U rovinjskom hotelu lone

PLAN RADA ZA SLIJEDEĆU GODINU Šef HTZ-a Kristijan Staničić: U 2020. godinu ući ćemo bolje pripremljeni

| Autor: Nina ORLOVIĆ RADIĆ

Dotaknuli smo se svega onog što je i temeljna zadaća sustava turističkih zajednica, a to su prodaja kroz razne aktivnosti, udruženo oglašavanje, strateško partnerstvo, provođenje marketinških kampanja. Istovremeno nismo zaobišli ni neke od izazova koji nas čekaju kroz promjene zakonskih okvira

  

U rovinjskom Hotelu Lone predstavljen je plan rada Hrvatske turističke zajednice za slijedeću godinu, ključni strateški projekti i glavne promotivne aktivnosti, kao i novi paket turističkih zakona kojima se do 2020. godine regulira sustav turističkih zajednica i uloga HTZ-a u novim zakonskim okvirima. Sastanku su, uz direktora HTZ-a Kristjana Staničića prisustvovali direktorica Sektora za sustav turističkih zajednica i razvoj proizvoda HTZ-a Slavija Jačan Obratov, direktorica Sektora za strateške projekte HTZ-a Ivana Curić Čabraja, direktorica Sektora za poslovne prezentacije i studijska putovanja Renata Deželjin, kao i predstavnici svih turističkih zajednica iz Istarske županije, predvođeni Denisom Ivoševićem, direktorom TZ-a Županije istarske i Nadom Prodan Marković, pročelnicom Upravnog odjela za turizam Istre.

 Problemi na stolu

- U Rovinju smo odradili prvi u nizu radnih sastanaka koji će se upriličiti i u ostalim županijama. Sastanak je bio konstruktivan, poglavito u smislu zajedničkih aktivnosti koje ćemo provoditi u slijedećoj turističkoj godini. Dotaknuli smo se svega onog što je i temeljna zadaća sustava turističkih zajednica, a to su prodaja kroz razne aktivnosti, udruženo oglašavanje, strateško partnerstvo, provođenje marketinških kampanja, ali istovremeno nismo zaobišli ni neke od izazova koji nas čekaju kroz promjene zakonskih okvira djelovanja sustava turističkih zajednica - od glavnog ureda turističke zajednice do regionalne i lokalne razine. Ponavljam, riječ je o jednom u nizu sastanka s kojim ćemo nastaviti s radom i u ostalim županijama, s razlikom da je u Rovinju i Hotelu Lone bio prvi, rekao je Kristjan Staničić.

Netom održan sastanak pred novinarima je pohvalio i direktor TZ-a Istarske županije Denis Ivošević, kazavši kako je bila prigoda da se prvi put operativni i dnevni problemi stave na stol i potom, unutar sustava razmotri što se sve može ovisno i po nadležnostima pokrenuti kako bi se olakšao život, kako turističkim djelatnicima tako i gostima kojima smo na raspolaganju.

Na pitanje s kojim se dnevnim problemima susreće turistička Istra, direktor TZ-a odgovorio je kako je to nesumnjivo problematika nautike, od prijave do odjave gostiju, način uplate boravišne, odnosno turističke pristojbe.

- Nadalje, veliki je problem i privatni smještaj s problematikom pomoćnih ležajeva, naši gosti koji imaju vikendice, kao i sam problem sustava naplate turističke članarine. Naime, riječ je o krupnim problemima koje je potrebno početi sistematski i sustavno rješavati kroz zakone i pravilnike, kao i kroz međusektorsku suradnju različitih ministarstva, dok mi s druge strane i na nižoj razini u onom operativnom smislu trebamo biti - servis, odgovorio je prvi čovjek turizma Istre.

Novinare je zanimao da li ima konkretnih rješenja koje je iznjedrio sastanak, na što je rečeno kako je oko teme udruženog oglašavanja postignut konsenzus glede svih pitanja stavljenih na stol pa više nema nikakvih prijepora vezanih za početak, pripremu i promociju 2020. godine.

- Što se pak tiče problematike i ustroja turističkih zajednica evidentno je da problemi postoje kao i da smo našli potencijalni hodogram kako da ih počnemo rješavati. No, brzina i tempo ne ovise o sustavu turističkih zajednica nego je tu bitna sinergija između svih dionika u pripremi provedbi turističke godine - od Ministarstva, HTZ-a sa cijelim sustavom turističkih zajednica, državnog inspektorata i ostalih institucija uključenih u provedbu svih tih aktivnosti. Upravo, kao što je i direktor Ivošević naglasio, razgovaralo se o doista tehničkim i operativnim detaljima za koju nadležnost u rješavanjima imaju neke druge institucije, a na nama je ključ komunikacije da sve te izazove, da ne kažem probleme, iskomuniciramo i na vrijeme pripremimo rješenje. Vjerujem da ćemo u slijedeću 2020. godini ući još bolje pripremljeni nego u 2019. godinu, rekao je Kristjan Staničić, koji nije propustio istaknuti da je Istra- perjanica.

 Motivi dolaska

- U odnosu na druge Istra je najznačajnija i najveća, upravo po turističkom prometu i najuspješnija regija koja participira u ukupnom hrvatskom turizmu s preko 30 posto turističkog prometa. Ona ima i vrlo diverzificiranu strukturu turističkih dolazaka i noćenja u smislu turističkih tržišta, ima i izrazito razvijene proizvode koji su i motivi dolaska ne samo ljeti već i u pred i posezoni. Tu je i odlična gastronomija. Prepoznatljiva je na ključnim emitivnim europskim tržištima, ali i nadaleko po svojoj kvaliteti i da je cestovno, odnosno odlično povezana zrakoplovno. Istra ide u pravom smjeru, i ona je jedan putokaz ostalim u kojem pravcu se trebaju razvijati, vodeći računa o održivom razvoju, rekao je na kraju direktor HTZ-a Kristjan Staničić. 

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter