KONAČNO POČINJE REALIZACIJA KAPITALNOG PROJEKTA

PREMIJER PLENKOVIĆ I MINISTAR BUTKOVIĆ NA SVEČANOSTI U PAZINU: Danas počinju radovi na proširenju Istarskog ipsilona

Arhiva

Arhiva


Proširenje dionice od Pazina do tunela Učka duge 28 kilometara košta 165 milijuna eura, a gradit će se tri godine. Radove financira Bina-Istra, koja je od Vlade dobila produljenje koncesije

Radovi na proširenju Istarskog ipsilona konačno započinju. U nazočnosti predsjednika Vlade Andreja Plenkovića, ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića, istarskog župana Valtera Flege i drugih uzvanika, u četvrtak će se svečano otvoriti radovi na dogradnji te najvažnije prometnice na Poluotoku između Pazina i tunela Učka. Radovi će se otvoriti na čvoru Rogovići (Pazin-zapad) u 13 sati.

Iako je početak radova na proširenju Istarskog ipsilona očekivan još pred dvije godine, čekalo se na odobrenje Europske komisije za produljenje ugovora s koncesionarom, Bina-Istrom. Odobrenje je stiglo u lipnju 2018., dok je Vlada na sjednici u Puli 13. rujna 2018. najavila kako se s radovima konačno kreće. Time je dano zeleno svijetlo za 165 milijuna eura vrijednu izgradnju punog profila autoceste na dionici Pazin - tunel Učka u duljini od 28 kilometara.

Europska komisija potvrdila je kako je hrvatski plan u skladu s državnim potporama, a povjerenica Margrethe Vestager, zadužena za politiku tržišnog natjecanja, izjavila je za posjeta Zagrebu kako će produljenje koncesije za Istarski ipsilon unaprijediti regionalni rast i investicije, poboljšati sigurnost građana te smanjiti prometno zagušenje.

Istarska poduzeća

"Nakon dvije godine procedure koja je podrazumijevala iscrpne pregovore s koncesionarom, međunarodnim financijskim institucijama i Europskom komisijom, sa zadovoljstvom sam primio ovu vijest iz Bruxellesa. Ubrzo počinje izgradnja 2B1 faze Istarskog ipsilona od Tunela Učka do Pazina. To je veliki i važan infrastrukturni projekt s kojim ova Vlada nastavlja s velikim investicijskim ciklusom u izgradnji prometne infrastrukture. Nakon ove Odluke, pokrećemo proceduru donošenja Odluke aneksa ugovora o koncesiji kojeg donosi Vlada Republike Hrvatske. Paralelno s ovim projektom, kreće se u projektiranje i 2B2 faze, odnosno druge cijevi tunela Učka i završetak izgradnje punog profila do čvora Matulji", izjavio je tom prilikom ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.

Bina-Istra d.d. dogovorila je sve uvjete financiranja projekta, a radovi na dionici Pazin - tunel Učka trebali bi trajati ukupno tri godine. Na tim radovima očekuje se značajan angažman istarskih poduzeća, te zapošljavanje oko tisuću ljudi na poslovima proširenja Ipsilona. Trasa novog kolnika od čvora Rogovići do 680 metara nakon čvora Ivoli ide s lijeve strane gledano u smjeru kretanja prema tunelu Učka. Od šestog kilometra (nakon čvora Ivoli) do 25. kilometra (nakon potpornog zida Dolenja Vas) novi kolnik ide s desne (južne) strane, nakon čega ponovo prelazi na lijevu stranu do kraja tunela Učka na kvarnerskoj strani. Zaustavni se trak izvodi na cijeloj dužini, osim na objektima i čvorovima Rogovići i Ivoli te u tunelu Učka. Radijusi krivina na dijelovima gdje stari kolnik ne zadovoljava projektirane računske brzine bit će korigirani, navode u Bina-Istri.

Značajno je i da se planira proširenje tunela Učka izgradnjom druge cijevi, te dogradnja dionice do Matulja u Primorsko-goranskoj županiji. U nadležnom ministarstvu potvrdili su kako su osigurana sredstva koncesionaru koji je pripremio projektnu dokumentaciju i građevinsku dozvolu za drugu cijev tunela Učka te studiju utjecaja na okoliš za preostalu dionicu do Matulja.

U koncesionaru Bina Istri naglasili su kako će se paralelno s izgradnjom faze 2B1 raditi na pronalaženju financijskog modela za dovršetak faze 2B2. Ona će se realizirati po završetku radova faze 2B1 ukoliko uvjeti na tržištu kapitala budu povoljni. (Dubravko GRAKALIĆ)

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter