Osnovnoškolci na radionici strojarstva za zanimanje instalater - monter
Na radionicama iz prirodoslovno-matematičkog područja učenici su se upoznali s aktivnostima i postignutim rezultatima iz ovog područja, projektima, izbornim predmetima (matematika, informatika) te fakultativnim predmetima (eksperimentalna fizika, statistika
Učenici osmog razreda OŠ I. Lola Ribar Labin sa svojim stručnim suradnicima imali su prilike, u sklopu projekta "Karijerno usmjeravanje nezaposlenih mladih i osnovnoškolaca s područja Labinštine", kojeg provodi Upravni odjel za gospodarstvo i EU projekte Grada Labina u partnerstvu s OŠ "Ivo Lola Ribar i Srednje škole Mate Blažine, izabrati i aktivno sudjelovati u radionici koje prezentiraju zanimanja i programe u skladu s njihovim interesima i afinitetima. Voditelji radionica pripremili su širok spektar zanimljivih aktivnosti iz strukovnih programa i opće gimnazije u kojima su učenici sudjelovali kako bi kroz sudjelovanje u radionicama pomogli drugim učenicima pri kvalitetnom odabiru budućeg zanimanja.
Učenici su tako imali priliku na aktivan način upoznati se s programima i zanimanjima koji se nude u Srednjoj školi Mate Blažine kako bi lakše donijeli ispravnu odluku o odabiru budućeg zanimanja te njihovom profesionalnom razvoju te time stekli bolji uvid u svoje interese, afinitete, motivaciju i sposobnosti.
Kroz radionice u kojima se je prezentirao program opće gimnazije učenici su imali priliku izabrati i sudjelovati u radionicama iz društveno- humanističkog, jezično-umjetničkog programa u kojima su kroz suradničko učenje osmislili pitanja za kviz na različitim jezicima. Pitanjima su definirali i prezentirati znanja uz korištenje digitalnih alata. Timskim radom učenici su osvijestiti kako kroz razvijanje vještina i kompetencija dolaze i do znanja te su se upoznali sa sadržajima i aktivnostima koji se provode kroz društvenu skupinu predmeta na način da se razvijaju cjeloživotne kompetencije kroz sadržaje predmeta, sposobnost za kreativno rješavanje problema te kritičko promišljanje, razvijanje uspješne komunikacije s drugima te razvijanje vještine pisanja i govorenja na stranom jeziku.
Na radionicama iz prirodoslovno-matematičkog područja učenici su se upoznali s aktivnostima i postignutim rezultatima iz ovog područja, projektima, izbornim predmetima (matematika, informatika) te fakultativnim predmetima (eksperimentalna fizika, statistika), sudjelovali su na demonstracijskim pokusima iz fizike, biologije te doznali zašto učiti kemiju, kao i o osnovnim digitalnim alatima u izradi geografskih karata.
U radionicama iz strukovnih programa u radionici iz strojarstva za zanimanje instalater - monter učenici su se mogli upoznati s načinom spajanja sintetičkih cijevi. Nakon toga učenici su uz pomoć nastavnika sami isprobavali spajanje, rezali cijevi na odgovarajuću dužinu i spajali ih u obliku naslova projekta "Usmjeri se".
U Arduino radionici iz elektrotehnike za zanimanje elektrotehničar i elektromehaničar učenici su mogli steći novu kompetenciju koja će im koristiti u obrazovanju i zapošljavanju. Arduino je open source platforma za razvoj elektroničkih sklopova. Platforma je prilagođena za učenje i jednostavno korištenje. Radionica iz ekonomije za zanimanje ekonomist nudila je učenicima mogućnost upoznavanja kako osnovati svoju tvrtku, odabrati naziv tvrtke, upoznati se s procesom nabave i prodaje robe, izračunati rashode i prihode poslovanja te utvrditi financijski rezultat poslovanja tvrtke.
Slijedi još jedno karijerno usmjeravanje kada će učenici moći sudjelovati i u radionici iz ugostiteljstva i kuharstva za zanimanje kuhar i konobar u kojima će se upoznati s tehnikama pripreme jela od srdela te njihovo posluživanje na ugostiteljski način. Prepoznat će važnost svih pripremnih radnji kuhara i konobara kao i koordinacije kuharstva i ugostiteljskog posluživanja, dok će se Pop-up radionica održati u školskoj knjižnici. Ovo iskustvo je primjer i poticaj u osnaživanju kako škola i zajednica mogu stvoriti uvjete za optimalan razvoj mladih kroz pomaganje u donošenju za njih važnih odluka o profesionalnom razvoju.