Tko je odgovoran za krađu novca na Kamenjaku zbog čega je prije godinu i pol dana Upravno vijeće Javne ustanove Kamenjak policiji podnijelo kaznenu prijavu, javnost očito neće tako brzo doznati. Premda je, uz policiju, u istragu bila uključena i privatna tvrtka, do danas nisu otkriveni akteri prevare s ulaznicama, a nikad nije izašlo na vidjelo što se to dogodilo s novcem od ulaznica iz sezone 2018.
U međuvremenu, na sustav kontrole ulaznica i dalje se troše veliki novci. Samo ove godine sklopljena su dva nova ugovora teška preko 362.651 kuna, što treba uvećati za PDV. Kao najpovoljnija ponuda "za nabavu terminala za očitovanje ulaznica" odabrana je ponuda tvrtke Projekt Poropat sa sjedištem u Medulinu s kojom je Javna ustanova Kamenjak sklopila ugovor vrijedan 172.212 kuna plus PDV.
Drugi ugovor sklopljen je s pulskom tvrtkom Poretti, koja je i ranije bila angažirana na sličnim poslovima s Kamenjakom. No, ove godine s njima je sklopljen ugovor vrijedan 190.439 kuna plus PDV.
Iako se godinama izdvajaju značajna sredstva za modernizaciju i povećanje sigurnosti, sustav je očito pun rupa, o čemu svjedoči i podizanje kaznene prijave protiv nepoznatog počinitelja. U zadnjih pet godina, za sustav rampi na Kamenjaku potrošeno je oko 1,3 milijuna kuna. Današnji sustav rampi na Kamenjaku u funkciji je od 2015. godine. Ravnatelj Javne ustanove Aljoša Ukotić napominje da je "dio opreme mehanički dotrajao nakon pet godina te da je normalno da tada treba izvršiti zamjenu".
- Kako bi se izbjeglo zatvaranje rampi, čekanje rezervnih dijelova radi roka isporuke i u konačnici stvaranje gužvi, strateški se išlo u nabavku rezervnih dijelova, odnosno onih koji su potencijalno dotrajali, navodi Ukotić.
Prije sadašnjeg sustava, tijekom 2014. godine JU Kamenjak surađivala je s tvrtkom Megamont iz Matulji, te je u istom periodu u nabavku opreme i ugradnju uložen iznos od 123 tisuće kuna uvećan za PDV. U 2015. godini sklopljena su tri ugovora s tvrtkom Poretti iz Pule. Prvi se odnosio na nabavku i ugradnju opreme za revitalizaciju sustava kontrole prolaza vozila, što je koštalo 184.320 kuna plus PDV. Drugi ugovor vrijedan 194.150 kuna (plus PDV) odnosio se na "nabavku personaliziranog programa za upravljanje bazom podataka registarskih tablica i integracija sa postojećim sustavom". S tvrtkom Poretti, iste je godine sklopljen i treći ugovor vrijedan 190.190 kuna (plus PDV), a odnosio se na nabavku sigurnosnih kamera za nadzor ulaza posjetitelja. Spomenuti ugovori vezani uz modernizaciju sustava naplate i kontrole sufinancirani su iz projekta Orka.
Tijekom 2016. i 2017. godine uloženo je ukupno 80 tisuća kuna uvećano za PDV. U 2018. godini pak nije bilo ulaganja, dok je lani "radi dotrajalosti sustava i neadekvatnog održavanja sustava tijekom 2018. godine", uloženo 190 tisuća kuna uvećano za PDV.
Dakle u sustav se kontinuirano ulažu velika sredstva, pa ga je tako i ove godine trebao dodatno unaprijediti i osigurati za što je izdvojeno gotovo 400 tisuća kuna.
- Što se tiče ugovora od ove godine vezanih uz nabavku terminala za očitavanje ulaznica (Projekt Poropat d.o.o.) i modernizacije naplate ulaza ( Poretti d.o.o.), pokrenut je postupak jednostavne nabave, te su oni odabrani kao najpovoljniji ponuđači, potvrđuje ravnatelj Ukotić.
Zna li se konačna verzija događaja i što se konkretno dogodilo s ulaznicama u sezoni 2018. godine zbog čega je pokrenuta istraga koja traje već godinu i pol dana?
- Istraga je još uvijek u tijeku te stoga nismo u mogućnosti bilo što komentirati dok se ne okonča, kazao je Ukotić.