SUNCOKRET RURALNOG TURIZMA HRVATSKE

Istarski dobitnici su Vinarija Kozlović, Miro Tartufi i žminjski Latus: LJEPOTA I BOGATSTVO ISTARSKOG SELA TREBA UPREGNUTI U TURISTIČKU PONUDU

Svi dobitnici nacionalne nagrade

Svi dobitnici nacionalne nagrade


Ocjenjivačka komisija Hrvatske udruge za turizam i ruralni razvoj Zlatnu povelju u kategoriji "Vinski turizam" dodijelila je Vinariji Kozlović iz Buja, a Srebrnu povelju u kategoriji "Poduzetnici u ruralnom turizmu" firmi Miro tarufi iz Motovuna dok je Mljekara Latus iz Žminja dobitnik posebnog priznanja za mliječne proizvode i suradnju s lokalnim stanovništvom u kategoriji "Poduzetnici u ruralnom turizmu"

Dva Zlatna suncokreta i pedesetak drugih nagrada u ukupno sedam kategorija dodijeljeni su krajem prošle godine u završnici šestog izdanja nacionalne nagrade Suncokret ruralnog turizma Hrvatske koja je još je jednom predstavila ljepotu i bogatstvo hrvatskog sela. Među njima su i istarski aduti jer ocjenjivačka komisija Hrvatske udruge za turizam i ruralni razvoj Kluba članova "Selo", Zlatnu povelju u kategoriji "Vinski turizam" dodijelila je Vinariji Kozlović iz Buja, a Srebrnu povelju u kategoriji "Poduzetnici u ruralnom turizmu" firmi Miro - tarufi iz Motovuna. Mljekara "Latus" iz Žminja dobitnik je pak posebnog priznanja za mliječne proizvode i suradnju s lokalnim stanovništvom u kategoriji "Poduzetnici u ruralnom turizmu".

Potencijal ruralnog prostora

Suncokret ruralnog turizma potvrdio se kao najveća promocija ruralnog prostora Hrvatske. Poduzetnici, obrtnici, vlasnici OPG-ova, zadruge, udruge iz cijele Hrvatske kao i jedinice područne i lokalne samouprave te turističke zajednice uključili su se u do sada najveću akciju kojom se promoviraju tradicijski sadržaji, povezuju najznačajniji projekti, proizvođači, događaji i zanimljivosti, čuva se izvornost i stvaraju novi proizvodi ruralnog turizma.

Na natječaj Suncokret ruralnog turizma Hrvatske pristigao je rekordan broj prijava, više od 150 iz čitave zemlje, iz 18 hrvatskih županija, u sedam turističkih kategorija, a o najboljima su odlučivale čak četiri komisije.

- Najboljima su dodijeljene Zlatne, Srebrne i Brončane povelje te posebna priznanja u sedam kategorija: Turistička seljačka gospodarstva, Poduzetnici u ruralnom turizmu, Ruralno-turistički projekti, Ruralno-turističke manifestacije, Tradicijska ruralna gastronomija, Vinski turizam i Zaštićeni proizvodi", kaže mr. sc. Dijana Katica, predsjednica Hrvatske udruge za turizam i ruralni razvoj Kluba članova "Selo", koja već šestu godinu organizira najveću manifestaciju u ruralnom turizmu u suradnji s Hrvatskom turističkom zajednicom i Hrvatskom gospodarskom komorom koje su također prepoznale potencijal ruralnog prostora za hrvatski turizam.

Vinski turizam

- Ruralni prostor obuhvaća 92 posto hrvatskog područja, a ruralni turizam u ukupnom turističkom prometu sudjeluje sa samo dva posto. S obzirom na ogromne mogućnosti Hrvatska bi se mogla približiti zemljama u kojima je taj udio između deset i dvadeset posto. Svaka poslovna inicijativa u ruralnom prostoru korak je bliže cilju. Akcije poput naše trebale bi pomoći u promociji ruralnog prostora te potaknuti njegove stanovnike na realizaciju kreativnih ideja, koje će obogatiti turističku ponudu i generirati zapošljavanje i razvoj gospodarstva. Hrvatski ruralni prostor pun je zanimljivih priča koje trebaju zaživjeti i koje trebamo doživjeti, istaknula je Katica.

Zlatna povelja u kategoriji "Vinski turizam", Vinariji Kozlović samo je jedno u nizu priznanja kojima zajednica vrednuje ne samo kvalitetu vina nego i njihovu poslovnu filozofiju.

- Svako priznanje je poticajno. Samo da vas neko potapša po ramenu odmah se osjećate bolje, komentirat će Gianfranco Kozlović i dodati da su u njihovoj vinariji osim što se bave proizvodnjom vina u užem smislu, svjesni da boca vina sama po sebi neki puta nije dovoljna te rade na širem planu, da motiviraju znalce vinske kapljice da dođu kod njih i dožive vino na kvalitetniji način, u okruženju vinograda i vinarije, s jednim širim pristupom u hortikulturi i u arhitekturi.

- Namjera nam je dati do znanja da nismo površni, da ne razmišljamo usko, da nam nije samo cilj prodati bocu vina već raditi na nečemu što ide od njegovanja tradicije podneblja do odgovornog ponašanja prema njoj. Mogli bi to nazvati vinskim turizmom iako je to preuzak termin za ono što radimo jer to podrazumijeva i širenje kulture vina. Radimo vinske degustacije sa stručnim vođenjem u podrumu i predstavljanje cijelog tehnološkog procesa vinarije, reći će Kozlović.

Kozlovići uzgajaju autohtone istarske sorte - malvaziju, muškat momjanski, muškat ružu i teran, te internacionalne sorte sauvignon blanc, cabernet sauvignon i merlot. Berba grožđa obavlja se ručno, a na prvom je mjestu kvaliteta. Postojeća vinarija površine 2.200 četvornih metara na tri etaže s podrumom, izgrađena je 2012. godine te obuhvaća prostore za prezentaciju vina i održavanje vinskih radionica te vinoteku s barom za degustacije. Vanjski prostor s ostakljenom terasom gleda izravno na vinograde, a u vinariji nude niz turističkih programa obilazaka i degustacija.

Truffle hunting

- Zapravo smo bili počašćeni već samom kandidaturom, kažu dobitnici Srebrne povelje u kategoriji "Poduzetnici u ruralnom turizmu" supružnici Mirjana i Miro Kotiga iz firme Miro tartufi sa sjedištem u Motovunu. Kao djeca odrastali su u obitelji tartufara, odlazili su s roditeljima u Motovunsku šumu i učili sve o tartufima, o psima i šumi. Nadogradili su obiteljsku tradiciju i svoje znanje i iskustvo prenijeli u tvrtku Miro tartufi d.o.o. koja se danas bavi otkupom, preradom i prodajom tartufa, lovom na tartufe koji podrazumijeva organizirani odlazak u šumu u potragu za tartufima uz pratnju vodiča, kao i iznajmljivanjem privatnog smještaja ukupnog kapaciteta osamnaest ležaja.

- Firmu smo otvorili 1991. godine. Početno nam je to bio dodatni posao no postepeno smo širili djelatnost pa je postao osnovni. Prve apartmane otvorili smo 2003. godine i prvi smo u to vrijeme nudili smještaj u apartmanima u Motovunu. Tada je bio otvoren samo hotel i radio je još jedan iznajmljivač soba. Potom smo 2007. godine otvorili trgovinu, a od 2012. godine nudimo i uslugu turističkog lova na tartufe, radimo s agencijama i individualnim gostima. Moguće je upravo "truffle hunting" bio jezičac na vagi koji je doprinio da je komisija vrednovala naš angažman s obzirom da smo na TripAdvisoru u vrlo kratkom razdoblju, u svega godinu dana, dobili 140-tak odličnih osvrta, kaže Mirjana Kotiga.

Gospodarstvo obitelji Kotiga nalazi se u središnjoj Istri u podnožju Motovuna. Njihova trgovina Miro tartufi smještena je na brdu u staroj jezgri Motovuna. U njoj se mogu kupiti tartufi i proizvodi od tartufa. Trgovina je ujedno i recepcija za pet tamošnjih apartmana, a imaju i kućicu za odmor blizu Motovuna.

Nagradu u Zagrebu, posebno priznanje za mliječne proizvode i suradnju s lokalnim stanovništvom u kategoriji "Poduzetnici u ruralnom turizmu" na prigodnoj svečanosti primio je i vlasnik žminjske mljekare" Latus" iz Gorenjih Orbanići Sandi Orbanić. Mljekara je otvorena 2001. godine, trenutno ima 26 radnika, a dnevno preradi od šest do osam tisuća litara mlijeka. Osim mlijeka iz vlastite proizvodnje, prerađuju mlijeko koje im isporučuje petnaestak istarskih kooperanata. Proizvode mlijeko, jogurt, vrhnje, skutu i više vrsta tvrdih i polutvrdih sireva bez umjetnih aroma, boja i konzervansa, u novije vrijeme obogaćenih i okusom tartufa.

Vinska priča u Momjanu datira od 1904. godine

Vinogradi - posjed Valle ispod vinarije i nasadi na jednoj od ponajboljih vinogradarskih zona, Santa Luciji, obrađuju se i povećavaju iz generacije u generaciju, a vinograd, vinarija i obitelj Kozlović čine nerazdvojnu cjelinu. Vinska priča u Momjanu datira od 1904. godine. U Valli, dolini koju presijeca potok Argilla, gdje je obitelj početno imala svega nekoliko hektara, danas se na istom tom mjestu živi tik uz vinograde te obrađuje ukupno 30 hektara. (Gordana ČALIĆ ŠVERKO, snimila Eni Lea HOYKA)

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter