Arhiva
Širok je 9,10, a visok 4,50 m, promet je dvosmjeran uz ograničenje 80 km/h, pretjecanje je zabranjeno, ima pet ugibališta i tri okretišta. Potpuni je prometni smisao dobio izgradnjom Istarskog ipsilona i riječke obilaznice. Planirana je izgradnja druge cijevi tunela, o čemu je postignut interesni konsenzus Pomorsko-goranske, Istarske i Ličko-senjske županije Zasad nisu osigurana potrebna sredstva iz EU fondova, pa je taj važan projekt 'na čekanju'.
Vrijednost investicije tunela Učka s prilaznim cestama iznosila je 2.095.000.000 tadašnjih dinara.
Financijska konstrukcija zatvorena je kroz međunarodne i državne zajmove, ali i kroz narodni zajam.
Narodni zajam koji je predstavljao 4,98% sveukupne investicije bio je svojevrstan plebiscit kroz koji se izrazila odlučnost ljudi da se izgradnja cestovnog tunela kroz Učku konačno realizira.
Cestarina na tunelu Učka, danas uključuje i prilazne ceste objekta tj. od čvora Matulji do samog tunela Učka te od tunela Učka do Pazina, što čini dionicu sveukupne dužine od 47 km. (Dino Milić-Jakovlić, autoportal.hr)