N. O. R.
Nakon što je Grad Rovinj u suradnji s vlasnicima poslovnih objekta- kafića, restorana i trgovina stacioniranih u starogradskoj jezgri, duž rive i trgovačke ulice Carera, uklonio dobar dio svjetlećih i XL reklama s fasada i samih pročelja zgrada, izdano je i pismeno rješenje s uputama vezanim za budući izgled starogradske jezgre. Očekivano, već je samo skidanje starih i nakaradnih reklama bilo uzrokom tisuću i jednog pitanja vlasnika objekta - što se, gdje i kako dozvoljava. Upravo, odgovor na ta pitanje daju pripremljene upute.
Dopuštene radnje
U Uputama se za ishođenje odobrenja za uređenje pročelja na području kulturno-povijesne cjeline (natpisi, tende i ostali elementi) definiraju (ne)dopuštene radnje i novi izgled starogradske jezgre Rovinja.
Dakle, prvi i nezaobilazan korak je izrada idejnog rješenja, koje mora sadržavati tekstualni i grafički prikaz postojećeg, odnosno novog rješenja. Slijedi zahtjev za ishođenjem odobrenja za uređenje pročelja koje mora odobriti Upravi odjel za komunalno gospodarstvo, ali i Konzervatorski odjel.
Što se tiče natpisa, odnosno imena poslovnog prostora ili djelatnosti, valja obratiti pažnju da on treba biti horizontalan i postavljen iznad ulaznih vrata. Također, mora biti ispisan dvojezično, i ne smije se nalaziti na zidu između dva otvora. Uz mogućnost da sam vlasnik prostora odabere boju i font, natpis može biti postavljen trojako - kao ploča, kao pojedinačna slova, odnosno napisan direktno na fasadu. Ako je riječ o ploči koja može biti metalna, drvena ili od prozirnog materijala na njoj se dozvoljavaju tiskana, ugravirana ili urezana slova. Za natpis koji će imati pojedinačna slova, dana je mogućnost izbora između metalnih slova ili slova akrilnih ploča poput pleskiglasa, dok natpis koji će se bojati bojom direktno na fasadu mora biti mineralnog sastava.