PRASTARI VLAKOVI

REZOVA NEĆE BITI Od 13. prosinca HŽ uvodi novi vozni red na istarskoj pruzi. Ima još dobrih vijesti

| Autor: Duška PALIBRK
Vlak na stanici u Puli (Snimio Milivoj Mijošek)

Vlak na stanici u Puli (Snimio Milivoj Mijošek)


U novom voznom redu koji na snagu stupa 13. prosinca na istarskom području vozit će isti broj vlakova kao i sada, potvrđuju nam iz HŽ-Putničkog prijevoza. Dobra je to vijest s obzirom na nedavne najave o rezovima na jedinoj nam, ionako zapostavljenoj istarskoj pruzi.

U voznom redu od 13. prosinca uveli su tek manje izmjene, kako kažu iz HŽ-a, na prijedlog putnika i jedinica lokalne samouprave u Istri. Tako će 20 minuta ranije polaziti vlak broj 4714 koji vozi na relaciji Pula - Buzet i koji će iz Pule kretati u 20 sati te vlak broj 4717 koji vozi na relaciji Lupoglav - Pula i koji će iz Lupoglava kretati u 20.38 sati.

Iz HŽ-a potvrđuju da je vozni park na istarskom području stariji od 40 godina. U procesu su izrade studije za nabavu vlakova za neelektrificirane pruge i namjeravaju se natjecati za novac iz EU-fondova, a računaju na Operativni program Konkurentnost i kohezija 2021.-2027. godina, javljaju iz Putničkog prometa HŽ-a.

Nabava novih vlakova je, dakle, na dugom štapu, ali zato iz Infrastrukture HŽ-a stižu bolje vijesti. Za Istru u godini pred nama planirana je ugradnja automatskih rampi na sedam željezničko-cestovnih prijelaza, što se financira iz kredita Svjetske banke. Riječ je o željezničko-cestovnim prijelazima Roč, Borut 1, Lovrečići, Cerovlje, Pazin Novaki, Sveti Petar u Šumi i Stancija. Ukupna vrijednosti investicije iznosi 10,4 milijuna kuna.

- Prošle godine potpisan je i Sporazum o suradnji s Lučkom upravom Rijeka na obnovi pruge L213 Lupoglav - Raša i uspostavi prometa do Luke Bršica. Suradnja se odnosi na pripremne aktivnosti za prijavu na natječaje za sufinanciranje studije isplativosti iz fondova EU-a. Mi smo izradili projektni zadatak za studiju izvodljivosti, a čeka nas još priprema dokumentacije i postupka javne nabave, kažu iz HŽ Infrastrukture.

Što se tiče redovnog održavanja, u ovoj godini za Istarsku županiju rezervirali su osam milijuna kuna. Od većih zahvata iz HŽ Infrastrukture navode kompletno sanirane željezničko-cestovne prijelaze Stancija Pelićeti i Vodnjan II na dionici Pula - Vodnjan. Na vodnjanskom kolodvoru obnovljen je drugi kolosijek, postavljena nova skretnica i 800 komada neispravnih pragova zamijenjeno novima. Na dionici Buzet - Pula u popravak telekomunikacijske linije uloženo je 354 tisuće kuna bez PDV-a, kažu iz HŽ Infrastrukture.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter