnoga proračuna izdvojilo 5,1 milijun kuna. Svaki nagrađeni dobio je, naime, uz priznanje, i novčani dio nagrade u iznosu od deset tisuća kuna bruto.
Istaknula je kako se Ministarstvo u posljednjih nekoliko mjeseci posebno usredotočilo na status učitelja i poticalo sva tri segmenta važna za položaj učitelja. Materijalni status učitelja sigurno je jedan od tih segmenata i vi znate da na tome radimo, rekla je Divjak.
Drugi je pak segment razbijanje uravnilovke, čemu danas svjedočimo, prepoznavanje najboljih i razvijanje kulture izvrsnosti i uspjeha, a treći stvaranje poticajnog okruženja za učenje i poučavanje, što uključuje opremanje škola, ali i administrativno rasterećenje učitelja, kako bi učenici doista mogli biti u središtu procesa učenja i poučavanja.
Uz to, rekla je, radimo i na tome da se odgojno-obrazovni djelatnici prepoznaju i kao službene osobe.
Divjak je podsjetila kako je temelj za nagrađivanje bio Pravilnik o nagrađivanju, uz Pravilnik o napredovanju koji je promijenjen nakon pune 23 godine i gdje su dorađeni i osuvremenjeni kriteriji napredovanja.
Smatra kako je današnja svečanost potvrda da se uravnilovka "razbija" i da se počinje njegovati kultura nagrađivanja, uspjeha i poticanja, te što je još važnije, da učitelje činimo "vidljivima". Nagrađenima je poručila da budu hrabri i da prihvate odgovornost jer, ustvrdila je Divjak, prihvaćanje odgovornosti je suština, te istaknula kako će im Ministarstvo i ona osobno u tome biti sustavna potpora.
Istarski dobitnici
Kandidate za nagradu mogao je predlagati kolektiv ili su se mogli prijaviti sami.
Iz dugačkog popisa izdvojili smo nastavnike iz Istarske županije. Nagrađeni su Robert Gortan i Vesna Vujasin Ilić iz Gimnazije i strukovne škole Jurja Dobrile Pazin, Mirhada Šehić i Danijela Panić iz Medicinske škole Pula, Martina Sertić iz Industrijsko-obrtničke škole, Ingrid Sau iz SŠ Zvane Črnje Rovinj, Dragan Radovanović iz Industrijsko- obrtničke škole Pula, Ivan Gambiroža OŠ Veruda - Pula, Igor Jovanović iz OŠ Veli Vrh Pula, Irena Kiss iz Škole za turizam Pula, Kristina Mijandrušić Ladavac iz OŠ Vladimira Nazora Pazin, Boris Pein Gimnazija Pula.