S JEDNE STRANE LUKSUZ, A S DRUGE...

RUGLO U CENTRU POREČA: Grad želi graditi novi autobusni kolodvor, vlasnik postojećeg nezainteresiran. Saznajemo moguća rješenja

| Autor: Boris BILAN
Zapušteni autobusni kolodvor u Poreču (Snimio Milivoj Mijošek)

Zapušteni autobusni kolodvor u Poreču (Snimio Milivoj Mijošek)


Grad Poreč spreman je krenuti u gradnju potpuno novog autobusnog kolodvora, na skroz novoj lokaciji, ako u bliskoj budućnosti ne dođe do dogovora s Autotransom, vlasnikom trenutnog kolodvora koji se nalazi u neposrednoj blizini Riva Malla i preko puta nogometnog igrališta na kojem bi uskoro trebala krenuti gradnja luksuznog stambeno-poslovnog kompleksa "La Mula".

Gradonačelnik Poreča Loris Peršurić za Glas Istre je potvrdio da je razočaran pristupom vlasnika Autobusnog kolodvora Poreč i da usprkos nizu sastanaka koji su održani na tu tematiku nije pretjerano optimističan oko dogovora s Autotransom oko temeljne rekonstrukcije kolodvora za koji i sam priznaje da ostavlja lošu sliku Poreča turistima koji autobusima dolaze u ovaj grad.

"Jasno nam je da zbog aktualne situacije autobusni prijevoznici ne stoje najbolje i da teško mogu izdvojiti financijska sredstva za temeljnu rekonstrukciju kolodvora. Međutim, mi jednostavno više ne možemo čekati i ako se ubrzo ne postigne dogovor, krenut ćemo u realizaciju gradnje novog kolodvora na nekoj drugoj lokaciji", rekao je Loris Peršurić.

Novi urbanistički plan

Problem za Peršurića i gradsku administraciju Poreča predstavlja činjenica da je Autobusni kolodvor Poreč s pripadajućim zemljištem u potpunom vlasništvu Autotransa koji je dio njemačke Arriva grupe. To znači da gradske vlasti Poreča nemaju gotovo nikakvu kontrolu nad postupcima vlasnika kolodvora i moguće je da kolodvor u ovakvom stanju bude još nekoliko godina, bez obzira na upozorenja iz Grada Poreča da kao takav šalje lošu sliku grada.

Loris Peršurić (Snimio Milivoj Mijošek)

Porečki gradonačelnik Loris Peršurić (Snimio Milivoj Mijošek)

Jedna od opcija koju, doduše neslužbeno, spominju u gradskom poglavarstvu Poreča je i mogućnost da se donese novi urbanistički plan, što je nakon nedavnog sastanka s predstavnicima Autotransa najavio i porečki pročelnik za prostorno planiranje i zaštitu okoliša Damir Hrvatin.

On je tada najavio da je u tijeku izrada urbanističkog plana uređenja za područje koje se nalazi u neposrednoj blizini zone oko autobusnog kolodvora, te da bi prilikom razgovora o uređenju kolodvora trebalo razmišljati o rješenjima koja će dobro funkcionirati i u budućnosti. Međutim, kako doznajemo, gradski čelnici u Poreču kao jedinu vrstu pritiska koju imaju na raspolaganju prema Autotransu razmatraju baš urbanistički plan jer bi u njemu područje na kojem se nalazi autobusni kolodvor mogli prenamijeniti tako da zemljište na kojem se nalazi proglase zelenom zonom, što bi značilo da Autotrans ne može jednoga dana prodati isto zemljište i zaraditi ogromne novce, što bi inače mogao budući da se kolodvor u Poreču nalazi na odličnoj lokaciji koja je sigurno primamljiva mnogim investitorima.

Ugovor spasa?

No, iz Autotransa uvjeravaju da do takvog scenarija neće doći te su uvjereni da će ipak doći do pomaka. Iz te tvrtke demantiraju i da su odnosi između Autotransa i čelnika Grada Poreča narušeni. Član Uprave Autotransa Vedran Tomičić za Glas Istre kaže da su dosadašnji sastanci s vodstvom grada bili vrlo konstruktivni te je zaključeno da će Arriva u narednom periodu krenuti s obnovom kolodvora.

"Kolodvor ćemo opremiti sustavom za punjenje električnih autobusa čija se nabava očekuje u godinama koje su ispred nas, a što je sukladno s Direktivom 2009/33/EZ o promicanju čistih i energetski učinkovitih vozila u cestovnom prijevozu, koja je poznata kao Direktiva o čistim vozilima", kaže Tomičić i dodaje kako će Autotrans, odnosno Arriva, uskoro krenuti s minimalnim uređenjem s obzirom na tešku situaciju u kojoj se tvrtka našla baš kao i ostatak sektora prijevoza putnika.

"U budućnosti očekujemo pozitivne pomake, prije svega zahvaljujući uvođenju ugovora o javnoj usluzi koji je stečevina EU. Time će se osigurati dugoročna stabilnost i održivost poslovanja, što je ujedno i pretpostavka daljnjih ulaganja", navodi Vedran Tomičić, koji je i napomenuo da u razgovorima s Lorisom Peršurićem i ostalim predstavnicima porečke gradske uprave za sada nije bilo govora o gradnji novog autobusnog kolodvora, no bez obzira na to, Tomičić kaže da su u Arrivi uvijek spremni na konstruktivne razgovore u cilju zadovoljavanja interesa svih strana.

"U Arrivi Hrvatska posebno vodimo računa o zadovoljstvu putnika i kvaliteti usluga koju im pružamo, stoga je i naša želja da uvjeti na kolodvoru budu na najvišoj mogućoj razini. Međutim, moramo biti svjesni da je zadnjih godina situacija u sektoru izuzetno teška te smo generirali gubitke, koje je nažalost novonastala situacija s pandemijom Covida još više pogoršala.

Unatoč tome, nadamo se da će budućnost kroz ugovore o javnoj usluzi donijeti puno stabilniju situaciju našem poslovanju, a samim time će i ulaganja u infrastrukturu biti intenzivnija", zaključio je član uprave Autotransa Vedran Tomičić.

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter