(M. RIMANIĆ)
U organizaciji Pučkog otvorenog učilišta u Pazinu provodi se projekt "Razigrani vremeplov" posvećen društvenim igrama iz šezdesetih i sedamdesetih godina 20. stoljeća.
- Društvene igre karakteristične za to razdoblje bile su vrlo maštovite i kod djece su, pored fizičke aktivnosti, razvijale i čitav niz drugih osobina, poput strpljivosti, upornosti, društvenog sazrijevanja i empatije. Zbog prednosti sazrijevanja kroz igru, kao i usvajanja novih spoznaja, važno je bilo na njih podsjetiti mlađe generacije i prenijeti im naša iskustva iz djetinjstva, koja bi ona mogla primijeniti u ispunjavanju vlastitog slobodnog vremena, a koje se danas uglavnom svodi na Statično sjedenje ispred ekrana, kaže Mirna Milanović, autorica i voditeljica projekta.
Usporedno s upoznavanjem i igranjem starih igara mladi su se educirali i u području dramskog odgoja. Zamišljeno je da se u prvom mjesecu provedbe projekta svakog vikenda po dva školska sata polaznike radionica upozna s društvenim ozračjem polovice prošlog stoljeća, stilom života, kako su mladi tada provodili svoje slobodno vrijeme kako bi ih se potaklo da istražuju i međusobno razmjenjuju sjećanja svojih roditelja i starijih na to razdoblje. Na to se nadovezuju opisi i pravila igara kao što su igra s loptom - desetica, igra sa štapićem - oduzimanje zemlje, igra s kamenčićem - trija, igra "kipovi", igre sa šeširom - penjevi, igra "Neka puca - neka puca", igra Između dvije vatre, preskakanje konopca "Crven - bijeli - plavi", "Crvena kraljica - papagalo", te njihova primjena u ovladavanju pojedinom igrom.
Nakon prvog dijela projekta posvećenog tradicijskim dječjim igrama na otvorenom, slijedi edukacija koja će sudionicima približiti umjetnost glume, nastojeći ih osposobiti za primjenu elementarnih oblika glumačkog izražavanja. Edukacijski trening obuhvatit će vježbe koncentracije, upotrebe govora u glumačkom procesu, građenje dramskog prizora, vježbe improvizacije kao dijela dramske cjeline. Sudionici u projektu su učenici osnovnoškolskog uzrasta koji pohađaju razrednu i predmetnu nastavu, a koji su iskazali želju za organizacijom slobodnog vremena na drugačiji način, učeći nove sadržaje i pri tomu razvijati umjetničke afinitete.
- Nakon provedbe projekta očekujemo da mladi slobodno vrijeme koriste i za igranje novih-starih igara, da se više bave tjelesnim aktivnostima, da postanu svjesni važnosti njegovanja baštine te da poboljšaju svoje socijalne vještine, samopouzdanje i sposobnosti umjetničkog predznaka, kaže Milanović i dodaje da se projekt realizira uz potporu Zaklade za poticanje partnerstva i razvoj civilnog društva. (M. RIMANIĆ)