Snimio M. MIJOŠEK
Iako još nemaju zbirne podatke, očekuje se da bi promet u marinama mogao biti na nekih 70-tak posto od lani. Što se gostiju tiče, evidentirano je 40 posto manje dolazaka i uplovljavanja. Marine su lani ostvarile oko 900 milijuna kuna prihoda i važni su čimbenik u turizmu
Kao što se i očekivalo, nautički turizam mogao bi odigrati veliku ulogu u spašavanju turističke sezone koja je ove godine ozbiljno uzdrmana zbog pandemije koronavirusom. Poštujući sve propisne epidemiološke mjere marine u Istri sve se više pune stranim gostima koji dolaze uživati u odmoru na svojim plovilima.
No daleko je to od prošlogodišnjih brojki. Ipak, predsjednik Udruženja marina pri Hrvatskoj gospodarskoj komori Sean Lisjak optimistično gleda na sezonu, naglašavajući da će marine krizu iznijeti same na svojim leđima. Iako se i na razini Ministarstva turizma govorilo da bi nautički turizam mogao biti ključan faktor za spas sezone, Vlada nije udovoljila niti jednoj mjeri koju su tražili nautičari.
- Od Vlade nismo dobili apsolutno ništa! Vlada je u prvom setu mjera pokušala zadovoljiti široki spektar djelatnosti prije svega ugostitelje i agencije kojima je poslovanje apsolutno stalo. Tražili smo da se i marinama omogući mjera pomoći za plaće, budući da su svi naši zaposlenici bili kod kuće. Nažalost, ništa nismo dobili. Preduvjet za minimalnu plaću bio je pad prihoda od 20 posto, no u to vrijeme, nismo bili u stanju pokazati realan pad prihoda jer su naši klijenti još plaćali neke obveze, dok s druge strane mi nismo imali posla, a ljudi su sjedili doma. Također, tražili smo i da nam se radi pritiska charter kompanija unutar svih marina koje su bile totalno prazne i nisu imale nikakvih prihoda, oprosti plaćanje varijabilnog dijela koncesijske naknade za 2020. godinu. U svim hrvatskim marinama imamo 17 i pol tisuća vezova, od toga 4.500 vezova čini najveća charter flota, a sve što smo zatražili i nadali se dobiti od države, planirali smo ravnomjerno rasporediti na naše klijente. No, pomoć je izostala i svaka se marina snalazila sama, kaže Lisjak. Po njegovim riječima, bili su prisiljeni davati oproste i popuste prema charter kompanijama kako bi im olakšali da prežive tri mjeseca s nula kuna.