U ovoj zadnjoj fazi radova, pojačali smo našu službu za korisnike da bi bili dostupni i brzi u pružanju korisnih informacija našim putnicima. Našim korisnicima želimo i moramo pružili potrebnu podršku te sagledati njihove specifične potrebe, poručio je tehnički direktor Bina Istre
Radovi na Ipsilonu
Dolaskom toplijih dana, u kombinaciji s laganim popuštanjem epidemioloških mjera, intenzivirao se i promet na istarskim prometnicama. Nešto kasnije nego što smo na to navikli prethodnih godina, u Istru je stigao prvi ovogodišnji značajniji val stranih turista, a s njime i prve manje prometne gužve na našim cestama.
Najveći dio tog prometa odvija se naravno prometnom žilom kucavicom Istarskim ipsilonom, te smo proteklih dana u redakciju zaprimili nekoliko upita koji se odnose upravo na dinamiku radova na Ipsilonu i planova za dovršetak punog profila dionice od Cerovlja do tunela Učka. Naše čitatelje konkretno zanima koliko će još trajati brojne regulacije prometa na dionici od Pazina do tunela Učka, a da bi dobili što preciznije informacije o trajanju tih regulacija, kontaktirali smo Bina Istru te dobili odgovor tehničkog direktora Christiana Santaleze.
Intenzivni radovi
- Realizacija projekta izgradnje autoceste od Pazina do tunela Učka pri samome je kraju. Izvode se intenzivni radovi kako bi uspjeli preostalih 16 kilometara između čvora Cerovlje i tunela Učka, pustiti u promet ovoga ljeta. Ove radove nismo mogli organizirati uz potpuno zatvaranje dionice, kao što to zna biti praksa na velikim infrastrukturnim projektima. U varijanti potpunog zatvaranja dionice dinamika bi vjerojatno bila nešto brža, ali odlučili smo se i dalje omogućiti prometovanje na ovom ključnom pravcu, što zahtjeva posebnu regulaciju prometa. Našim tehničkim ekipama na ovom je potezu izazov i simultana obnova asfalta postojeće trase jer našim korisnicima želimo, po okončanju radova, pružiti putovanje po najvišim standardima. Timovi na gradilištu kontinuirano održavaju intenzivan tempo rada u dvije smjene, praktički nismo stali u posljednje dvije i pol godine, sve činimo da se radovi okončaju četiri mjeseca prije roka, što će svakako pridonijeti kvaliteti putovanja naših turista koje svi željno očekujemo nakon ove duge krize, kazao nam je Santaleza.
Istaknuo je kako su u Bina Istri svjesni da se, nakon ovog dužeg perioda pojačanih radova, kod pojedinih korisnika može buditi određeno nezadovoljstvo zbog posebnih regulacija.
- U ovoj zadnjoj fazi radova, pojačali smo našu službu za korisnike da bi bili dostupni i brzi u pružanju korisnih informacija našim putnicima. Našim korisnicima želimo i moramo pružili potrebnu podršku te sagledati njihove specifične potrebe, poručio je tehnički direktor Bina Istre.
Podsjetimo da je Istarski ipsilon prvi projekt gradnje cestovne infrastrukture prema modelu javno-privatnog partnerstva u Hrvatskoj u koji je od početka projekta uloženo 800 milijuna eura. Ova cestovna mreža, kako smo konstatirali, predstavlja žilu kucavicu Istarskog poluotoka kojom godišnje prometuje preko deset milijuna vozila. Uz postojećih sto kilometara punog profila autoceste, krajem 2018. godine nastavljena je izgradnja punog profila Istarskog ipsilona na dionici Pazin-tunel Učka. Procijenjena vrijednost investicije te dionice, koju nazivaju fazom 2B1, iznosi oko milijardu i 237,5 milijuna kuna. Planirani rok izvođenja radova iznosio je tri godine, a prema tom planu prva dionica Pazin-Cerovlje, dužine 12 kilometara, puštena je u promet u studenom 2020. godine. Dionica koja je upravo u izgradnji, od Pazina do tunela Učka dužine 28 kilometara, predstavlja dopunu na puni profil Istarskog ipsilona te je predstavljala veliki izazov za izvođače radova obzirom da je uključivala izgradnju čak 31 nadvožnjaka i vijadukta, te izgradnju potpuno novog odmorišta.