CESTA KOJA JE PODIGLA BURU

NOVI DETALJI U SLUČAJU ZAMBRATIJA: Zaobilaznica koja prolazi zemljištem Šiljegovih uklonjena je iz PP-a Grada Umaga u ljeto 2017.


Novo Gradsko vijeće Grada Umaga, formirano nakon lokalnih izbora u svibnju 2017. godine, već na svojoj drugoj sjednici 31. srpnja 2017. jednoglasnom je odlukom izglasalo Izmjene i dopune Prostornog plana uređenja Grada Umaga, čime je ukinuta obilaznica u umaškom naselju Zambratija. Na prijedlog gradonačelnika Vilija Bassanesea (SDP), odluku je potpisao njegov koalicijski partner, predsjednik Gradskog vijeća Jurica Šiljeg (HDZ). Slijedom hijerarhije prostornih planova, temeljem te odluke treba brisati obilaznicu i iz Detaljnog plana uređenja (DPU) naselja Zambratija

Izmjene i dopune DPU-a Zambratije izazvale su veliki revolt i sukob na relaciji između Grada Umaga i mještana Zambratije, koja je rezultirala i potpisivanjem peticije. Jedan od razloga za to je i činjenica da sporna obilaznica, koju sada treba brisati, presijeca zemljište u vlasništvu roditelja Jurice Šiljega, na kojem je smještena i kuća u kojoj predsjednik Vijeća živi. Istini za volju, treba naglasiti kako većina građana Zambratije brisanje obilaznice ne gleda kroz prizmu možebitnog političkog interesa Šiljega i Bassanesea, već kroz prizmu štete u prostoru i narušavanja kvalitete života i sigurnosti u naselju. Naime, građani smatraju da će se neizgradnjom obilaznice multiplicirati kaos u prostoru, pa u peticiji predlažu da se prometnica obavezno vrati natrag u plan.

Veliki gnjev

Pisanje u Glasu Istre o ukidanju lokalne obilaznice, jedne od spornih točaka iz peticije, izazvalo je najviše gnjeva kod predsjednika Gradskog vijeća Jurice Šiljega, a ni iz Ureda gradonačelnika Vilija Bassanesea nisu bili oduševljeni postavljenim pitanjima. Naime, zanimalo nas je zašto i temeljem kojih dokumenata je obilaznica ukinuta. Uslijedili su zastrašujući verbalni napadi i pritisci na građane Zambratije i medije, što je potaklo dodatnu sumnju da se nešto "valja iza brda".

Na pisanje u Glasu Istre kojim se Šiljega povezuje s ukidanjem obilaznice na mikro lokaciji Montenetta gdje živi, reagirao je 14. svibnja tvrdnjom da je ta obilaznica ukinuta još 2008. godine u vrijeme kada je dužnost gradonačelnika obnašao Vlado Kraljević iz IDS-a. Kraljević je demantirao te tvrdnje, pozivajući se na dokumente iz rujna 2008. godine, objavljene u Službenim novinama Grada Umaga.

Na poslani upit Šiljegu i Uredu gradonačelnika da dokažu temeljem kojeg akta se proziva Kraljevića, odnosno temeljem čega mu se pripisuje da je ukinuo obilaznicu, nije nam nikad odgovoreno. Stoga smo se obratili Zavodu za prostorno uređenje Istarske županije, odnosno ravnateljici Ingrid Paljar, u namjeri da nam točno pojasni što se dogodilo s obilaznicom koja je kamen spoticanja na relaciji između lokalnog stanovništva i medija s jedne i rukovodećih ljudi Grada Umaga s druge strane.

Studijska podloga

"Inzistiranja na izmjeni zaobilazne trase Zambratija, a kasnije i njezinim ukidanjem, započela su vrlo intenzivno još u 2007. godini, kada je Vili Bassanese bio predsjednik Kluba vijećnika svoje Nezavisne liste, a nastavilo se i njegovim dolaskom na mjesto gradonačelnika Grada Umaga još 2010. godine. Kontinuirano smo Bassaneseu iz Zavoda slali odgovore da Grad Umag treba izraditi, odnosno naručiti novu studijsku podlogu za odgovarajuću zamjensku ili novu obilaznu prometnicu, jer se cesta ne može tek tako izbrisati iz plana bez iznalaženja alternativnog rješenja. Zašto Bassanese nije postupio po našem naputku već ranijih godina, ne usuđujem se reći. Pristupio je izradi nove cestovne infrastrukture na području grada Umaga u 2015. godini, dobivši pozitivno mišljenje od Hrvatskih cesta d.o.o. za županijsku cestu Medigija – Finida, udaljenu nekoliko kilometara od naselja, gdje iz studije Hrvatskih cesta proizlazi mišljenje da će ta županijska prometnica preuzeti funkciju lokalne obilaznice u Zambratiji. Zbog toga je tu lokalnu obilaznicu trebalo izbrisati. Prvo u županijskom planu, zatim Prostornom planu uređenja Grada Umaga, a sada i u Detaljnom planu Zambratija, ističe Ingrid Paljar.

Iz Prostornog plana Istarske županije obilaznica je izbačena izmjenama i dopunama usvojenim 21. lipnja 2016. godine, nakon čega se pristupilo brisanju u prijedlogu Prostornog plana uređenja grada Umaga, koji je morao biti usklađen sa županijskim planom.

"Taj usklađeni Plan uređenja Grada Umaga dobio je suglasnost Ministarstva graditeljstva i prostornog uređenja Republike Hrvatske 9. lipnja 2017., da bi u konačnici bio usvojen od strane Gradskog vijeća Grada Umaga sredinom ljeta iste 2017. godine. To je razlog zbog kojeg obilaznicu danas treba izbaciti iz DPU-a Zambratija. Takva je zakonska procedura", pojasnila je kronologiju ukidanja obilaznice Paljar.

Jednoglasna odluka

Na taj su se način iskristalizirala dvojbena pitanja i rasvijetljen je slučaj kojeg smo istraživali. Šiljeg je s pravom tvrdio da je zaobilaznica ukinuta u Prostornom planu Umaga, ali ne 2008. godine u vrijeme Kraljevića, već 2017. godine. Prelistavanjem usvojenih akata na Gradskom vijeću 2017. godine razvidno je kako je već na drugoj sjednici u novom mandatu, održanoj 31. srpnja 2017., gradonačelnik Vili Bassanese na dnevni red stavio Prijedlog izmjena i dopuna PPU Grada Umaga, u kojem se ukida i sporna obilaznica. Prijedlog je prezentiran novim vijećnicima dosta šturo, kao zakonska obveza kojom se plan nižeg reda mora uskladiti s planom višeg reda, odnosno županijskim. Svi prisutni jednoglasno su izglasali odluku, a potpisao ju je upravo Jurica Šiljeg kao predsjednik Gradskog vijeća. (PIŠU Sanja BOSNIĆ i Milan PAVLOVIĆ )

 

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter