-Drago mi je da smo nakon odluke da se otvore radovi na ovoj završnoj fazi izgradnje punog profila danas drugi put na gradilištu Istarskog ipsilona. Na izgradnji je angažirano puno hrvatskih podizvođača i radovi napreduju dobro. Ono što je za nas bitno, to je da se za praktički dvije i pol godine od danas može očekivati konačni završetak punoga profila ove prometnice. Puna cijena ovog projekta je 160 milijuna eura i mislim da ovim ulaganjima na najbolji način dokazujemo koliko nam je važno dobro povezati i u prometnom smislu integrirati Istru s ostalim dijelovima Hrvatske", kazao je danas premijer Andrej Plenković na gradilištu Istarskog ipsilona koji je zajedno s ministrom pomorstva, prometa i infrastrukture Olegom Butkovićem i drugim suradnicima u posjetu Istri.
Na novinarsko pitanje o tome kako bi se na ovaj projekt mogao odraziti manjak radnika s kojim se trenutno suočava građevinski sektor, predsjednik Vlade je podsjetio na odluku o čak 65 tisuća radnih dozvola za stranci koji ne dolaze s prostora EU, a koja je donesena na poticaj Hrvatske udruge poslodavaca upravo kako bi se popunile te "rupe" po pitanju radne snage u svim granama hrvatskog gospodarstva u kojima one postoje. I ministar Butković izrazio je zadovoljstvo dinamikom odvijanja radova, te kazao kako očekuje da već naredne godine u promet bude pušteno prvih deset kilometara punog profila do Cerovlja, odnosno da do sredine 2021. godine u promet bude puštena čitava novoizgrađena dionica.
-Paralelno s tim, pokrenuli smo razgovore i potpisat ćemo memorandum o realizacije druge B2 faze koja uključuje izgradnju druge cijevi tunela kroz Učku i dionicu do Matulja tako da paralelno s završetkom ove faze kreće ta priprema za nastavak, kazao je Butković.
Radovi na izgradnji punog profila Istarskog ipsilona na dionici od čvora Rogovići kod Pazina do tunel Učka počeli su koncem prošle godine, a domaćini iz Bina Istre informirali su premijera Plenkovića da je na terenu trenutno tristotinjak radnika i više od pedeset strojeva, te da se aktivnosti na gradilištu kao i broj ljudi, povećavaju iz dana u dan.
Kako je već najavljeno, cjelokupni radovi bi trebali trajati 3 godine, a prva dionica Rogovići-Cerovlje, biti će puštena u promet krajem 2020. godine. Dionica koja je upravo u izgradnji, od Pazina do tunela Učka dužine 28 kilometara, predstavlja dopunu na puni profil Istarskog ipsilona te je veliki izazov za izvođače radova obzirom da uključuje izgradnju čak 31 nadvožnjaka i vijadukta te potpuno novo odmorište. Pored važnosti s aspekta sigurnosti prometa, koji se dobiva punim profilom autoceste, izgradnja ove dionice predstavlja i značajan impuls ulaganja u gospodarstvo obzirom da 95 posto radova izvode hrvatske građevinske kompanije. Bitno je istaknuti podatak o utjecaju na rast BDP-a od 0,5 posto koji se dobiva od investicije izgradnje punog profila Istarskog ipsilona.