Rovinjski učenici
Učenici petih razreda rovinjske Osnovne škole Jurja Dobrile ovih su dana izdali slikovnicu na hrvatskom i engleskom jeziku s autorskim tekstovima i ilustracijama pod nazivom "Hrvatske priče - Croatian tales". Višemjesečni rad na projektu slikovnice dio je Erasmus+ projekta u koji je škola uključena još od 2014. godine.
Prema riječima profesorice povijesti Tamare Perković, u izazovnim vremenima u kojima rade teško im je organizirati redovnu nastavu, a još teže s učenicima raditi na sadržajima koji su dodatak obveznom školskom kurikulumu, stoga su odlučili s učenicima provoditi terenske nastave (poštujući sve epidemiološke mjere), raditi na socijalizaciji, inkluziji i njegovanju kulturne baštine svoga zavičaja u globalnom kontekstu.
Zahvaljujući iskustvu i vođeni željom za neprestanim učenjem i nadograđivanjem, uključili su se u dvogodišnji Erasmus+ projekt pod nazivom "Myths and Legends on Bord" u kojem, osim njihove škole, sudjeluju i partneri iz Poljske, Italije, Turske i Portugala. Ove godine nisu mogli organizirati razmjenu učenika diljem Europe, no nastavili su učiti putem digitalnih alata za izradu slikovnice, platforme eTwinning, ali ponajprije unaprjeđivanjem redovitih sati povijesti, hrvatskog jezika i likovne kulture kao i kroz međupredmetnu suradnju i terensku nastavu u neposrednoj blizini škole.
- Još smo početkom školske godine, dok je epidemiološka situacija bila stabilna, organizirali nastavu izvan učionice, u gradskoj park šumi Zlatni rt. Tamo su učenici tri peta razreda, svatko za sebe, obrađivali po jednu slavensku, hrvatsku i istarsku legendu. Legende su uz pomoć svojih učiteljica Hrvatskog jezika čitali i analizirali, a zatim dramatizirali. Moramo napomenuti da su se prilikom dramatizacije pokazali kao vrlo maštoviti i snalažljivi u pogledu pronalazaka glumačkih rekvizita u prirodi. Nastavu hrvatskog jezika kombinirali smo s nastavom likovne kulture, povijesti te tjelesne kulture tijekom koje su se učenici okušali u zavičajnim tradicijskim igrama poput pljočkanja i prasićkanja, govore nam profesorice koje su sudjelovale u projektu.
Učenici su potom na satu likovne kulture izabrali tri legende: Vjenčanje neba i zemlje, Legenda o nastanku hrvatskog grba i Veli Jože. Prva legenda tematizira slavensku mitologiju tj. nebesku borbu bogova Peruna i Velesa za ljubav boginje plodnosti Mokoš. Legenda je vezana uz toponim brda Perunčevac kraj Gračišća u središnjoj Istri. Odabirom te legende htjeli su naglasiti prisutnost Slavena u Istri od ranog srednjeg vijeka. Druga legenda je Legenda o nastanku hrvatskog grba koja stavlja hrvatsku borbu za samostalnost u povijesni kontekst suparničkog odnosa s Mlečanima oko jadranske obale. Treća legenda o Velom Joži oda je Slavenima koji su ne poznajući vlastitu snagu puno propatili pod mletačkom vlašću, dodaju.
Na temelju spomenutih legendi učiteljica likovne kulture Arijana Dobrila Barbaro, odabrala je prizore koje su učenici ilustrirali prilikom nastave u park šumi olovkom, a dorađivali tijekom redovite nastave u školi. Također, učiteljice hrvatskog jezika s učenicima su tijekom redovne nastave održale radionice kreativnog pisanja gdje su prepričavali legende dodajući im vlastite elemente i osobnost. Na kraju procesa odabrana su tri najbolja rada, po jedan vezan uz svaku legendu, koje su učenici prevodili na satovima engleskog jezika pod mentorstvom profesorice Ane Kolić Marković.
Na temelju opisanog višemjesečnog rada i truda, složena je slikovnica u digitalnom i fizičkom obliku, a škola je ujedno i nakladnik jer su po prvi put zatražili ISBN (jedinstveni broj za određeni naslov) od Nacionalne sveučilišne knjižnice u Zagrebu.
Primjerci slikovnica bit će poslani na adrese europskih škola partnera u projektu i svih rovinjskih osnovnih škola.