Unutar starogradske jezgre nikad nije bilo više automobila, a u isto vrijeme broj parkirnih mjesta se kontinuirano smanjuje, tvrde Neel Rocco i Roberta Juričić Bembić * Broj korisnika koji su stekli pravo ulaska je stotinjak manji nego lani, što bi trebalo značiti da se broj vozila smanjio kaže Dalibor Zupičić, direktor Labin 2000
Kada je Grad Labin objavio da će uvesti novi sustav parkiranja u starogradskoj jezgri bilo nam je rečeno da će novi sustav drastično smanjiti broj vozila unutar starogradske jezgre i olakšati pronalazak parkirnog mjesta. U stvarnosti, unutar starogradske jezgre nikad nije bilo više automobila, a u isto vrijeme broj parkirnih mjesta se kontinuirano smanjuje, tvrde SDP-ova gradska vijećnica Neel Rocco i Roberta Juričić Bembić, obje stanovnice labinskog Starog Grada koje su odlučile o "glavoboljama" tamošnjih stanovnika izvijestiti javnost.
- I nakon uvođenja novog sustava parkiranja događa se da se automobil "zalijepi" za vozilo stanara ispred njega i tako uđe na parkiralište u starogradskoj jezgri. Više stanara i turista doživjelo je probleme pri pokušaju ulaska jer kamera teško čita tablicu automobila kad padne mrak, kažu Rocco i Juričić Bembić.
Djeca iz jezgre nemaju se gdje igrati
Iako duže od mjesec dana traje proces prebacivanja na novi sustav zbrinjavanja otpada uz nove spremnike mjesta zauzimaju i stari kontejneri koji se nalaze u Starom Gradu, kažu dvije građanke dodajući da više od dva tjedna traje postavljanje spremnika na Đilu. Prvo su ih komunalci ukopali, a onda ponovo iskopali, kažu, pa se sada djeca Starog Grada, koja ionako imaju najgore uvjete za igru u Labinu, nemaju se gdje igrati.
- Nekoliko stanara uzelo je stvar u svoje ruke i samo je sebi rezerviralo mjesto za parkiranje primjerice na Fortici, dok je na San Marcu vlasnik nekretnine još prije nekoliko godina postavio dva stupa ispred svoje kuće i ogradio javnu površinu lancem, nastavljaju nabrajati Rocco i Juričić Bembić napominjući da ima još takvih slučajeva, a da Grad Labin protiv onih koji uzurpiraju javnu površinu do sad ništa nije poduzeo.
- Iz neobjašnjivih razloga već tjednima na Aleji velikana stoje dvije zahodske kabine iako postoji novoobnovljeni javni zahod samo par stotina metra dalje, na Titovom trgu, kažu dalje napominjući da te kabine nisu samo ružne i nepotrebne, već i zauzimaju parkirno mjesto. Zbog nenajavljenog postavljanja stupića na sredini Aleje velikana izgubljeno je još nekoliko parkirnih mjesta. Ističu i da je do prošle turističke sezone u starogradsku jezgru ulazio turistički vlakić te da svake godine građani moraju osloboditi Forticu od vozila zbog manifestacije "Ulična čarolija" koja bi se lako mogla održavati kod Špine, a kada je gradska fešta nemaju pristup s vozilima svojim domovima.
Stari Grad propada, a obnavlja se šoht
- Odluke kojima se regulira i dijelom ograničava svakodnevni život u starogradskoj jezgri donose se uglavnom zbog turizma. A što je s nama, stanovnicima staroga grada, pitaju se. Spominju da je kameno popločenje u starogradskoj jezgri klizavo i puno rupa, a kad pada kiša, starogradske ulice pretvaraju se u rijeku.
- Dok Stari Grad propada, gradska vlast traži sredstva iz europskih fondova za šoht i slične projekte. Je li moguće da obnova starog grada nije prioritet jer nije dovoljno spektakularna?, pitaju. Traže da gradske vlasti riješe problem parkiranja i započnu obnove infrastrukture. Upozoravaju da bi moglo doći do iseljavanja iz starogradske jezgre koja će postati apartman-grad. Odgovore na njihove navode potražili smo u gradskim tvrtkama Labin 2000 i komunalnom poduzeću "1. maj".
- Istina je da se je prebacivanje na novi sustav korištenja polupodzemnih spremnika malo odužilo, ali od sljedećeg tjedna novi sustav će zaživjeti i u starogradskoj jezgri. Dio građana negodovao je zbog odabira pozicije za postavljanje spremnika na igralištu u Starom Gradu, tzv. Gilu. Te su primjedbe uvažene i zato se je prišlo promjeni lokacije koja je, međutim, građevinski zahtjevnija, kaže Alen Golja, direktor komunalnog poduzeća 1. maj.
Iako projekt na Gilu nije bio do kraja gotov jer je u sklopu postavljanja trebalo urediti prilaz samom igralištu i hortikulturno urediti poziciju, odlučeno je da se spremnici ipak izmjeste. Usporedo s time trebalo je i dogovoriti režim odvoza otpada s restoranima u starogradskoj jezgri.
Svjesni smo zlouporabe sustava
- Cilj uvođenja novog sustava je osigurati ulazak u starogradsku jezgru samo onima koji na to imaju pravo sukladno odluci o organizaciji načinu naplate i kontroli parkiranja na javnim parkiralištima, prvenstveno stanarima, pravnim subjektima koji imaju objekte u starogradskoj jezgri i gostima apartmana i kuća za odmor u starogradskoj jezgri, kaže Dalibor Zupičić, direktor gradske tvrtke Labin 2000 nadležne za parkirališta.
- Broj korisnika koji su stekli pravo ulaska je stotinjak manji nego što je bilo lani, što bi trebalo značiti da se broj vozila unutar starogradske jezgre smanjio. Međutim, svjesni smo zlouporabe sustava i nedozvoljenih ulaza u starogradsku jezgru i pripremamo prijedlog koji će to smanjiti ili u potpunosti spriječiti. Do tada ćemo preko kamera evidentirati automobile koji nedozvoljeno ulaze u starogradsku jezgru i vidjeti ćemo da li su to uvijek isti prijestupnici, stranci ili neki koji sporadično ulaze u starogradsku jezgru. Zbog lošijeg čitanja tablica kada padne mrak postavili smo reflektore radi pojačanja osvijetljenosti i trudimo se osigurati nesmetan ulazak svih onih koji imaju na to pravo u bilo koje doba dana. Ukoliko stanari ne nađu parking mjesto u starogradskoj jezgri mogu besplatno parkirati na parkiralištu Stari grad (Rialto) uz predočenje kartice koju dobiju uz račun za godišnji ulazak u starogradsku jezgru, rekao je Zupičić.