NA DANAŠNJI DAN, GODINA JE 1980.

VREMEPLOV GLASA ISTRE: Pulska plaža Zelenika se naplaćivala, a cesta Rovinj - Bale dobila je asfalt

Nekad se za jednu od najljepših pulskih plaža, "Zeleniku", naplaćivao ulaz kupačima! U glavnoj sezoni prodavalo bi se čak do 2 tisuće ulaznica. Godine 1980. to je izostalo zbog kašnjenja radova i nepostojanja programa korištenja tog gradskog kupališta

| Autor: Doria MOHOROVIĆ
Naslovnica Glasa Istre iz 1980. godine

Naslovnica Glasa Istre iz 1980. godine


Na današnji dan prije 41 godinu u Glasu Istre pisalo se o porastu broja inozemnih gostiju u najjačoj turističkoj regiji u zemlji, što je istovjetnoj i aktualnoj situaciji u kojoj Istra i dalje drži prvo mjesto. Naime, ukupan petomjesečni turistički promet na istarsko-kvarnersko-goranskom području bio je bolji u 1980. godini od onog godinu ranije u istom razdoblju. Ostvareno je čak 2,6 milijuna domaćih i inozemnih noćenja do konca svibnja 1980. godine.

- Dobar turistički start treba u prvom redu zahvaliti odličnim prometima u svibnju, kad su u svega tridesetak dana nadoknađeni minusi u fizičkom obimu prometa domaćih i inozemnih gostiju iz prva četiri mjeseca, pisao je naš list tada.

Vezani za turizam iz tog vremena, zanimljivo je da se nekad za jednu od najljepših pulskih plaža "Zeleniku" naplaćivao ulaz kupačima! U glavnoj sezoni prodavalo bi se čak do 2 tisuće ulaznica. Godine 1980. to je izostalo zbog kašnjenja radova i nepostojanja programa korištenja tog gradskog kupališta. Gradsko je kupalište posjetitelje dočekalo nepripremljeno, pa su tako na početku sezone kupanja turisti umjesto mjesta za odmor zatekli gradilište i užurbane građevinare. No, kupači su svejedno rado posjećivali ovu plažu, unatoč buci koju su stvarali radnici "Primorja" tijekom popravljanja njene obale. Osim toga, tražilo se i četiri radnika koji bi održavali higijenu kupališta, no istaknuli su tada da ona mora ovisiti i o ponašanju samih posjetioca.

Za razliku od turista koji su posjećivali tada "bučno" kupalište Zelenika, u Novalji je iste godine kao najbitnija stavka odmora stranih gostiju bio mir. Naime, prije početka sezone Mjesna zajednica javno je oglasila upozorenje da se u vremenu do sedam sati ujutro ne "turiraju" motori automobila, da se djeca ne igraju na javnim prometnim površinama i trgovima. Također, objavili su da se neće tolerirati niti vika i nedolično ponašanje u kasnim satima. Ukoliko se to dogodi, nadležni organi i sudac za prekršaje svakako će imati posla. Naime, turisti su na svojem odmoru izričito tražili mir i tišinu.

Najavljeno je u našem listu istog dana da će se parkiranje u centru Pule temeljitije kontrolirati. Rečeno je kako dolaze crni dani za vozače koji običavaju parkirati svoje automobile na mjestima gdje izravno ugrožavaju ostale sudionike u prometu ili gdje ono smanjuje protočnost prometa, zaklanja prometni znak i slično. Potvrda tome je bilo specijalno vozilo Centra za zaštitu od požara, koje je svako nepropisno parkirano vozilo beskompromisno odnosilo, a vlasnik je uz to morao platiti visoku kaznu. Cijene tih kazni za vozače iznosile su i do 1.100 dinara.

No, kako ne bi ispalo da su svi pulski vozači neodgovorni, pisalo se tada i o 13 radnika OOUR-a "Lokalni saobraćaj" poduzeća "Brioni", koji su od predstavnika tvornice autobusa "Ikarus" primili ručne satove s posvetom, diplome i značke, odnosno nagrade za dobru vožnju. To im je dodijeljeno jer je bez većih kvarova svaki od njih prešao 300 tisuća kilometara autobusom u razdoblju od četiri do šest godina. Bitno je istaknuti kako je među njima bilo i pojedinaca koji su vozili i 11 godina bez većih kvarova, to jest prešli gotovo 900 tisuća kilometara, iako su za takve autobuse već nakon pet godina smatra da su "starci".

Prije 41 godinu, u Borutu su zagrebački radnici "Geotehnike" srušili dimnjak ciglane koji je više od sedam desetljeća bio simbol industrijalizacije toga kraja, a događaj je pratilo mnogo znatiželjnih lica. Pisalo se tada da će se na tom mjestu izgraditi pista i montirati stroj za izradu betonskih fabrikata na bazi mljevenog ciglarskog škarta, od čega će se proizvoditi elementi za dimnjake i pregrade, koji su vrlo traženi na tržištu. Najavljivalo se da će investicija od svega 3 milijuna omogućiti godišnju proizvodnju vrijednu 20 milijuna dinara, a početak radova se predviđao u idućem tromjesečju, odnosno do rujna - listopada 1980. godine.

Tih se dana dovršavala i dionica ceste Rovinj - Bale, odnosno cesta na potezu od Rovinja do Kuletice. Riječ je o rekonstrukciji i asfaltiranju dionice duge 4.325 metara koja je široka šest metara. U usjecima je cesta dobila ivičnjake, a zbog još velikog niza zahvata koji su učinjeni, znatno se povećala sigurnost vožnje. Investitor rekonstrukcije je SIZ za lokalne ceste iz Rovinja, a vrijednost radova, uključujući kliznu skalu u naknadne radove, iznosila je oko 20 milijuna dinara.

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter