VREMEPLOV GLASA ISTRE: NA DANAŠNJI DAN 1986. GODINE

PULA - LJUBLJANA - ZAGREB Arena express ili Zeleni vlak dobar, ali mogao bi i brže

| Autor: Zoran ANGELESKI

Danas, kad je željeznica pred kolapsom, zvuči nestvarno da je u tom vlaku 80-ih godina održano i nekoliko aukcija i modnih revija. Njegovi putnici su, prvi u Istri, dobivali i "Glas Istre" jer je iz riječke štamparije izravno dolazio na kolodvor Pazin, u 5 sati, kada ga još nije bilo ni na jednom kiosku u Istri

 

Poslovni ljudi i istarski studenti koji su studirali u Ljubljani i Zagrebu s nostalgijom će se prisjetiti udobnog vlaka "Arena express", kasnije preimenovanog u "Zeleni vlak". Prvih godina vlak je, zapravo, bio smeđi, a tek 80-tih dobiva prepoznatljiv zeleni dizajn.

Danas, kad je željeznica u Istri pred kolapsom, zvuči nestvarno da je u tom vlaku 80-ih godina održano i nekoliko aukcija i modnih revija. Zeleni vlak je komforom, udobnim sjedištima, prijaznošću stjuardese i stjuarda, kavom, čajem, sendvičem ili kolačem, odnosno redovitošću i čistoćom tih godina uvršten među najsuvremenije vlakove na našim tračnicama.

Njegovi putnici su, prvi u Istri, dobivali i "Glas Istre" jer je iz riječke štamparije izravno dolazio na kolodvor Pazin, u 5 sati, kada ga još nije bilo na kioscima u Istri.

Vozio do 1993.

Na današnji dan prije 33 godine, 7. travnja 1986. naš je novinar Dragan Janković pisao na 'Pulskoj kronici': "Otkad je uveden, 15. travnja 1970., "Zeleni vlak" za poslovne Puljane i ostale putnike koji ga češće koriste uvijek je aktualno, gotovo apsurdno pitanje: može li taj vlak makar malo kasnije polaziti iz Pule, a ranije stizati u Zagreb? Doduše, kako je kolega poentirao, rani polazak bio je samo pulski problem jer ga već Pazinci - nisu imali.

Ovaj popularni vlak prometovao je na relaciji Pula-Ljubljana Zagreb i nazad od 15. travnja1970. do 22. svibnja 1993. godine. Polazak iz Pule bio je u 4.10 sati, a dolazak u Zagreb u 9.40 sati. U povratku je vlak polazio iz Zagreba u 15.40 sati te u Pulu dolazio u 21.10 sati. Vlak je povezivao Istru s Ljubljanom i Zagrebom, a nakon Istre zaustavljao se još u Divači, Postojni i Zidanom Mostu.

Godišnje je 'Zeleni vlak' prevozio 160 tisuća putnika (oko 450 dnevno), a procjenjuje se da je njime u tih 16 godina - od uvođenja 1970. do tog travnja 1986. - putovalo nepuna dva milijuna putnika.

Uspostavom državnih granica nakon osamostaljenja Hrvatske i Slovenije te prekidom tehnološke i organizacijske povezanosti, cjelokupan željeznički promet u Istri počeo je naglo opadati. Posljednju vožnju Zeleni vlak odvozio je 22. svibnja 1993. godine, da bi iduće dvije godine na toj dionici prometovao običan brzi vlak.

Gorjeli domovi policajaca

U sada kaotičnoj i potencijalno opasnoj situaciji oko izlaska Velike Britanije iz Europske unije - u kojem je uz Brexit najčešće korišten pojam "irskog backstopa", spora oko izbjegavanja tvrde irsko-britanske granice, koji bi, bude li Brexita bez dogovora s EU, mogao iznova zapaliti ovo trusno područje - poučna vijest od 7. travnja 1986. informirala je o još jednoj noći nasilja u Sjevernoj Irskoj, točnije u Belfastu.

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter