DIONICA DUGA 6,2 kilometara

PROBIJENI ROKOVI, ALI SE OTVARANJE OČEKUJE TIJEKOM LJETNIH MJESECI: Zašto južna pazinska obilaznica još nije otvorena za promet?

| Autor: Anđelo DAGOSTIN
(Snimio: Anđelo Dagostin)

(Snimio: Anđelo Dagostin)


Probijeni su rokovi za izgradnju južne pazinske obilaznice koja se trebala, prema prvotnim rokovima, otvoriti u svibnju. Dionicu Lindarski Križ - Rogovići dugu 6,2 kilometara započela je graditi tvrtka Euro-asfalt krajem svibnja 2019. godine, a rok izgradnje bio je 20 mjeseci. Ova bi cesta trebala skratiti put iz istočne Istre prema Istarskom ipsilonu i zapadnoj Istri te rasteretiti promet u centru Pazina. 

Dva dodatna poljska puta

- U odnosu na prvotno ugovoreni rok dovršetka došlo je do produljenja roka koji je reguliran dodatkom ugovoru, odgovaraju nam iz Hrvatskih cesta koji su investitor ovog zahvata vrijednog 43 milijuna kuna.

S obzirom da je ova cesta naizgled gotova, javnost se pita zašto već unazad dva mjeseca nije otvorena za promet. Stoga smo Hrvatske ceste pitali što još treba napraviti na ovoj dionici da bi bila spremna za puštanje u promet.

- Potrebno je još dovršiti radove na uređenju pokosa usjeka i nasipa, izvesti gabionski zid na poziciji deponije smeća, izvesti zaštite pokosa usjeka postavom mreže, urediti područje u zoni kružnog križanja, ugraditi betonske kanalice za prikupljanje pribrežnih voda te dovršiti područje oko buduće autobusne stanice preko koje se trenutno, uz privremenu regulaciju, odvija promet iz Pazina prema Labinu, dobili smo odgovor iz državne firme Hrvatskih cesta.

Nadalje, potrebno je "završiti montažu odbojne ograde, završiti radove na izvedbi horizontalne i vertikalne signalizacije te, po dodatnom traženju lokalnog stanovništva i grada Pazina, potrebno je izvesti još dva dodatna poljska puta ukupne duljine od oko 530 metara radi osiguranja pristupa poljoprivrednim parcelama te radove na hortikulturnom uređenju", odgovorili su investitori.

- Po završetku svih radova te uspješno provedenom tehničkom pregledu građevine, prometnica će se pustiti u promet što očekujemo tijekom ljetnih mjeseci, kažu iz Hrvatskih cesta.

S obzirom da se promet lokalnim cestama na tom području već duže vrijeme odvija otežano čuju se glasine da dionica ceste nije prošla tehnički pregled. Hrvatske ceste smo pitali da to potvrde ili odbace. 

Tehnički pregled nije zatražen

- Održavanje tehničkog pregleda građevine još nije traženo budući da nismo završili sa svim ugovorenim radovima. Zbog promjene oblika i veličine građevne čestice uzrokovane odstupanjima geodetske podloge sa stanjem na terenu te zahtjevima jedinice lokalne samouprave i lokalnog stanovništva za izgradnjom dodatnih paralelnih putova radi omogućavanja pristupa poljoprivrednim parcelama, Hrvatske ceste su trenutno u postupku ishodovanja izmjene građevinske dozvole. Nakon završetka svih radova te ishodovanja izmijenjene građevinske dozvole, nadležnom tijelu predat će se zahtjev za izdavanje uporabne dozvole, odnosno održavanje tehničkog pregleda građevine, odgovorili su.

Budući da se na dionici nalaze dva veća raskrižja s lokalnim cestama od kojih je barem ono s cestom Lindarski Križ-Bazgalji (Žminj) pogotovo nepregledno zbog brdašaca koji se nalaze kraj raskrižja koji smanjuju vidokrug, zanimalo nas je planiraju li se na tim lokacijama još kakvi radovi kojim bi se osigurala veća sigurnost i smanjio rizik od sudara. Inače, radi se o državnoj cesti na kojoj je predviđena brzina od 80 kilometara na sat (kod raskrižja 60 km/h).

- Raskrižje s lokalnom cestom Lindarski Križ-Bazgalji (Žminj) na pazinskoj obilaznici je standardno rješenje četverokrakog križanja napravljeno u skladu sa svim važećim pravilnicima i standardima te ne predstavlja opasnost za savjesne sudionike prometa. Ujedno napominjemo da je obveza izvođača dodatno urediti pokos na tom dijelu trase kojim uređenjem će doći do poboljšanja trokuta preglednosti na predmetnom raskrižju, odgovorili su iz Hrvatskih cesta.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter