Plinio Cuccurin (snimio Milivoj MIJOŠEK)
Sjajan izlazak na Zagrebačku burzu zabilježila je ovog tjedna tvrtka Mon Perin u kojoj najveći vlasnički udio ima tvrtka Plinio d.o.o. poznatog istarskog poduzetnika Plinija Cuccurina. Idejni začetnik i glavni pokretač procesa, koji su u zadnjih petnaestak godina rezultirali renesansom Bala i baljanskog priobalja, i dalje je pojedinačno drugi najveći dioničar rovinjske Adris Grupe, no nedavno je svoj vlasnički portfelj značajno proširio na još jednu istarsku tvrtku i novu djelatnost. Prema stanju na Zagrebačkoj burzi, Cuccurin je kroz tvrtku Plinio d.o.o s 4,30 posto dionica nedavno postao treći najveći dioničar pulskog brodara Alpha Adriatica.
Dioničko društvo sa sjedištem u Puli, čija je osnovna djelatnost međunarodni pomorski i obalni prijevoz robe brodovima za rasute terete te brodovima za prijevoz nafte, naftnih prerađevina i kemikalija, već prije nekog vremena ostavilo je daleko za sobom teško razdoblje kroz koje je prolazilo u zadnjoj fazi kao Uljanik Plovidba. Tome je značajno doprinio snažan oporavak tržišta pomorskog prijevoza koje se s popuštanjem pandemije koronavirusa događa već više od godinu dana.
Glavninu posla Alpha Adriatic obavlja s brodovima za prijevoz rasutim teretima
Zbog toga su već početkom 2021. godine cijene dnevnih vozarina na brodovima za prijevoz rasutog tereta, koji danas predstavljaju polovicu flote pulskog brodara, otišle u nebesa te se na tim razinama, koja vlasnicima osigurava više od 25 tisuća dolara dnevnog prihoda po brodu, uz manje varijacije, zadržale sve do današnjeg dana. I ovog tjedna, primjerice, dnevna cijena iznosi više od 30 tisuća dolara, a činjenica da se zbog vrtoglavog rasta cijena čelika brodari teško odlučuju na gradnju novih plovila u odličan položaj stavlja Alpha Adriatic i ostale vlasnike koji na svojim brodovima za prijevoz rasutog tereta odlično zarađuju od vozarina.
Uz četiri "bulka", u floti Alpha Adriatica danas se nalaze i četiri tankera, jedan u vlasništvu, a tri u menadžmentu, na kojima cijena vozarina stabilno raste, ali je s lanjskim prosjekom od 14,5 tisuća dolara još uvijek daleko od one koja se ostvaruje na "bulkovima".
Procijenivši savršenu oluju koja se događa na tržištu kao sjajnu priliku za jačanje vlastite tržišne pozicije i poslovanja, u Alpha Adriaticu su se lani odlučili za kupnju brodova za prijevoz rasutih tereta Punta i Valovine, koji su se prodavali u sklopu stečajne mase nekadašnjih Uljanikovih društava. Taj i drugi poslovni potezi vodstva tvrtke odrazili su se ne samo na poslovne rezultate i prihode, već i na povratak povjerenja investitora u dionice kompanije.
Bulk carrier Valovine
Još početkom prošle godine dionica Alpha Adriatica se prodavala i kupovala za 30-ak kuna, a danas je njezina vrijednost četiri puta veća, odnosno na kraju ovog tjedna njom se trgovalo po cijeni od 124 kune.
Povijest trgovanja vrijednosnicom pokazuje da se Cuccurin na njezinu kupovinu odlučio koncem prošle godine kada se ona nudila po cijeni od stotinjak kuna, a sudeći po vrijednosti koja je nakon toga nastavila rasti, povjerenje u ovu dionicu je očito bio dobar potez i pravovremena poslovna odluka.