REZIME TURISTIČKE SEZONE

PROBLEM U NOVIGRADU: Vlasnici kuća za odmor ne prijavljuju ni sebe, ni svoje goste!

| Autor:  Sanja BOSNIĆ
Fešta sv. Pelagija bila je velebna završnica odlične turističke sezone / Vesna Ferenac, direktorica TZ-a grada Novigrada

Fešta sv. Pelagija bila je velebna završnica odlične turističke sezone / Vesna Ferenac, direktorica TZ-a grada Novigrada


Direktorica Turističke zajednice Grada Novigrada Vesna Ferenac, nakon dva ljetna mjeseca gužvi, uzavrelih dana, intenzivnog i napornog rada, konačno se opušteno osvrnula na ovogodišnje turističke rezultate.

Zanimljivo je napomenuti kako je u Novigradu samo posljednjeg vikenda u kolovozu boravilo 15 tisuća gostiju, što je 15 posto više u odnosu na zadnji vikend kolovoza 2019. godine, a u tjednu prije proslave Dana grada, 28. kolovoza, pređena je i brojka od milijun noćenja!

U nastavku razgovora doznajemo da je turistički Novigrad kroz osam mjeseci zabilježio 185 tisuća dolazaka i 1.060.000 noćenja, što je na nivou 2019. godine, promatrajući komercijalni smještaj.

Najviše noćenja ostvarili su gosti iz Njemačke i do sada je zabilježeno 315 tisuća noćenja što je čak 20 posto više od rekordne 2019. godine, a ujedno čine 30 posto svih noćenja u gradu. Slijede ih gosti iz Slovenije sa 263 tisuće zabilježenih noćenja (čine 25 posto svih registriranih noćenja), što je 22 posto manje u odnosu na 2019. godinu. Ferenac nas upozorava da taj podatak govori da Slovenaca zapravo nije bilo manje, već nedostaju njihove prijave pri boravku u gradu!

dgh

Hotelski gosti uvijek ostvaruju najviše noćenja (snimio Milivoj MIJOŠEK)

Na trećem mjestu su gosti iz Austrije sa 170 tisuća noćenja što je približno isti broj kao i 2019. godine, a čine 16 posto ukupnih noćenja svih gostiju. Četvrto mjesto pripada gostima iz Češke sa 45 tisuća noćenja (sudjeluju sa četiri posto svih noćenja), a to je 20 posto više nego 2019. godine, dok su na petom mjestu gosti iz Italije sa 41 tisućom noćenja.

Ferenac nam daje i pregled po smještaju gostiju.

- Noćenja u hotelskom smještaju čine 17 posto ukupnih noćenja i ovaj će udio još više porasti u nadolazećem razdoblju, kad gosti u pravilu borave upravo u hotelima. Kod hotela je ove godine zabilježen pad broja dolazaka za sedam posto i to u najvećoj mjeri jer je naš najveći hotel Aminess Maestral bio prva tri mjeseca u godini zatvoren zbog radova, odnosno renoviranja svih soba. Sada je povećana kvaliteta smještaja i ukupno je do kraja kolovoza ostvareno 182 tisuće noćenja u ovom segmentu smještaja. Osim toga, Novigrad je polovicom godine dobio i novi mali hotel, Palazzo Rainis luxury hotel, čime je destinacija dobila još jedan objekt visoke kvalitete, što doprinosi i imidžu cijele destinacije, opisuje Ferenac.

Govoreći, pak, o kampovima, kaže da oni tradicionalno ostvaruju najveći turistički promet u Novigradu, s obzirom na kapacitet od gotovo šest tisuća kreveta. Do kraja kolovoza novigradski su kampovi ostvarili pet posto više noćenja u odnosu na 2019. godinu, odnosno 445 tisuća, što čini čak 43 posto svih dosadašnjih noćenja.

Što se ostalog smještaja tiče, kao što su pansioni, odmarališta, sobe i apartmani za najam i tome slično, ostvareno je 125 tisuća noćenja, što je pet posto manje od 2019. godine, a čini 12 posto ukupnih noćenja, zaokružuje impozantne brojeve Ferenac.

Kakva je ove godine bila situacija sa nekomercijalnim smještajem, s obzirom na poznati podatak o izbjegavanju prijava, pitamo direktoricu TZ-a.

- Nekomercijalni smještaj ne prikazuje realno stanje jer se vlasnici kuća i stanova za odmor ne prijavljuju, a ne prijavljuju niti svoje goste. Čak oni koji to i čine, prijavljuju se samo na par noći. Tako je, u odnosu na 2020. godinu kada su zbog covida svi vlasnici kuća i stanova za odmor morali na granici imati potvrde o boravku, ove godine prijavljeno čak 50 posto manje gostiju. To je za naše područje veliki problem, sustav nadzora ne funkcionira jer je malo inspektora na terenu, a "vikendaši" to znaju i iskorištavaju takvu situaciju, što je nedopustivo i želimo tome stati na kraj, energična je Ferenac.

Tu je riječ najčešće o vlasnicima nekretnina iz Slovenije, i iz Turističke zajednice Grada Novigrada već godinama apeliraju da se stane na kraj tim manipulacijama na štetu lokalne zajednice, ali i države.

A kad smo se dotakli problema s brojevima oko gostiju, zanima nas kakva je situacija bila ove godine s talijanskim gostima jer je pad njihova broja zabilježen na čitavom Jadranu. Međutim, učinilo nam se da se talijanski jezik ipak mogao često čuti na ulicama Novigrada.

- Život i događanja u ljetnim mjesecima koncentrirani su oko povijesne jezgre i tu je najveća fluktuacija gostiju pa ih se moglo lakše čuti u njihovim bučnim razgovorima. Talijana je bilo, ali ipak puno manje nego inače. U kolovozu je zabilježeno 3.700 turista iz Italije, što je čak dvije tisuće turista manje u odnosu na 2019. godinu, a njihov udio od svih turista bio je šest posto, dok su ranijih godina u vrijeme Feragosta Talijani činili barem 15 posto turista u tom mjesecu. Njih je pandemija najteže pogodila i još se osjećaju posljedice toga u talijanskoj ekonomiji. Nestabilna im je i politička situacija, a Vlada im je sugerirala da godišnji odmor provedu kod kuće i tako pomognu narušenoj ekonomiji, kaže Ferenac koja u tome vidi i razloge izostanka talijanskih gostiju u omiljenoj destinaciji, na hrvatskoj obali i u Istri.

A naše cijene, njihov stalni rast, jesu li i one možda razlog tom padu broja Talijana, pitamo je. "Ma cijene nam kritiziraju svi gosti", bez zadrške će Ferenac pa se dotičemo drugih manjkavosti koje gosti kritiziraju u Novigradu.

- Uglavnom se žale na premali broj parkirnih mjesta u blizini starogradske jezgre i na neorganizirani javni prijevoz, kaže Ferenac, a sama problem vidi i u dodatnom opterećenju cijelog komunalnog sustava, od potrošnje vode i struje do otpada i prekomjernog prometa vozilima jer svi žele autom doći u grad pa se nada da bi se u skoro vrijeme problem parkinga mogao riješiti novim parkirnim mjestima izvan grada s prijevozom do centra. Jer raste nam broj gostiju kontinuirano i vraćaju nam se u destinaciju i jako cijene uređenost grada, čistoću, ljubaznost domaćina kao i naše uređene plaže, pa ćemo osluškivanjem njihovih primjedbi i potreba nastojati rješavati probleme koji nam utječu na kvalitetu boravka i života u gradu, zaključuje Ferenac.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter