Trgovina Varteks, barem što se tiče Rovinja, stvar je prošlosti. Ovih je dana stavljen ključ u bravu, izlozi su oblijepljeni papirom, a u prostoru umjesto poznatih brendova - Phillipe Vartin, Luis Fabre, Edora, Focus, Varteks International, Di Caprio, sada su radnici koji prazne police i odnose namještaj.
Trgovina koja je stilski i zanatski odgajala generacije i bila simbolom kvalitete, šutke je nestala iz grada u kojem je, kako vele brojni Rovinjci, bila oduvijek, pa i ne pamte vrijeme kada je otvorena. U poslovni prostor u Ulici Pietra Ive, prema najčešćim odgovorima mojih sugrađana, Varteks je uselio još šezdesetih godina prošlog stoljeća. Nagađanja oko razloga zatvaranja trgovine jednog od najpoznatijih domaćih brendova kreću se od toga da nije bila rentabilna do onog najčešćeg, da nije mogla konkurirati ostalim, mahom "buticima" s turskom robom koja je u pravilu niže cijene ali i kvalitete.
Ono čime se sada zabavljaju građani Rovinja pitanje je hoće li Varteksov dućan postati još jedan u nizu prodajnih mjesta s čijih izloga lepršaju haljine i košulje "Made in China" dok se iznad ulaza kočoperi naziv trgovine "Ciao Bella"… No, iz pouzdanih ali još uvijek neslužbenih izbora doznajemo da će prostor, kojem je vlasnik Grad, biti namijenjen prodaji odjeće ali s predznakom kvalitete, odnosno takve vrste butika u kojoj će se moći kupiti i košulja i kravata i odijelo brendirane i poznate marke. Koliko će Grad u toj nakani i uspjeti i konačno u Rovinj, u kojemu se hotelske zvjezdice dižu do neba, dovesti luksuzne butike, tek ćemo vidjeti. Jer, valja imati na umu: luksuz se mora i (na)platiti. (N. ORLOVIĆ RADIĆ)