OSVRT

Porečki poduzetnički duh

| Autor: Davor ŠIŠOVIĆ

Nakon svršetka uspješne turističke sezone, Poreč ne spava: čitav listopad proteći će u ovom drevnom zapadnoistarskom gradu u znaku raznolikih programa objedinjenih naslovom "Mjesec poduzetništva". U ponudi je niz radionica, predavanja i okruglih stolova, sajam poduzetništva s radionicama za djecu, poduzetnički inkubator u Žbandaju također je središte živahnih listopadskih aktivnosti, a aktivnosti su stigle i do Gradske knjižnice.

Mjesec poduzetništva se u Poreču održava već drugu godinu za redom, dakle riječ je o nečem novijem, ali to nešto novo nije palo s Marsa: već nekoliko godina statistike pokazuju porast svih parametara kojima se može mjeriti potencijale i učinke poduzetništva, od broja zaposlenih pa do poslovne uspješnosti izražene u financijskim pokazateljima, a svakako da je s time povezan i već nekolikogodišnji porast broja stanovnika. Mjere i mjerila porečkog poduzetništva kao svakako ozbiljne, ali za laike ipak malo maglovite kategorije, dodatno su ilustrirane i, primjerice, rastućim imidžem Poreča kao sajamskog grada, s nekoliko velikih gospodarskih sajmova (Vinistra, Promohotel, PromoArh, Sportfest i Crofish), a zamjetan je i utjecaj poduzetničkih rezultata na društveni standard Poreča i Poreštine.

Osim što je u 19. stoljeću i do početka Prvog svjetskog rata Poreč kao sjedište Istarskog sabora bio glavni grad Istre, i osim što je u zlatno doba turizma u cijeloj bivšoj državi prednjačio kao jedno od najjačih turističkih središta, ovaj se grad dosad nije previše isticao atributima regionalnog značaja. U današnjici objektivna stvarnost ipak pokazuje da Poreč polako, ali sigurno postaje sve važnije gospodarsko središte Istre. Novost je to za Poreč, ali i za Istru, s mnogim razlozima za zadovoljstvo, ali i s mnogim izazovima.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter